Ubisoft: Ghost Recon Breakpoint heeft geen politieke boodschap
In een href="https://www.gamespot.com/articles/ghost-recon-breakpoint-isnt-making-political-state/1100-6466778/" rel="noopener noreferrer" target="_blank"><b>interview </b></a>over Ghost Recon Breakpoint vertelt Sebastien Le Prestre van Ubisoft aan Gamespot dat de game geen politieke statements bevat.
"We maken hier een game, we proberen geen politieke statements te maken", zegt Le Prestre. "De game is geworteld in de realiteit en je krijgt wat je krijgt als je de game doorspeelt. Iedereen zal iets anders uit de ervaring halen. Het verhaal laat je verschillende situaties zien, maar we proberen niemand te sturen of statements te maken. Het is een 'wat als?'-scenario. Het is Tom Clancy, het is pure fictie."
Le Prestre blijft hiermee bij het standpunt dat het bedrijf al eerder innam. Zo werden Watch Dogs 2 en Far Cry 5 bekritiseerd om het ontwijken van politieke onderwerpen, ondanks de duidelijke link met de werkelijkheid. Toen zei Ubisoft dat politiek in games 'slecht voor zaken' is.
Ghost Recon Breakpoint neemt een aantal actuele thema's en toont wat er in de nabije toekomst mogelijk kan gebeuren. In de game worden namelijk allerlei soorten drones ontwikkeld om de 'veiligheid' van de samenleving te bevorderen, maar al gauw blijkt dat hier ook een duistere kant aan zit.
Ghost Recon Breakpoint werd gisteravond officieel onthuld. De game is een vervolg op Wildlands en richt zich op overleven op het eiland Aurora. Bekijk hier de eerste gameplay-beelden en de eerste informatie.
De game verschijnt op 4 oktober voor de PlayStation 4, Xbox One en pc.
©GMRimport