Ubisoft verwijdert tijdbesparende microtransacties uit Ghost Recon Breakpoint
Nieuws

Ubisoft verwijdert tijdbesparende microtransacties uit Ghost Recon Breakpoint

Ubisoft heeft de microtransacties vanGhost Recon Breakpoint verwijderd. Wanneer spelers tijd wilden besparen konden ze vooruitgang kopen in de vorm van skill points of XP boosters.

Volgens Ubisoft is het nooit de bedoeling geweest om deze microtransacties aan de game toe te voegen, maar toch waren ze er. De tijdbesparende in-game aankopen deed onder andere de Reddit-community flink opschudden en leverde veel controversie op bij Ghost Recon-spelers.

"We zijn ons ervan bewust dat er een aantal tijdbesparende aankopen mogelijk zijn geweest in Ghost Recon Breakpoint. Zo werden er skill point-bundels, XP boosters en onderdelen voor speciale wapens gekocht in onze winkel. Dit was echter nooit onze bedoeling of intentie. Dit was een fout van ons", verklaart Ubisoft. Uit dit bericht lijken we te kunnen concluderen dat Ubisoft geen microtransacties in hun nieuwe game willen hebben.

©GMRimport

Dit wordt even later echter tegengesproken door de uitgever. "Deze items zijn ontworpen voor spelers die later pas met de game aan de slag gaan. We willen hen de optie bieden om hun vrienden in te halen voor een eerlijke co-op-ervaring", bericht Ubisoft. De ontwikkelaar zegt dus niet letterlijk dat de microtransacties in een latere fase van de game terugkeren, maar laat deze indruk wel stevig achter.

Verder vertelt de ontwikkelaar dat de microtransacties vrijwel geen effect hebben op het PvP-aspect van de game. Ubisoft geeft aan dat dit gedeelte van het spel goed doordacht en gebalanceerd is. Spelers kunnen alles bereiken of ontgrendelen door de game te spelen. Er hoeft volgens hen dus niks gekocht te worden. Bovendien heeft het level van een speler geen invloed op zijn of haar kracht tijdens PvP-gevechten.

Zeer binnenkort lees je onze review van de nieuwste game uit de Tom Clancy's-reeks genaamd Ghost Recon Breakpoint.

Watch on YouTube

Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint is nu verkrijgbaar voor pc, PlayStation 4 en Xbox One.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Concept art van nieuwe Battlefield gelekt
Nieuws

Concept art van nieuwe Battlefield gelekt

Toont onder andere Los Angeles als locatie

Er is vermoedelijke concept art van de nieuwe Battlefield gelekt.

De illustraties werden door een Reddit-bezoeker op het platform geplaatst. In totaal gaat het om twintig illustraties, waarop mogelijke locaties uit de game worden getoond. De meest opvallende illustraties tonen een door oorlog verscheurd Los Angeles, waaronder Sunset Boulevard. Sowieso lijken de locaties gevarieerd te zijn: ook het Midden-Oosten, New York en mogelijk Europa komen er in voor.

Afgelopen maart werd er voor het eerst een speeltest gehouden voor de nieuwe Battlefield. Snel daarna lekten er beelden van deze speeltest. Begin dit jaar werden er officiële pre-alfabeelden getoond.

De nieuwe Battlefield speelt zich in de moderne tijd af. Er wordt inspiratie gehaald uit Battlefield 3 en 4. De game zal dan ook niet de wedstrijden met 128 spelers en het Specialist-systeem uit Battlefield 2042 meenemen. In plaats daarvan keren potjes met 64 spelers terug en zitten er reguliere classes in de game. Ook keert de singleplayercampagne terug. 

De nieuwe Battlefield moet ergens in het fiscale jaar 2026 - oftewel voor april 2026 - uitkomen, al kan de game worden uitgesteld als dat de kwaliteit ten goede komt. Eerder werd al gemeld dat de nieuwe Battlefield door vier EA-teams wordt ontwikkeld onder de noemer Battlefield Studios. Hieronder vallen Dice, EA Motive, Ripple Effect en Criterion. Een vijfde studio die eerst mee zou helpen - Ridgeline Games van voormalige Halo-bedenker Marcus Lehto - is inmiddels gesloten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix-baas: 'Traditioneel consolemodel werkt beperkend'
Nieuws

Netflix-baas: 'Traditioneel consolemodel werkt beperkend'

Kinderen zouden niet zozeer meer bezig zijn met op welke console ze kunnen gamen

Alain Tascan, de directeur van games bij Netflix, claimt dat consoles in feite een beperkende factor zijn en dat de jeugd niet meer zo bezig is met games via deze platforms consumeren.

Dat meldde hij op Game Developers Conference (via The Game Business). "Wat consoles betreft kijken we naar een toekomst die platform-agnostisch is. Kijk naar de jongere generatie. Dromen achtjarigen en tienjarigen van het hebben van een PlayStation 6? Ik betwijfel het."

Hij vervolgt: "Ze willen interactie hebben met elk digitale scherm, wat en waar het zich ook bevindt, zelfs in de auto. Wanneer je aan consoles denkt, denk je aan high definition, denk je aan de controller. Dit oudere model gaat ons denk ik beperken."

Het is niet heel gek dat de baas van Netflix Games dit claimt: de studio biedt via het reguliere Netflix-abonnement games die geschikt zijn voor smartphones aan. Daarbij lijkt de focus bovenal te liggen op spellen gebaseerd op populaire Netflix-shows, zoals Squid Game en Stranger Things.

Tascan bevindt zich sinds vorig jaar in zijn huidige positie - hiervoor was Mike Verdu nog de baas van Netflix Games. Tascan was hiervoor geruime tijd de executive vicepresident van ontwikkeling bij Epic Games.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!