Ubisoft onthult nft's voor Ghost Recon Breakpoint
Nieuws

Ubisoft onthult nft's voor Ghost Recon Breakpoint

Ubisoft heeft Quartz onthuld, een platform voor nft's (non-fungible tokens) die spelers van diverse Ubisoft-games kunnen kopen en weer verkopen.

Op die manier wil Ubisoft spelers meer controle geven over de items die ze kopen in games. Spelers kunnen - mits ze zijn verbonden met Ubisoft Connect - bepaalde items kopen en weer verkopen. Ook moeten sommige items vrij te spelen zijn.

Vooralsnog zijn de eerste nft's alleen gelimiteerde cosmetische items voor Ghost Recon Breakpoint die op blockchaintechnologie draaien. Dat moet minder energie verbruiken dan andere blockchaintechnologie, zoals Bitcoin. Het bedrijf noemt de nft's 'Digits'. 

De eerste drie Digits worden in de loop van deze maand aan de game toegevoegd. Men kan maar één Digit tegelijkertijd in het bezit hebben en in Breakpoint moet men minstens 18 jaar zijn.

Quartz is nu nog in bèta en alleen bruikbaar in de pc-versie de game in een paar regio waar Nederland niet onder valt. De website is hier te bezoeken, al is ook deze niet beschikbaar in Nederland. De regio waar Quartz is gelanceerd, zijn de VS, Canada, Spanje, Frankrijk, Duitsland, Italië, België, Australië en Brazilië.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Metaphor: ReFantazio-maker heeft ideeën voor vervolg
Nieuws

Metaphor: ReFantazio-maker heeft ideeën voor vervolg

Maar een tweede game is nog niet actief in ontwikkeling

Metaphor: ReFantazio-regisseur Katsura Hashino heeft toegegeven ideeën te hebben voor een vervolg op de eerder dit jaar uitgekomen rpg.

In een interview met Famitsu (via Persona Central) laat Hashino weten dat hij niet actief aan een vervolg werkt, maar wel ideeën heeft voor de richting die een vervolg op kan gaan.

"Mocht ik besluiten dat de beste setting voor een toekomstige game de Sengoku-periode is, dan verandert het misschien in een jrpg met een wereld zoals in de Basara-reeks."

"Als ik beslis dat de beste setting voor een toekomstige titel de Sengoku-periode is, verandert het misschien in een JRPG met een wereld zoals de Basara-serie." Basara is een Japanse fantasy-mangaserie.

Hashino benadrukt echter dat erop dit moment nog geen concrete plannen voor een vervolg op Metaphor zijn. Maar: "Ik hoop dat het ooit een serie kan worden." Daarbij maakt Hashino duidelijk dat Metaphor bedacht is om een "derde jrpg-reeks naast Shin Megami Tensei en Persona" te hebben, dus de motivatie om er een langlopende reeks van te maken is er sowieso.

Metaphor: ReFantazio werd dit jaar door de Gamer.nl-redactie uitgeroepen als game van het jaar. We schreven: "In ‘het jaar van de rpg’ staat Metaphor: ReFantazio alsnog op eenzame hoogte. Althans, het stemproces was juist heel gezellig toen we onze nummer 1 van 2024 moesten kiezen: iedereen was het ermee eens. Als de Top 25 een magische steen was, dan zou de kop van Metaphor veruit de grootste zijn. Lang leve de democratie!

Onder die oppervlakkige laag kritiek (die er wel extra dik bovenop is gelegd) graven de makers van Metaphor naar de ware menselijke aard. We hebben weliswaar zo onze eigen archetypes, maar die kunnen altijd veranderen als de situatie daar om vraagt. Iedereen speelt uiteindelijk een rol. Het is nooit zo simpel als goed versus kwaad."

Metaphor: ReFantazio is verkrijgbaar voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en pc (Steam en Microsoft Store). Erik Nusselder beloonde het spel met een 9,5 in de Gamer.nl-review: "Metaphor: ReFantazio zet gedurfde stappen met een compleet nieuwe fantasywereld, filosofische vraagstukken, een uitgebreid vechtsysteem vol verschillende opties en een buitengewoon intrigerend verhaal." Hieronder kan nog eens de launchtrailer worden bekeken.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
No Rest for the Wicked-studio doet aankondiging in januari
Nieuws

No Rest for the Wicked-studio doet aankondiging in januari

Ondertussen wordt er aan nieuwe content voor de game gewerkt

Moon Studios, de ontwikkelaar van de Ori-games en het in early access speelbare No Rest for the Wicked, laat weten in januari een aankondiging te doen.

Toen de early access-versie van No Rest for the Wicked afgelopen april uitkwam bracht het bedrijf regelmatig updates uit voor de game, maar de laatste tijd is het vrij stil rondom het spel.

In een tweet laat Moon Studios nu weten dat er hard wordt gewerkt aan nieuwe content en features voor de game. Daarnaast geeft het bedrijf toe de laatste tijd stil te zijn geweest. "Er is veel aan de hand bij Moon Studios dit jaar, en we kunnen hier eindelijk snel meer over delen! In januari hebben we een aankondiging in petto, en je kunt betere en frequentere communicatie via de officiële kanalen van ons verwachten."

No Rest for the Wicked is een actie-rpg met een duisterdere en realistischere vormgeving dan de Ori-spellen. De game speelt zich af in het jaar 841, en de koning is overleden. Zijn arrogante zoon Magnus neemt de kroon over, en een plaag genaamd de Pestilence keert na duizend jaar terug.

Spelers kruipen in de huid van een Cerim, die onderdeel uitmaakt van een groep heilige strijders met speciale krachten die alles op alles zetten om de Pestilence tegen te houden. Ondertussen moeten spelers zich een weg banen door politieke intriges. Daarbij is de spelwereld met de hand gemaakt, wat het geheel een schilderachtig uiterlijk geeft.

De early access-versie van No Rest for the Wicked is speelbaar via Steam. Op een later, nog onbekend moment moet de uiteindelijke versie uitkomen op PlayStation 5 en Xbox Series X en S.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!