Ubisoft: Games overzetten naar Google Stadia is niet duur
Nieuws

Ubisoft: Games overzetten naar Google Stadia is niet duur

Volgens Ubisoft-CEO Yves Guillemot is het overzetten van titels naar Google Stadia niet duur. Hierbij geeft hij aan dat Ubisoft een goede relatie heeft met het platform om ervoor te zorgen dat het winstgevend is.

Op een vergadering met investeerders en aandeelhouders sprak Yves Guillemot, de directeur van Ubisoft, over het overzetten van games naar Google Stadia en de kosten hiervan. Guillemot wilde hierbij niet ingaan op de exacte kosten, maar zei wel dat wat de commissie van het platform betreft, de financiële vergelijking goed uitpakt voor Ubisoft.

Guillemot vertelt dat er weinig extra kosten worden gemaakt om een spel goed te laten draaien op Google Stadia. Hierbij geeft hij wel aan dat het hier gaat om huidige titels van Ubisoft en dat '2.0-spellen' meer werk nodig zullen hebben om overgezet te worden. Wel zegt hij dat het overzetten van games naar het streamingplatform nu deel uitmaakt van het systeem van Ubisoft. "We hebben een goede relatie met Stadia om ervoor te zorgen dat het overzetten van games winstgevend is voor ons", aldus Guillemot.

Of ook andere ontwikkelaars weinig geld kwijt zijn aan het overzetten van games naar Stadia, is niet bekend. Ubisoft werkt al sinds september vorig jaar samen met Google, toen Assassin's Creed Odyssey speelbaar werd gemaakt in Google Chrome voor het toen nog hetende Project Stream. Het bedrijf heeft dus al veel ervaring kunnen opdoen met Stadia en heeft mogelijk een voorsprong.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
PlayStation blijft zich zowel op singleplayer- als liveservicegames richten
Nieuws

PlayStation blijft zich zowel op singleplayer- als liveservicegames richten

Voor iedereen wat wils

Hermen Hulst, een van de CEO's van PlayStation, heeft aangegeven dat het bedrijf zich zowel op liveservicegames als singleplayertitels blijft richten.

Dat meldde hij in een interview met Famitsu (via Insider Gaming), waarin hij ook het belang van oudere franchise benadrukte. Meer daarover valt in dit Gamer.nl-nieuwsbericht te lezen.

"De game-industrie verandert constant door diverse factoren, waaronder technologische ontwikkelingen, nieuwe genres en nieuwe manieren om te spelen", aldus Hulst. "Een ding dat constant blijft, is dat mensen verlangen naar geweldige entertainmentervaringen. De aandacht die games krijgen groeit alleen maar. Dit zorgt ook voor meer concurrentie. Net zoals de vele andere bedrijven binnen de industrie moeten we veranderingen doorvoeren in onze bedrijfsvoering om een stabiele fundering te behouden." Volgens Hulst zal PlayStation dan ook "zich blijven richten op het ontwikkelen van liveservicegames, alsmede de verhaalgedreven singleplayertitels die onze spelers willen".

Sony heeft al enkele jaren een steeds grotere focus op liveservicegames, met wisseldne resultaten. Zo werd een The Last of Us-multiplayergame geannuleerd voordat hij uitkwam en was de multiplayershooter Concord maar enkele weken online voordat hij weer voorgoed verdween. Toch wordt er ook succes geboekt. Hulst haalde Helldivers 2 aan als voorbeeld voor een succesvolle, moderne liveservicegame. "We leren veel terwijl we onszelf aanleren om liveservicegames van hoge kwaliteit binnen Sony Interactive Entertainment te ontwikkelen. Helldivers 2 trok veel spelers aan dankzij een constante stroom aan nieuwe content, en de resultaten tonen de potentie van liveservicegames aan."

Tegelijkertijd brengt Sony inderdaad nog altijd singleplayergames uit, zoals eerder dit jaar Astro Bot en volgend jaar Death Stranding 2: On the Beach en Ghost of Yotei. Daarnaast werd eerder deze maand tijdens The Game Awards Naughty Dogs nieuwe game Intergalactic: The Heretic Prophet onthuld.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Stardew Valley is meer dan 41 miljoen keer verkocht
Nieuws

Stardew Valley is meer dan 41 miljoen keer verkocht

De ontwikkelaar werkt ondertussen aan nieuwe game Haunted Chocolatier

Wereldwijd zijn er meer dan 41 miljoen exemplaren van Stardew Valley verkocht.

Dat valt op de officiële website van de game te lezen. Het huidige verkoopaantal is in deze maand gemeten en dus het meeste recente verkoopaantal dat over de game bekend is gemaakt.

Stardew Valley is verkrijgbaar op pc, Nintendo Switch, PlayStation 4 en Xbox One. Duidelijk is dat meer dan 26 miljoen van de verkochte exemplaren om de pc-versie draait. Daarnaast is de Switch-versie 7,9 miljoen keer verkocht.

Afgelopen najaar kwam er nog een grote nieuwe update voor Stardew Valley uit. Nu deze beschikbaar is, zet ontwikkelaar Eric 'ConcernedApe' Barone zijn werk aan zijn volgende game weer voort. Haunted Chocolatier werd in 2021 aangekondigd. Spelers moeten in de game ingrediënten verzamelen om chocolade mee te maken en die vervolgens weer verkopen. Volgens Barone zit het spel echter vol met andere bezigheden, maar daar heeft hij nog niet veel over gedeeld. De game is in ieder geval ontwikkeling voor pc.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!