Ubisoft-CEO: 'We faalden in het bieden van een inclusieve werkplek'
Nieuws

Ubisoft-CEO: 'We faalden in het bieden van een inclusieve werkplek'

Yves Guillemot, de CEO van Ubisoft, heeft zich uitgelaten over de berichten over de giftige werkomgeving binnen het bedrijf. Volgens de CEO heeft Ubisoft in het verleden steken laten vallen.

In 2020 kwamen er reportages naar buiten over giftig werkgedrag binnen Ubisoft. Hoewel werknemers meerdere malen hebben aangegeven dat het bedrijf sindsdien niet genoeg heeft gedaan om de werksfeer te verbeteren, reageerde Guillemot afgelopen week tijdens een briefing kort op de situatie, zo schrijft Eurogamer.

"Ons doel is om de beste werkomgeving te bieden zodat werknemers goed kunnen gedijen en hun volledige potentie kunnen bereiken. In de context van een grote herschikking willen we een unieke waardepropositie bieden voor werknemers en veranderingen doorvoeren waar dat nodig is."

Guillemot vervolgt: "Allereerst willen we een inclusieve, belonende en respectvolle werkplek voor iedereen garanderen. Ja, we hebben gefaald en dat gaven we toe. We hebben een hoop geleerd en betekenisvolle progressie geboekt met concrete actieplannen, onder leiding van chief people officier Anika Grant en vicepresident van diversiteit en inclusiviteit Raashi Sika. Ondanks de impact die de pandemie op de industrie had, hebben we het afgelopen fiscale jaar meer dan vierduizend mensen kunnen aannemen, waaronder zeshonderd mensen die al eens eerder voor ons hebben gewerkt, alsmede ervaren talenten afkomstig van andere bedrijven."

Guillemot ging ook in op het feit dat Tencent onlangs bijna de helft van de aandelen van Guillemot Brothers Limited (GBL), de hoofdaandeelhouder van de ontwikkelaar, heeft gekocht. "Het doel is om meer zaken op mobiel te doen. Daar zijn we vier jaar geleden mee begonnen en de games komen er aan en zijn van hoge kwaliteit. Ik denk dat het ons gaat helpen om te groeien, dus zoeken we ook naar nieuwe gebieden waar we meer zaken in kunnen doen. Daarom wilden we onze samenwerking versterken, om te groeien, meer omzet te creëren en er voor te zorgen dat onze merken overal ter wereld beschikbaar zijn. We merken dat het moeilijk is om AAA-games op mobiel te creëren, dus ontwikkelen we er een aantal intern. Maar we werken ook samen met partners als Tencent."

Guillemot benadrukte dat het nog altijd essentieel is dat Ubisoft onafhankelijk blijft. "Dat is het zeker. We willen in een positie zitten waarbij we alle werknemers van Ubisoft perspectief op de lange termijn kunnen bieden, zodat ze games kunnen blijven maken die onder de beste games binnen de industrie vallen. En daarbij willen we zelf ons lot bepalen. Daarom investeren we in nieuwe technologiën, die we vervolgens weer gebruiken om nieuwe merken te creëren. We willen blijven groeien in de industrie en alle gereedschappen hebben om onze merken en onze teams de meest herkenbare binnen de industrie te maken. Ik denk dat we daar in kunnen slagen."

Tot slot reageerde Guillemot ook op het feit dat Ubisoft experiment met nft's in de vorm van Ubisoft Quartz. "We hebben onlangs wat dingen getest, waardoor we meer informatie hebben over hoe we het kunnen gebruiken en hoe we het in games kunnen toepassen. We experimenteren in sommige games... we gaan zien of ze echt in de smaak vallen bij spelers. We zitten nog in de onderzoeksfase."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Alle EA Sports FC 25-spelers ontvangen gratis Zinedine Zidane-kaart
Nieuws

Alle EA Sports FC 25-spelers ontvangen gratis Zinedine Zidane-kaart

Alle EA FC 25 Club-leden kunnen de kaart ook nog eens gratis evolueren

Alle EA Sports FC 25-spelers ontvangen gratis een exclusieve versie van de legendarische voetballer Zinedine Zidane.

Het gaat om een Icon-kaart met een rating van 90. Men hoeft daar alleen vanaf nu tot 14 februari de game voor te spelen. Daarnaast zullen alle EA FC 25 Club-leden - oftewel mensen die EA Sports FC 24 ergens voor 26 september 2024 hebben gespeeld - de kaart gratis kunnen evolueren naar maximaal 94.

De kaart is gebaseerd op de Zidane uit 2002, toen hij gedurende zijn eerste jaar bij Real Madrid de Champions League won tegen Bayer Leverkusen. Hij scoorde toen, en het gezicht dat hij trok toen hij zijn doelpunt vierde staat op de kaart. Meer info valt hier te vinden.

EA Sports FC 25 kwam vorig jaar uit voor alle moderne consoles en pc. De game ontving een 7,5 van Lars Cornelis: "EA Sports FC 25 is dankzij een reeks nieuwe opties vooral leuker voor spelers die het spelletje graag tactisch naar hun hand zetten. Daarnaast heeft het spel met de introducties van een simulatiestand en Rush een enorm breed bereik. FC 25 heeft wel nog wat ruwe randjes die verhinderen dat we hier met een kampioenswaardige selectie te maken hebben."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Voormalige Age of Empires- en Bioshock-ontwikkelaars onthullen Wartorn
Nieuws

Voormalige Age of Empires- en Bioshock-ontwikkelaars onthullen Wartorn

Early access-versie verschijnt aankomend voorjaar voor pc

Ontwikkelaar Stray Kite Studios heeft eerder deze week Wartorn aangekondigd, een real-time tactische roguelite die naar pc komt.

Stray Kite Studios bestaat uit mensen die voorheen aan Age of Empires, Bioshock, Orcs Must Die en Borderlands hebben gewerkt. Spelers kunnen een singleplayer squad-based game verwachten met een roguelite campagne.

In het spel besturen spelers Yara en Elani, twee zussen die uit huis gejaagd zijn en het door oorlog vernielde Talaur moeten doorreizen om het veilige fort Beynun te bereiken. Spelers vechten in real-time tegen fantasievolle wezens. Daarbij maakt men gebruik van verschillende elementen, zoals vuur, water, teer en bliksem, om de vijanden te verslaan of de omgeving te beïnvloeden. Verschillende fantasievolle wezens kunnen ook aangesteld worden om onderdeel te worden het team van de speler.

"Onze visie voor Wartorn is een game die naadloos artistieke uitingen, tactische diepgang en emotionele resonantie combineert. We willen dat spelers het gevoel hebben dat elke keuze ertoe doet, zowel op het slagveld als in het verhaal", aldus CEO en medeoprichter Shovaen Patel.

De early access-versie van Wartorn verschijnt aankomend voorjaar op pc via Steam en Epic Games Store.

Stray Kite Studios heeft eerder aan diverse minigames in Fortnite Creative gewerkt, en meegeholpen aan de ontwikkeling van Tiny Tina's Assault on Dragon Keep.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!