Ubisoft-CEO: 'We faalden in het bieden van een inclusieve werkplek'
Nieuws

Ubisoft-CEO: 'We faalden in het bieden van een inclusieve werkplek'

Yves Guillemot, de CEO van Ubisoft, heeft zich uitgelaten over de berichten over de giftige werkomgeving binnen het bedrijf. Volgens de CEO heeft Ubisoft in het verleden steken laten vallen.

In 2020 kwamen er reportages naar buiten over giftig werkgedrag binnen Ubisoft. Hoewel werknemers meerdere malen hebben aangegeven dat het bedrijf sindsdien niet genoeg heeft gedaan om de werksfeer te verbeteren, reageerde Guillemot afgelopen week tijdens een briefing kort op de situatie, zo schrijft Eurogamer.

"Ons doel is om de beste werkomgeving te bieden zodat werknemers goed kunnen gedijen en hun volledige potentie kunnen bereiken. In de context van een grote herschikking willen we een unieke waardepropositie bieden voor werknemers en veranderingen doorvoeren waar dat nodig is."

Guillemot vervolgt: "Allereerst willen we een inclusieve, belonende en respectvolle werkplek voor iedereen garanderen. Ja, we hebben gefaald en dat gaven we toe. We hebben een hoop geleerd en betekenisvolle progressie geboekt met concrete actieplannen, onder leiding van chief people officier Anika Grant en vicepresident van diversiteit en inclusiviteit Raashi Sika. Ondanks de impact die de pandemie op de industrie had, hebben we het afgelopen fiscale jaar meer dan vierduizend mensen kunnen aannemen, waaronder zeshonderd mensen die al eens eerder voor ons hebben gewerkt, alsmede ervaren talenten afkomstig van andere bedrijven."

Guillemot ging ook in op het feit dat Tencent onlangs bijna de helft van de aandelen van Guillemot Brothers Limited (GBL), de hoofdaandeelhouder van de ontwikkelaar, heeft gekocht. "Het doel is om meer zaken op mobiel te doen. Daar zijn we vier jaar geleden mee begonnen en de games komen er aan en zijn van hoge kwaliteit. Ik denk dat het ons gaat helpen om te groeien, dus zoeken we ook naar nieuwe gebieden waar we meer zaken in kunnen doen. Daarom wilden we onze samenwerking versterken, om te groeien, meer omzet te creëren en er voor te zorgen dat onze merken overal ter wereld beschikbaar zijn. We merken dat het moeilijk is om AAA-games op mobiel te creëren, dus ontwikkelen we er een aantal intern. Maar we werken ook samen met partners als Tencent."

Guillemot benadrukte dat het nog altijd essentieel is dat Ubisoft onafhankelijk blijft. "Dat is het zeker. We willen in een positie zitten waarbij we alle werknemers van Ubisoft perspectief op de lange termijn kunnen bieden, zodat ze games kunnen blijven maken die onder de beste games binnen de industrie vallen. En daarbij willen we zelf ons lot bepalen. Daarom investeren we in nieuwe technologiën, die we vervolgens weer gebruiken om nieuwe merken te creëren. We willen blijven groeien in de industrie en alle gereedschappen hebben om onze merken en onze teams de meest herkenbare binnen de industrie te maken. Ik denk dat we daar in kunnen slagen."

Tot slot reageerde Guillemot ook op het feit dat Ubisoft experiment met nft's in de vorm van Ubisoft Quartz. "We hebben onlangs wat dingen getest, waardoor we meer informatie hebben over hoe we het kunnen gebruiken en hoe we het in games kunnen toepassen. We experimenteren in sommige games... we gaan zien of ze echt in de smaak vallen bij spelers. We zitten nog in de onderzoeksfase."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gerucht: PlayStation Portal in zwarte kleur op komst
Nieuws

Gerucht: PlayStation Portal in zwarte kleur op komst

Aldus een zeer betrouwbare insider

Sony zou een versie van de PlayStation Portal in de kleur zwart uitbrengen.

Dat claimt de uiterst betrouwbare insider Billbil-kun op Dealabs. Zo goed als al zijn scoops over PlayStation-hardware en -games blijken uiteindelijk te kloppen, dus het ligt in de lijn der verwachting dat dit gerucht ook op waarheid berust.

De huidige versie van de PlayStation Portal is alleen in het wit verkrijgbaar. Daarnaast is er een gelimiteerde grijze versie in verband met het dertigste jubileumjaar van PlayStation. Sony zou ergens voor de feestdagen echter ook een zwarte versie van de Portal willen uitbrengen. Deze zou net als de reguliere Portal 219,99 euro gaan kosten en in eerste instantie in een gelimiteerde oplage geleverd worden.

Billbil-kun liet onlangs al weten dat Sony ook werkt aan een zwarte versie van de DualSense Edge, Pulse Elite-headset en Pulse Explore-oortjes. Waarschijnlijk gaat het dan ook om een complete line-up in dezelfde kleur zwart. Officieel heeft Sony op moment van schrijven nog niets aangekondigd over een zwartgekleurde PlayStation Portal.

De PlayStation Portal maakt het mogelijk om via de PlayStation-console over wifi games te streamen zolang ze geïnstalleerd staan op de console. Sinds korte tijd is er ook cloudstreaming aan het apparaat toegevoegd, zodat games niet gedownload en geïnstalleerd hoeven te worden. Er is zelfs geen PlayStation 5-console nodig.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Devolver stelt Baby Steps, Skate Story en meer uit naar 2025
Nieuws

Devolver stelt Baby Steps, Skate Story en meer uit naar 2025

De uitgever zond gisteren een ludieke livestream uit

Devolver Digital heeft tijdens een livestream meerdere games uitgesteld naar 2025, waaronder Baby Steps en Skate Story.

Het bedrijf, dat bekendstaat om zijn ludieke livestream, zond de 'Devolver Delayed Awards 2024' uit, die zoals de naam al aangeeft in het teken stonden van uitgestelde games.

Een van de spellen die naar 2025 is uitgesteld is Baby Steps van QWOP- en Getting Over It-ontwikkelaar Bennet Fodder. In de game duiken spelers in de huid van een man die voor het eerst moet leren lopen in een fantasiewereld.

Ook Skate Story haalt 2024 niet meer. In het spel besturen spelers een demon uit de onderwereld die van glas en pijn is gemaakt. De duivel heeft hem een skateboard gegeven met de opdracht om naar de maan te skaten en die in te slikken, waarna hij vrij is. Spelers skaten door het uniek ogende Emptylands en voeren ollies, kickflips en grinds uit.

Verder werd Stick it to the Stickman uitgesteld naar 2025. Dit spel van Broforce-studio Free Lives is een roguelike brawler met een uniek uiterlijk, waarin stokmannetjes het tegen elkaar opnemen.

Overigens werd er ook een nieuwe game aangekondigd - al werd die aankondiging verpakt in een zogenaamd uitstel. Het betreft Volvy's Adventure DX, een retro-sidescroller rondom Devolvers mascotte Volvy. Veel meer is er nog niet over bekend, maar de 'award' voor de game werd in ontvangst genomen door Daniel Mullins, bekend van Iscryption. Aangezien Mullins op dit moment aan Pony Island 2: Panda Circus werkt, is het niet duidelijk wat zijn rol in de ontwikkeling van deze game is.

De stream gaf verder vooral aandacht aan spellen van Devolver die dit jaar wel zijn uitgekomen - waaronder flink wat kortingen. Denk aan The Plucky Squire, Anger Foot, Cricket Through the Ages en Children of the Sun.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!