Ubisoft-CEO: 'We faalden in het bieden van een inclusieve werkplek'
Nieuws

Ubisoft-CEO: 'We faalden in het bieden van een inclusieve werkplek'

Yves Guillemot, de CEO van Ubisoft, heeft zich uitgelaten over de berichten over de giftige werkomgeving binnen het bedrijf. Volgens de CEO heeft Ubisoft in het verleden steken laten vallen.

In 2020 kwamen er reportages naar buiten over giftig werkgedrag binnen Ubisoft. Hoewel werknemers meerdere malen hebben aangegeven dat het bedrijf sindsdien niet genoeg heeft gedaan om de werksfeer te verbeteren, reageerde Guillemot afgelopen week tijdens een briefing kort op de situatie, zo schrijft Eurogamer.

"Ons doel is om de beste werkomgeving te bieden zodat werknemers goed kunnen gedijen en hun volledige potentie kunnen bereiken. In de context van een grote herschikking willen we een unieke waardepropositie bieden voor werknemers en veranderingen doorvoeren waar dat nodig is."

Guillemot vervolgt: "Allereerst willen we een inclusieve, belonende en respectvolle werkplek voor iedereen garanderen. Ja, we hebben gefaald en dat gaven we toe. We hebben een hoop geleerd en betekenisvolle progressie geboekt met concrete actieplannen, onder leiding van chief people officier Anika Grant en vicepresident van diversiteit en inclusiviteit Raashi Sika. Ondanks de impact die de pandemie op de industrie had, hebben we het afgelopen fiscale jaar meer dan vierduizend mensen kunnen aannemen, waaronder zeshonderd mensen die al eens eerder voor ons hebben gewerkt, alsmede ervaren talenten afkomstig van andere bedrijven."

Guillemot ging ook in op het feit dat Tencent onlangs bijna de helft van de aandelen van Guillemot Brothers Limited (GBL), de hoofdaandeelhouder van de ontwikkelaar, heeft gekocht. "Het doel is om meer zaken op mobiel te doen. Daar zijn we vier jaar geleden mee begonnen en de games komen er aan en zijn van hoge kwaliteit. Ik denk dat het ons gaat helpen om te groeien, dus zoeken we ook naar nieuwe gebieden waar we meer zaken in kunnen doen. Daarom wilden we onze samenwerking versterken, om te groeien, meer omzet te creëren en er voor te zorgen dat onze merken overal ter wereld beschikbaar zijn. We merken dat het moeilijk is om AAA-games op mobiel te creëren, dus ontwikkelen we er een aantal intern. Maar we werken ook samen met partners als Tencent."

Guillemot benadrukte dat het nog altijd essentieel is dat Ubisoft onafhankelijk blijft. "Dat is het zeker. We willen in een positie zitten waarbij we alle werknemers van Ubisoft perspectief op de lange termijn kunnen bieden, zodat ze games kunnen blijven maken die onder de beste games binnen de industrie vallen. En daarbij willen we zelf ons lot bepalen. Daarom investeren we in nieuwe technologiën, die we vervolgens weer gebruiken om nieuwe merken te creëren. We willen blijven groeien in de industrie en alle gereedschappen hebben om onze merken en onze teams de meest herkenbare binnen de industrie te maken. Ik denk dat we daar in kunnen slagen."

Tot slot reageerde Guillemot ook op het feit dat Ubisoft experiment met nft's in de vorm van Ubisoft Quartz. "We hebben onlangs wat dingen getest, waardoor we meer informatie hebben over hoe we het kunnen gebruiken en hoe we het in games kunnen toepassen. We experimenteren in sommige games... we gaan zien of ze echt in de smaak vallen bij spelers. We zitten nog in de onderzoeksfase."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden
Nieuws

Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden

De ontwikkeling van de game is tweemaal herstart

De eerder deze week uitgekomen singleplayer-rpg Avowed had bijna een focus op multiplayergameplay gehad.

Dat laat regisseur Carrie Patel weten aan Bloomberg. De game werd in eerste instantie een "multiplayer-Skyrim" genoemd, maar in 2021 ging de ontwikkeling volledig op de schop. Voor die tijd werd het spel als een multiplayergame ontwikkeld. Sterker nog: de ontwikkeling van de game is in totaal twee keer volledig herstart.

Patel onthult ook dat er bij Obsidian behoefte is aan eventuele vervolgen op of dlc voor Avowed. "Nu we deze geweldige spelwereld hebben gebouwd, en het ontwikkelteam ook hebben laten wennen aan deze content en gameplay in deze wereld, zou ik er graag meer van zien."

Avowed is nu verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc en staat ook op Xbox Game Pass. Ron Vorstermans beloonde het spel met een 9 in zijn review: "Het schrijfwerk is fenomenaal, het vechten vloeit als een actiegame, de spelwereld is iedere vierkante centimeter waard en zelfs de kleinste verhaaltjes zijn memorabel. Avowed is misschien geen grensverleggende, dynamische rpg, maar weet precies waar het goed in is, en zet daar met volle overtuiging op in. Het resultaat is de beste Microsoft-rpg van de afgelopen jaren."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix betrokken bij Sifu-verfilming
Nieuws

Netflix betrokken bij Sifu-verfilming

De scriptschrijver van de The Maze Runner-films zou het script voor de film verzorgen

Netflix is betrokken bij de verfilming van Sloclaps kungfugame Sifu.

In 2022 werd al aangekondigd dat er een film werd gemaakt gebaseerd op Sifu door Story Kitchen, het bedrijf dat ook achter de Sonic the Hedgehog-films en de aankomende Streets of Rage- en Tomb Raider-verfilmingen zit.

Deadline heeft deze week gemeld dat Netflix nu ook betrokken is bij het project en dat TS Nowlin - bekend van de The Maze Runner-films - het script schrijft. Volgens geruchten zal John Wick-regisseur Chad Stahelski met zijn bedrijf 87Eleven Entertainment als producent functioneren.

Eerder gingen er geruchten dat Derek Kolstad, de schrijver van de John Wick-scripts, het script voor Sifu zou schrijven, maar dat lijkt nu dus niet meer het geval te zijn - tenzij hij samenwerkt met TS Nowlin.

De film moet min of meer hetzelfde plot als de game aanhouden, waarbij de hoofdrolspeler elke keer dat ze verslagen worden een stuk ouder wordt. De film wordt beschreven als "John Wick ontmoet M. Night Shyamalan's film Old".

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!