Twitter-gebruikers maken nepaccounts gamebedrijven aan
Twitter wordt momenteel geteisterd door gebruikers die zich voordoen als grote gamebedrijven, waaronder Valve en Nintendo.
Dat is het gevolg van het nieuwe systeem dat Elon Musk heeft geïntroduceerd. Iedere gebruiker die voor acht dollar per maand een Twitter Blue-abonnement neemt, kan een verificatievinkje krijgen. Daarvoor vindt geen screening plaats en dus kunnen mensen zich voordoen als andere mensen of bedrijven. Zo postte een account onder de naam Nintendo of America een plaatje van Mario die zijn middelvinger opsteekt.
Ook Twitch wordt op de hak genomen. Een nepaccount kondigde aan dat de splitsing in verdiensten tussen streamers en Twitch wordt aangepast. Dat is een duidelijke reactie op een verandering die pas plaatsvond bij het bedrijf. Streamers krijgen niet meer zeventig procent van de opbrengsten van abonnementen maar slechts vijftig procent. Een gebruiker die zich voordeed als Valve kondigde een nieuw competitief platform genaamd Ricochet: Neon Prime aan. Tot slot was er een Rockstar-account dat aankondigde dat GTA 6 volgende week wordt onthuld.
De nepaccounts beperken zich niet enkel tot de game-industrie. Zo duiken er ook accounts op van Donald Trump, George W. Bush en de Nederlandse Belastingdienst. Twitter laat in een tweet weten dat het hard zal optreden tegen mensen die zich als anderen voordoen.