Twitter-gebruikers maken nepaccounts gamebedrijven aan
Nieuws

Twitter-gebruikers maken nepaccounts gamebedrijven aan

Twitter wordt momenteel geteisterd door gebruikers die zich voordoen als grote gamebedrijven, waaronder Valve en Nintendo.

Dat is het gevolg van het nieuwe systeem dat Elon Musk heeft geïntroduceerd. Iedere gebruiker die voor acht dollar per maand een Twitter Blue-abonnement neemt, kan een verificatievinkje krijgen. Daarvoor vindt geen screening plaats en dus kunnen mensen zich voordoen als andere mensen of bedrijven. Zo postte een account onder de naam Nintendo of America een plaatje van Mario die zijn middelvinger opsteekt.

Ook Twitch wordt op de hak genomen. Een nepaccount kondigde aan dat de splitsing in verdiensten tussen streamers en Twitch wordt aangepast. Dat is een duidelijke reactie op een verandering die pas plaatsvond bij het bedrijf. Streamers krijgen niet meer zeventig procent van de opbrengsten van abonnementen maar slechts vijftig procent. Een gebruiker die zich voordeed als Valve kondigde een nieuw competitief platform genaamd Ricochet: Neon Prime aan. Tot slot was er een Rockstar-account dat aankondigde dat GTA 6 volgende week wordt onthuld.

De nepaccounts beperken zich niet enkel tot de game-industrie. Zo duiken er ook accounts op van Donald Trump, George W. Bush en de Nederlandse Belastingdienst. Twitter laat in een tweet weten dat het hard zal optreden tegen mensen die zich als anderen voordoen. 

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error