Treyarch-testers: We worden behandeld als tweederangs burgers
Nieuws

Treyarch-testers: We worden behandeld als tweederangs burgers

Verschillende testers van Call of Duty: Black Ops 4 zeggen behandeld te worden als tweederangs burgers door Treyarch. Ze moeten onder andere apart lunchen en maken geen aanspraak op bonussen.

Kotaku heeft een artikel gepubliceerd over de werkomstandigheden bij Treyarch, waarin verschillende anonieme QA-testers van Call of Duty: Black Ops 4 vertellen dat ze worden behandeld als tweederangs burgers. Zo werken de testers onder andere op de tweede verdieping, terwijl de rest van de werknemers zich op de eerste verdieping bevindt. Sommige QA-testers beweren bovendien dat ze lunchen op een apart tijdstip, niet mogen praten met ontwikkelaars en hun auto moeten parkeren op een aparte parkeerplaats, welke verder weg ligt van het kantoor.

Een van de QA-testers zegt tegen Kotaku dat ze maar maximaal twintig minuten aanwezig mochten zijn op een feest van Treyarch en werden aangeraden om niet te drinken, omdat ze nog moesten werken. "Het is niet leuk, maar we zijn dit soort 'regels' tegenwoordig gewend van Treyarch, wanneer er feestjes worden georganiseerd", aldus de tester. Een andere werknemer was zelfs verrast dat de QA-testers überhaupt waren uitgenodigd voor het feest.

Volgens beoordelingen op Glassdoor en verklaringen van medewerkers tegen Kotaku, verdienen de QA-testers bij Treyarch ongeveer 13 dollar per uur en werken ze gemiddeld 70 uur per week. Omdat de testers bovendien werken als freelancers en niet in vaste dienst zijn bij Treyarch, maken ze geen aanspraak op verschillende bonussen. Dit terwijl de nieuwe financiële directeur van Treyarch in januari nog een bonus van 15 miljoen dollar ontving.

Activision, het moederbedrijf van Treyarch, wil niet reageren op het gepubliceerde verhaal van Kotaku. Wel geven ze een statement, waarin ze zeggen dat Black Ops 4 mogelijk is gemaakt door de contributie van alle werknemers bij Treyarch. "Black Ops 4 representeert drie jaar van hard werken, creativiteit en passie van alle getalenteerde werknemers bij Treyarch. Het is belangrijk dat iedereen die werkt aan de game wordt behandeld met respect en dat hun bijdrage wordt gewaardeerd", aldus Activision.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Assassin's Creed Shadows breidt stealth-mechanismen uit
Nieuws

Assassin's Creed Shadows breidt stealth-mechanismen uit

Game komt op 14 februari 2025 uit

Assassin's Creed Shadows bevat nieuwe stealth-mechanismen om het rondsluipen in de game nog tactischer te maken.

Ubisoft heeft de aanpassingen ten opzichte van vorige Assassin's Creed-delen in een nieuwe blogpost uiteengezet. Zo zijn er tijdens het sluipen acties in verschillende kleuren boven vijanden te zien, waarmee wordt aangegeven of vijanden in één keer uitgeschakeld kunnen worden, of er alleen schade wordt gedaan of dat vijanden helemaal niet via stealth uitgeschakeld kunnen worden.

Het loont dan ook de moeite om ervaringspunten in perks te stoppen waarmee bijvoorbeeld de schade die met sluipaanvallen wordt uitgedeeld te verhogen. Verder kan men de mogelijkheid ontgrendelen om dubbele sluipmoorden achter elkaar te plegen en bijvoorbeeld rookbommen te gebruiken.

Daarbij kan de positie waar spelers zich in bevinden ook het verschil maken: sommige vijanden kunnen bijvoorbeeld een aanval vanaf de grond overleven, maar niet vanuit de lucht. Er is ook een menuoptie om dit systeem toegankelijker te maken, waardoor alle vijanden wel met één stealthaanval gedood kunnen worden.

Een ander verschil met voorgaande games is dat spelers geen vogel tot hun beschikking hebben om het gebied om hen heen uit te kammen. In plaats daarvan hebben zowel Naoe en Yasuke - de twee hoofdpersonages van de game - een 'Observe'-mechanisme waarmee vijanden en items getagd kunnen worden. Alleen Naoe heeft ook Eagle Vision waarmee bijvoorbeeld vijanden achter muren gespot kunnen worden door het geluid dat ze maken.

Zoals gebruikelijk kunnen de hoofdpersonages bukken om minder snel gespot te worden, maar door in de schaduw te schuilen worden ze nu helemaal onzichtbaar. Het loont dus om bijvoorbeeld fakkels te doven en zo duisternis te creëren. Aangezien Naoe het kleinste hoofdpersonage in de reeks tot nu toe is, kan ze ook schuilen in krappe plekken.

Assassin's Creed Shadows had eigenlijk dit najaar moeten verschijnen, maar werd eerder dit jaar uitgesteld naar 14 februari 2025. Onlangs liet Ubisoft nog weten dat de nieuwe releasedatum haalbaar is. Overigens gaan er geruchten dat het bedrijf de komende vijf jaar elk halfjaar een nieuwe 'ervaring' binnen de reeks wil uitbrengen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Tot dertig procent korting op PlayStation Plus nu beschikbaar
Nieuws

Tot dertig procent korting op PlayStation Plus nu beschikbaar

Op Premium, Extra en Essential

Sony biedt nu tot dertig procent korting op PlayStation Plus-abonnementen aan als onderdeel van Black Friday.

Hoewel Black Friday pas over een week plaatsvindt, zijn alle PlayStation-deals nu al beschikbaar. Gebruikers kunnen daarbij korting krijgen op jaarabonnementen PlayStation Plus. Zo kost PlayStation Plus Essential 57,59 euro (20 procent korting), PlayStation Plus Extra 94,49 euro (25 procent korting) en PlayStation Plus Premium 106,39 euro.

Deze week werd bekend dat PlayStation Portal-bezitters met PlayStation Plus Premium nu selecte games kunnen streamen via de cloud. Meer dan honderdtwintig PS5-games worden ondersteund in deze bèta van cloudstreaming, waaronder Monster Hunter Rise, Spider-Man: Miles Morales, Ghost of Tsushima en Ratchet and Clank: Rift Apart. Games kunnen tot en met 1080p en 60 frames per seconde worden gestreamd, al is daar wel een internetconnectie van 13 Mbps voor nodig.

Ook zijn hardware en verschillende games in de aanbieding bij een aantal (web)winkels. Kijk hier voor ons volledige overzicht.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error