Toekomstige Mario-games verschijnen niet eerst op smartphones
Gamer.nl
Nieuws

Toekomstige Mario-games verschijnen niet eerst op smartphones

'Mobiele apps zijn niet het primaire pad voor toekomstige Mario-games'

Volgens Mario-bedenker Shigeru Miyamoto zullen smartphones niet het hoofdplatform voor toekomstige games rondom de Nintendo-mascotte zijn.

Dat meldt hij in een interview met Variety. Eerder verschenen er smartphonegames als Super Mario Run en Mario Kart Tour, maar in de toekomst lijkt Nintendo minder focus op de smartphone als platform te leggen, in ieder geval wat betreft Mario. "Mobiele apps zijn niet het primaire pad voor toekomstige Mario-games", zo vertelde hij.

Dat wil overigens niet zeggen dat Nintendo niet tevreden is met de uitgekomen smartphonegames of dat er nooit meer Mario-games naar iOS en Android komen. "Mario-games als mobiele apps kunnen in potentie een veel groter publiek bereiken en de Mario-ervaring uitbreiden, aangezien je alleen maar een duim van één hand nodig hebt."

Miyamoto werd ook gevraagd naar nieuwe games rondom de Nintendo-mascotte, waarop hij meldde dat mensen vooral toekomstige Nintendo Direct-livestreams moeten afwachten. "Ik kan alleen zeggen: blijf toekomstige Nintendo Directs in de gaten houden", zo antwoordde hij volgens de ondertiteling. De letterlijke vertaling is iets uitgebreider: "Ik kan niets op voorhand onthullen, maar we hebben om de twee of drie maanden een nieuwe Nintendo Direct-uitzending, dus kijk daar alsjeblieft naar uit."

De uitspraak is natuurlijk niet heel opvallend, omdat Nintendo diens nieuwe games bijna altijd via Nintendo Direct-uitzendingen onthult. Toch is het al een tijd geleden dat er een compleet nieuwe Mario-platformer is uitgekomen - de laatste nieuwe game was Super Mario Odyssey uit 2017, al bevatte de Switch-heruitgave van Super Mario 3D World ook een nieuwe modus genaamd Bowser's Fury, dat zich afspeelde in een open spelwereld. Fans speculeren dat Nintendo aan een nieuwe Mario-game werkt die tegelijk met de opvolger van de Nintendo Switch moet uitkomen, die overigens niet officieel is aangekondigd.

Tot slot werd Miyamoto gevraagd over zijn mening over geweld in games. "Ik wil verduidelijken dat ik niet tegen shooters en gewelddadige games ben. Er zijn veel verschillende media die voor vermaak zorgen, maar het is mijn missie om andere manieren te vinden om interessante en leuke games te maken. Ik heb mijzelf voorgenomen dat Mario een personage is die nooit andere mensen pijn doet, dus ik wilde een andere manier vinden om uiting te geven aan Mario."

Hieronder is een video te zien waarin een gedeelte van het complete interview wordt getoond.

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!