'Thuiswerken had gunstig effect op productiviteit Europese game-ontwikkelaars'
Een onderzoek van uitzendbureau Amiqus suggereert dat thuiswerken een gunstig effect heeft op de productiviteit van medewerkers in de Europese game-industrie.
Zo zegt 82 procent van de ondervraagden even productief of productiever te zijn tijdens het thuiswerken wegens Covid-19 (via Games Industry).
Ook zegt 83 procent dat thuiswerken geld bespaart, en noemt 73 procent een betere balans tussen werk en privé en 61 procent meer tijd kunnen spenderen met familie als voordelen van thuiswerken. 79 procent van de deelnemers zegt daarnaast een carrièreswitch te overwegen voor betere werkomstandigheden.
"Het wegnemen van dagelijks moeten reizen, de mogelijkheid om meer tijd met de familie te spenderen, beter kunnen omgaan met de uitdagingen van het ouderschap en een betere balans tussen werk en privéleven betekent dat mensen deze progressieve manier van werken door willen zetten", concludeert business manager Liz Prince.
De pandemie heeft verschillende gamestudio's gestimuleerd werktijden en -omgevingen aan te passen. Zo kondigde Eidos Montreal recent aan werkweken van vier dagen in te voeren en laten uitgevers als Ubisoft en Square Enix werknemers permanent thuiswerken.