The Pathless van Abzu-studio komt in november uit
Nieuws

The Pathless van Abzu-studio komt in november uit

The Pathless verschijnt op 12 november, zo heeft ontwikkelaar Giant Squid aangekondigd.

Dee game komt dan uit op PlayStation 4, Apple Arcade en Epic Games Store. Vanaf 19 november is het spel ook speelbaar op de PlayStation 5.

Spelers besturen in The Pathless een jonge boogschutter die de vloek van het eiland probeert op te heffen, terwijl ze samen met een adelaar omgevingen verkent en grote monsters te lijf gaat. Giant Squid ontwikkelde eerder Abzu.

Giant Squid heeft tevens een nieuwe trailer van de game uitgebracht. Die is hieronder te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
No Man's Sky-update voegt cross-saves en Mass Effect-schip toe
Nieuws

No Man's Sky-update voegt cross-saves en Mass Effect-schip toe

Ook de PlayStation 5 Pro-update is beschikbaar

Hello Games heeft een nieuwe update uitgebracht waarmee onder andere cross-saves-functionaliteit is toegevoegd.

Cross-saves gaan er voor zorgen dat No Man's Sky-spelers op alle systemen toegang krijgen tot hun savefiles, ongeacht waar ze voorheen hebben gespeeld. Dit geldt voor pc, PlayStation, Xbox, Switch, Steam Deck en de vr-versies.

Volgens Hello Games heeft het zo lang geduurd om dit beschikbaar te stellen, omdat de game al lang bestaat en sommige saves dus relatief oud zijn met een hoop informatie. Daarom wordt de feature geleidelijk uitgerold. Iedereen kan nu al zijn verschillende platforms linken op de No Man's Sky-website, en een gedeelte van de spelers kan cross-saves al daadwerkelijk gebruiken. Ergens gedurende de komende weken krijgen alle spelers de optie.

Verder keert ook een vernieuwde versie van de Beachhead-expeditie uit 2021 terug. Deze expeditie is gebaseerd op Mass Effect, aangezien spelers hiermee de SSV Normandy SR1 kunnen vrijspelen.

Tot slot is gisteren ook de PlayStation 5 Pro-update uitgekomen, waarmee de game in 4K en 60 fps, of in 8K en 30 fps gespeeld kan worden op de nieuwe console. Daarbij zijn de lichteffecten en reflecties verbeterd.

Hello Games voorziet No Man's Sky al jaren van nieuwe content middels gratis updates. Daarnaast werkt het bedrijf aan een nieuwe game genaamd Light No Fire. Spelers bezoeken daarin een gigantische, procedureel gegenereerde fantasiewereld die qua grootte vergelijkbaar met de echte aarde is. Volgens de ontwikkelaar zorgt het werken aan Light No Fire er voor dat er ook meer kennis wordt opgedaan die weer in No Man's Sky-updates wordt doorgevoerd.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Home Alone-ster heeft rol in tweede Fallout-seizoen
Nieuws

Home Alone-ster heeft rol in tweede Fallout-seizoen

De productie van het tweede seizoen begint deze maand

Macaulay Culkin, de acteur die in de jaren negentig bekend werd om zijn hoofdrol in de eerste twee Home Alone-films, heeft een rol in het tweede seizoen van Fallout te pakken.

Dat meldt Deadline. Volgens de website zal Culkin een "getikt genie" spelen, maar verdere details zijn er nog niet. Culkin verdween na zijn succesvolle carrière in de jaren negentig lange tijd op de achtergrond en werkte vooral mee aan kleinschalige projecten, maar is de laatste tijd weer steeds vaker te zien in mainstream producties. Zo maakte hij in 2021 onderdeel uit van de cast van het tiende American Horror Story-seizoen.

Het eerste seizoen van Fallout, dat eerder dit jaar op Amazon Prime Video verscheen, was een groot succes. In de eerste zestien dagen sinds release werden er 65 miljoen kijkers bereikt, en de verkoop- en spelerscijfers van diverse Fallout-games stegen dan ook als gevolg daarvan.

Afgelopen maand werd nog gemeld dat de productie van het tweede seizoen in de loop van deze maand van start gaat. Overigens hebben de makers van de Fallout-televisieserie bepaalde iconische momenten en situaties uit de games voor het tweede seizoen van de serie bewaard. "Er zijn allerlei 'grootste hits' uit de franchise waar zelfs mensen die niet gamen van afweten, zoals Nuka, de Deathclaws... het was verleidelijk om het allemaal in het eerste seizoen te stoppen", zo meldde medeshowrunner Graham Wagner. "Maar aan de andere kant wilden we niet dat de show zou lijken op iets dat geschreven was door mensen die tien seconden de Wikipedia-pagina van Fallout hadden gelezen. Het was belangrijk voor ons dat we ook obscuurdere dingen in het eerste seizoen toonden."

Hij vervolgde, met name specifiek over Deathclaws: "We wilden iets bewaren voor het tweede seizoen en het goed doen, en het niet bovenop de stapel van het eerste seizoen gooien. We zijn erg enthousiast om een van de meest iconische elementen van de games in seizoen twee te behandelen."

Wanneer het tweede seizoen op Amazon Prime komt te staan is nog niet bekend. Opnames van dergelijke televisieseries beslaan vaak meerdere maanden, en daarna moeten er nog edits plaatsvinden en special effects gemaakt worden.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!