'The Outer Worlds is niet politiek geladen'
Nieuws

'The Outer Worlds is niet politiek geladen'

Obsidian-regisseur Leonard Boyarsky verzekert dat The Outer Worlds niet politiek geladen is. Hij legt uit dat het spel geen kritiek is op het moderne kapitalisme, maar vertelt over het hebben van macht en hoe deze macht wordt gebruikt.

Leonard Boyarsky, de creatief regisseur van Obsidian Entertainment, zegt in een interview met VGC dat de ontwikkelaar met The Outer Worlds geen politiek geladen game wil neerzetten. Het spel, dat zich afspeelt in een toekomstige wereld waar megacorporaties zijn begonnen met het koloniseren en terraformen van buitenaardse planeten, laat de 'duistere kant' van het kapitalisme zien.

Boyarsky legt uit dat het verhaal van The Outer Worlds geen kritiek is op het moderne kapitalisme, maar vertelt over het hebben van macht en hoe deze macht wordt gebruikt tegen mensen. Hierbij geeft hij aan dat de manier waarop spelers het verhaal kunnen controleren, erg verraderlijk kan zijn. "We zijn voorzichtig geweest om spelers niet de les te lezen over de thema's die aan bod komen in het spel. Dat is het laatste dat we willen", aldus Boyarsky.

Een van de manieren die Obsidian heeft gebruikt om te voorkomen dat The Outer Worlds wordt gezien als politiek geladen, is door de thema's in het spel te combineren met een humoristische toon. Boyarsky dringt er dan ook op aan dat het spel vooral leuk moet zijn. "We willen geen standpunt innemen en zeggen hoe slecht dit allemaal is. In plaats hiervan kijken we naar alle aspecten van de problemen", aldus Boyarsky. Zo legt hij uit dat er personages in het spel zitten die een filosofie hebben waar hij het persoonlijk niet mee eens is, maar toch 'aangenaam en geloofwaardig' moeten overkomen op de speler.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Tweede nieuwe Astro Bot-level nu beschikbaar
Nieuws

Tweede nieuwe Astro Bot-level nu beschikbaar

'Thrust or Bust' bevat wederom een nieuwe speciale Bot

Het tweede nieuwe leven van de geplande vijf nieuwe levels voor Astro Bot is nu beschikbaar.

Het level heet 'Thrust or Bust' en is net zoals het level dat vorige week uitkwam gericht op een relatief hoge moeilijkheidsgraad. Spelers die het einde van het level bereiken worden wederom beloond met een nieuwe speciale Bot gebaseerd op een bekende gamefranchise. In onderstaande tweet zijn beelden van het nieuwe level te zien.

Een week geleden werd aangekondigd dat er nog eens vijf gratis dlc-levels naar Astro Bot zouden komen. Vorige week verscheen 'Tick-Tock Shock' meteen met de aankondiging. 'Cock-A-Doodle-Doom' volgt op 27 februari, 'Hard to Bear' op 6 maart en tot slot 'Armored Hardcore' op 13 maart.

Daarnaast werd er vorige week een PlayStation 5 Pro-update voor de game uitgebracht. De update zorgt er voor dat de game in een constante hoogst mogelijke resolutie en 60 frames per seconde draait.

Lars Cornelis gaf een 8 aan de vorig jaar uitgekomen PlayStation 5-game: "Astro Bot is bijzonder creatief vormgegeven, met enkele speciale PlayStation-werelden als absoluut hoogtepunt. Op platformgebied doet de game echter weinig bijzonders."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Team Fortress 2-broncode vrijgegeven
Nieuws

Team Fortress 2-broncode vrijgegeven

Modders kunnen hun projecten via Steam gratis beschikbaar stellen

Valve heeft de broncode van Fortress 2 voor iedereen beschikbaar gesteld.

Het Source SDK 2013-pakket stelde al een aanzienlijk deel van de broncode van de Source-engine beschikbaar voor het publiek, maar daar is nu ook de broncode van Team Fortress 2 bijgekomen.

"Dit geeft modders de mogelijkheid om Team Fortress 2 te veranderen, uit te breiden of te herschrijven", zo meldt Valve. "Daardoor behoren kleine aanpassingen tot complete conversies tot de mogelijkheden." Alle mods die hiermee worden gemaakt kunnen via de Steam Store gratis worden aangeboden. Er geld voor vragen is niet toegestaan. "Na publicatie verschijnen ze als nieuwe games in de Steam-lijst."

Een grote update aan Source SDK 2013 voegt nog meer toe. Zo ondersteunen diverse games, waaronder Team Fortress 2, Counter-Strike: Source en Half-Life 2: Deathmatch nu 64-bit binary en is de gebruikersinterface nu schaalbaar.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!