'The Last of Us Part 2 moet zo realistisch mogelijk worden'
Nieuws

'The Last of Us Part 2 moet zo realistisch mogelijk worden'

Neil Druckmann, regisseur van The Last of Us Part 2, bespreekt in een interview de inspiratie achter het verhaal, zijn visie en het totale proces van het project. Uit het interview wordt duidelijk dat Naughty Dog het belangrijk vindt dat de game zo realistisch mogelijk is en dat spelers de spanning kunnen beleven.

Hoe begin je aan een dergelijk project?

Tim Turi, Senior Social Meida specialist van Sony, houdt het interview met het brein achter The Last of Us 2 en valt met de deur in huis door de regisseur te vragen hoe het tweede deel tot stand is gekomen.

"Ik kan me nog goed herinneren dat ik een gesprek met Ashley Johnson had, de geniale actrice achter Ellie. Het gesprek ging in eerste instantie over Left Behind, maar al snel was ik een wild idee van mij aan het pitchen. Niet veel later was ze midden in het restaurant aan het huilen. Dit was voor mij het moment dat ik dacht, ik hoop niet dat ik iets verschrikkelijks aan het maken ben. Maar aan de andere kant wist ik dat het idee verder uitgewerkt moest worden", vertelt Druckmann.

Uit het interview wordt duidelijk dat het begin, midden en einde van het verhaal in 2013 al klaar lag. Het einde van het verhaal is gedurende de ontwikkeling van het spel echter een aantal keer veranderd.

"Dat is ook hoe het hoort te gaan, je hebt een idee, dit idee bespreek je met het team en samen focus je op een zo goed mogelijk resultaat", legt de regisseur uit.

©GMRimport

Ellie groeit op

Het schattige meisje dat met Joel op pad ging in deel één is een hoop veranderd, dit hebben we kunnen zien in de eerste beelden van het tweede deel.

"Ik denk dat ze echt haar eigen persoon is geworden. Aan het begin van het eerste deel heeft ze helemaal niemand, iedereen die ze kende is gestorven of heeft haar verlaten. Dit is de reden dat ze zich zo aan Joel vastklampt. Later in het verhaal, wanneer Ellie in Wyoming arriveert, leert ze meer mensen kennen. Hier groeit ze erg naar één specifiek persoon toe genaamd Dina, en is sinds dien haar beste vriendin ooit. Ze flirten ook met elkaar, maar het is voor Ellie onduidelijk hoe Dina in de relatie staat", verklaart Druckmann.

Het wordt echter al snel duidelijk dat een normaal leven er niet inzit voor de twee vrouwen in deze post-apocalyptische wereld. Waarschijnlijk refereert Druckmann naar een ongeluk van Ellie in haar zoektocht naar wraak.

©GMRimport

Nieuwe vijanden

Naughty Dog wil absoluut geen nieuwe vijanden aan de game toevoegen die niet in de wereld of in het verhaal thuishoren. De studio heeft lang nagedacht over een eventuele nieuwe vijand en is uiteindelijk neergestreken op de Shambler, een grimmige mutatie die veel schadelijke stoffen uitstoot.

"In The Last of Us hebben we de spelers een nauwkeurig documentaire getoond over hoe de mutaties van onze vijanden tot stand zijn gekomen. De fases van de mutaties spelen hier een grote rol bij, we kunnen dus niet zomaar nieuwe mutaties of ziektes bedenken, het is van belang dat we goed inspelen op de fases van de mutaties", verhaalt de regisseur van de game.

Zonder te veel in te gaan op de wezens is het duidelijk dat de Shambler-mutatie tot stand is gekomen door iets in de lucht en door passerende tijd. Bovendien voegen Shamblers iets nieuws en interessants toe aan de wereld van The Last of Us en creëren de nieuwe vijanden interessante gevechten voor spelers. Naast Shambler zijn er ook Runners aan de game toegevoegd, deze vijanden zijn bijzonder snel en geven spelers bijna geen tijd om na te denken.

De game moet zo 'realistisch' mogelijk blijven

Het is belangrijk dat het vervolg op een zelfde manier realistisch blijft, zover dit mogelijk is bij het genre van de game. Naughty Dog heeft bekendgemaakt dat het hier veel waarde aan hecht. De beleving van de gameplay is hierbij ook erg belangrijk, daarom wil de ontwikkelaar zoveel mogelijk personalisering aan het spel toevoegen. Dit gebeurt in de vorm van wapens, vaardigheden, mobiliteit en veel gameplayopties.

"We willen een grounded experience bieden aan onze spelers, maar in hoeverre is dit mogelijk wanneer je afhankelijk bent van een controller. Daarom moesten we een systeem ontwikkelen met zoveel mogelijk 'echte' opties. Het creëren van zoveel mogelijk spanning is hierbij essentieel. Bijvoorbeeld het onderhouden van je wapens, wanneer je in de schoenen van Ellie staat en je op deze manier afhankelijk bent van deze wapens. Dan onderhoud je deze, slaap je ermee en zorg je ervoor dat ze altijd in goede staat zijn. Dit zijn aspecten die we zo goed mogelijk laten terug komen in het spel", zegt Druckmann.

©GMRimport

Kies je gevechten

Naast zombies en bad guys vormen dieren ook gevaar in The Last of Us 2. Dit heeft de ontwikkelaar gedaan om een zo authentiek mogelijk ervaring te creëren voor de spelers. De speler moet de spanning kunnen voelen en kunnen terug koppelen op hun ervaringen met bijvoorbeeld honden. Hoe reageren deze beesten en welke emoties worden er bij mensen getriggered wanneer ze bijvoorbeeld door een hond worden opgejaagd.

Een andere opvallende toevoeging aan het verhaal en de gameplay in het vervolg van de survival-game is dat spelers zelf moeten bepalen wanneer ze een gevecht aangaan, of liever uit de weg gaan.

"We willen momenten creëren waarin spelers wel of niet gespot kunnen worden. De optie om te kunnen ontsnappen zonder te vechten willen we in dit spel belonen. Natuurlijk wordt dit niet makkelijk en is het misschien nog wel moeilijker dan vechten, maar de optie is super uitdagend en realistisch", overtuigt Druckmann.

©GMRimport

HEt wachten wordt uitbetaald

Tot slot vertelt de regisseur dat hij super enthousiast en heel erg uitkijkt naar het moment dat de game definitief af is.

"We zijn voorzichtig met het laten zien van beelden, want we willen niks voor jullie spoilen. Het verhaal is te speciaal om te verklappen en we kunnen niet wachten tot al onze fans ermee aan de slag kunnen gaan", aldus Druckmann

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld
Nieuws

Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld

Dat zijn een hoop bezorgde pakketjes

Het in 2019 uitgekomen Death Stranding is inmiddels door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld.

Dat maakte bedenker Hideo Kojima bekend via social media. De game is al sinds november 2019 verkrijgbaar, maar was in eerste instantie alleen op PlayStation 4 beschikbaar. Inmiddels is de game ook op PlayStation 5, pc, Xbox Series-consoles, Mac en smartphones speelbaar.

Vervolg Death Stranding 2: On the Beach staat gepland voor een release op 26 juni, zo werd onlangs bekendgemaakt. Diverse acteurs en actrices uit de eerste Death Stranding keren terug, waaronder Léa Seydoux, Norman Reedus en Troy Baker. Ook Shioli Kutsuna en Elle Fanning hebben rollen in de game.

De eerste Death Stranding is de eerste game die Kojima ontwikkelde met zijn studio Kojima Productions nadat hij de banden brak met uitgever Konami, waar hij de Metal Gear-reeks voor ontwikkelde. Het spel biedt een uniek concept, waarbij spelers door een post-apocalyptisch landschap lopen om pakketten te bezorgen. Zoals gebruikelijk bij games van Kojima worden gameplaysegmenten afgewisseld met soms langdurige filmpjes waarin vooral het verhaal en dialogen centraal staan.

Michel Musters beloonde Death Stranding in 2019 met een 9,5 op Gamer.nl: "Met Death Stranding behandelt Hideo Kojima grote thema’s als het hiernamaals, ouderschap, de connectie tussen mensen en zelfs klimaatverandering en het uitsterven van de mensheid. Hij brengt dit alles op even fabuleuze als verwarrende wijze in beeld. De kerngameplay – het vervoeren van pakketjes en ondertussen je evenwicht zien te bewaren – lijkt in eerste instantie tegenstrijdig simpel. Klikt het eenmaal, dan biedt het concept oneindig veel voldoening. Gecombineerd met de online functies die in de campagne zijn geïntegreerd, resulteert het in een van de meest unieke virtuele ervaringen ooit."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'
Nieuws

The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'

Ontwikkelaar geeft zijn mening over het einde van de eerste game

The Last of Us-ontwikkelaar Neil Druckmann heeft zich voor het eerst uitgesproken over een belangrijk plotpunt uit de gamereeks: wat hem betreft heeft Joel "de juiste keuze gemaakt".

Let op: Hierna volgen grote spoilers voor de eerste The Last of Us-game en het eerste seizoen van de gelijknamige HBO-serie.

In The Last of Us wordt het meisje Ellie naar een groep genaamd de Fireflies gebracht. Ellie is namelijk immuun voor een virus dat de gehele mensheid treft. De Fireflies zijn van plan om Ellie te opereren om er zo achter te komen of er een medicijn voor het virus gemaakt kan worden, maar zijn wel genoodzaakt haar te doden. Joel, de man waarmee Ellie de reis naar de Fireflies heeft afgelegd, besluit op het laatste moment echter de Fireflies te doden, Ellie te redden en haar zodra ze wakker wordt uit haar narcose te vertellen dat ze niets voor de mensheid kon betekenen.

Dit einde van The Last of Us heeft al jaren discussie bij gamers opgeleverd - heeft Joel de juiste keuze gemaakt? Regisseur Neil Druckmann heeft nu tegen IGN verteld dat hij van mening is dat Joel dat inderdaad heeft gedaan. "Ik geloof dat Joel de juiste keuze maakte. Als ik Joel was geweest, hoop ik dat ik ook zou kunnen doen wat hij deed om mijn 'dochter' te redden."

Craig Mazin, die samen met Druckmann de HBO-verfilming runt, geeft iets meer nuance. Ook hij geeft aan dat hij waarschijnlijk hetzelfde zou doen. "Maar ik zou graag denken dat ik het niet zou doen. Dat is ook juist het interessante moraal van het verhaal. En daarom is het einde van de eerste game zo spraakmakend en geweldig."

Het tweede seizoen van The Last of Us verfilmt het in 2020 verschenen The Last of Us: Part 2, dat zich vier jaar na de eerste game afspeelt. In de serie zit er echter vijf jaar tussen het eerste en tweede seizoen. De game wordt in ieder geval opgedeeld in meerdere seizoenen, al is nog niet bekend hoeveel precies. Het tweede seizoen bestaat uit zeven afleveringen. De eerste aflevering verschijnt op 14 april op HBO Max.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!