The Division 2 tips en tricks
Nieuws

The Division 2 tips en tricks

The Division 2 is uit en voor beginnende spelers kan de game nogal overweldigend zijn. Washington D.C. is gigantisch en je wordt overladen met systemen en icoontjes. Om je op weg te helpen zetten we een aantal handige tips en tricks voor je op een rij.

Kies je skills afhankelijk van je speelstijl

Na je kennismaking met de Base of Operations in het Witte Huis word je direct geconfronteerd met een lastige keuze. Je kunt namelijk kiezen uit acht verschillende skills (Pulse, Drone, Chem Launcher, Hive, Seeker Mine, Turret, Firefly en Shield) en als beginner kan dit vrij overweldigend zijn. Toch is het belangrijk om ze allemaal even te bekijken en in het achterhoofd te houden wat je speelstijl is. Speel je alleen, dan kun je de vuurkracht van de Drone en Turret wel gebruiken. Als teamspeler zijn de Chem Launcher, Shield en Pulse wellicht handige keuzes, omdat je zo waardevoller bent voor je team.

Er is geen man overboord als je spijt krijgt van je keuze, want nog belangrijker zijn de drie tot vier specialisaties binnen de skills. Deze mods kunnen van je aanvallende skill een defensieve skill maken en de gameplay dus drastisch veranderen. Zo maakt de Tactician bijvoorbeeld een vijandspotter van de Drone en kun je teamgenoten automatisch reviven met de Reviver-mod voor de Hive. De officiële website van The Division 2 legt elke skill netjes uit, dus neem vooral even een kijkje als je twijfelt. Vergeet trouwens niet je tweede skill in te stellen in het menu, want dat gebeurt niet automatisch.

©GMRimport

Bezoek safehouses

Als je de eerste The Division hebt gespeeld weet je waarschijnlijk al dat safe houses belangrijk zijn, maar als beginner zie je ze wellicht over het hoofd. Ten eerste zijn het handige fast travel-punten, en gezien de omvang van Washington D.C. is dat geen overbodige luxe. Daarbij kun je ook informatie over het desbetreffende district opvragen, waardoor er allerlei nieuwe icoontjes op de kaart verschijnen met zeldzame loot als SHD Caches. Doe dit vooral dus even voordat je de omgeving gaat uitkammen, want het scheelt een hoop zoekwerk. Tot slot kun je andere spelers zoeken in safe houses om samen te free roamen, en dat is wel zo gezellig.

Mik op pantser

The Division staat erom bekend dat je soms vijftien magazijnen moet legen op eindbazen en in dit vervolg is het niet veel anders. Om je tegemoet te komen heeft ontwikkelaar Massive Entertainment vijanden met losse pantserstukken toegevoegd, die kapotgaan als je er lang genoeg op schiet. De truc is dus om hun zwakke plekken bloot te leggen door te focussen op een bepaald stuk pantser, om vervolgens vernietigende schade toe te brengen. Alle minder imposante slechteriken hebben trouwens ook zwakke plekken, bijvoorbeeld een rode tas met granaten of de knieën van die maniakken die op je af komen rennen. Een gele hit marker geeft aan als je een zwakke plek raakt, dus hou die in de gaten.

©GMRimport

Voltooi projecten

In de Base of Operations en in nederzettingen kun je projecten voltooien. Project Officers zijn eenvoudig te missen tussen de wirwar van iconen en we begrijpen dat je liever rechtstreeks doorgaat naar de volgende missie, maar toch zijn ze meer dan de moeite waard. Het voltooien van projecten levert namelijk veel ervaringspunten en blauwdrukken op, waarmee je zeldzame uitrusting en wapens kunt craften. Een leuk detail is daarbij dat nederzettingen fysiek uitbreiden na het voltooien van projecten. Soms is een project voltooien slechts een kwestie van grondstoffen of andere spullen doneren en soms moet je een probleem in de buurt oplossen of spullen verzamelen. Kleine moeite, groot plezier dus.

Ga slim om met wapens

Als je vaker loot-shooters hebt gespeeld weet je dat het niet slim is om direct wapens aan te schaffen of te craften. De progressie in de eerste paar uur is zo rap dat je gekochte schietijzers vrijwel direct weer waardeloos zijn, dus kun je daar beter mee wachten. Een andere manier om slim om te gaan met wapens is het craften van weapon mods, die je nu slechts een keer hoeft te maken en in kunt stellen op meerdere wapens. Check vooral goed de beschrijving van de mod voordat je je zuurverdiende grondstoffen uitgeeft, want hoewel een extra grip op je geweer wonderen doet voor je precisie, kan het andere statistieken verminderen.

©GMRimport

Dit is een aantal handige tips voor als je The Division 2 gaat spelen. Mocht je willen weten wat wij tot nu toe van de game vinden, check dan Berts review in progress. Hou daarnaast de website in de gaten voor de uitgebreide review.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
NetEase zou van plan zijn diverse studio's buiten China te sluiten
Nieuws

NetEase zou van plan zijn diverse studio's buiten China te sluiten

Amerikaanse Marvel Rivals-ontwikkelaar al ontslagen, deel van Liquid Swords ook

Het uit China afkomstige NetEase - onder andere bekend van Marvel Rivals - zou van plan zijn om meer dan twaalf ontwikkelstudio's te sluiten.

Dat blijkt uit een reportage op Game File, de betrouwbare nieuwsbrief van gamejournalist Stephen Totilo. Eerder deze week werd de Amerikaanse tak van NetEase dat meehielp aan de ontwikkeling van Marvel Rivals al ontslagen. Daarnaast vielen er ontslagen bij het door NetEase gefinancierde Liquid Swords, de nieuwe studio van een van de oprichters van de Just Cause-ontwikkelaar.

Dit zou volgens Totilo nog maar het topje van de ijsberg zijn. Hij claimt dat meer dan een dozijn studio's mogelijk worden gesloten of verkocht, en dan met name de studio's van het bedrijf die buiten China gevestigd zijn. Dit zou een bewuste strategie zijn van het bedrijf om minder focus op deze teams buiten zijn thuisland te creëren.

NetEase is een van de grootste gamebedrijven ter wereld. NetEase heeft de afgelopen jaren samen met gerenommeerde ontwikkelaars overal ter wereld nieuwe gamestudio's opgericht, en het lijkt er dus op dat sommige van deze studio's nu dreigen gesloten of verkocht te worden.

Zo heeft NetEase geïnvesteerd in Rebel Wolves, een studio bestaande uit voormalige ontwikkelaars van CD Projekt Red waar men aan Blood of Dawnwalker werkt. Met Dragon Quest-Ryutaro Ichimura werd PinCool opgericht, het bedrijf kocht Heavy Rain- en Detroit: Become Human-studio Quantic Dream, Like a Dragon-bedenker Toshihiro Nagoshi opende met NetEase Nagoshi Studio en No More Heroes-ontwikkelaar Grasshopper Manufacture werd gekocht. Het is maar een kleine greep in de investeringen en aankopen die het Chinese bedrijf de afgelopen jaren heeft gedaan.

Ondanks de geruchten onthulde NetEase deze week recordcijfers voor het afgelopen kwartaal. Er werd een stijging van 1,5 procent aan omzet op het gebied van games en services waargemaakt ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Die omzet stond het afgelopen kwartaal op 2,9 miljard dollar. Marvel Rivals heeft inmiddels 40 miljoen spelers.

Overigens claimt Bloomberg in een artikel over NetEase-CEO William Ding dat hij overwoog Marvel Rivals te annuleren voor release. Ding zou het niet hebben zien zitten om Disney te betalen voor de rechten op Marvel-personages. Ook werd besproken of het mogelijk was om de superhelden voor zelfbedachte personages te vervangen. NetEase zelf ontkent deze claims en claimt sinds 2017 een nauwe samenwerking met Marvel te hebben.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe regisseur voor aankomende Street Fighter-film gevonden
Nieuws

Nieuwe regisseur voor aankomende Street Fighter-film gevonden

De première staat gepland op 20 maart 2026

De live-action Street Fighter-film die eerder al werd aangekondigd heeft een nieuwe regisseur, namelijk Kitao Sakurai.

Dat meldt The Hollywood Reporter. Sakurai is vooral bekend van de in 2021 verschenen Netflix-film Bad Trip met komediant Eric André in de hoofdrol. Sakurai regisseerde ook The Eric André Show. Verder heeft hij enkele afleveringen van de Twisted Metal-televisieserie geregisseerd.

Hij neemt het stokje over van Danny en Michael Philippou, twee broers uit Australië die afgelopen jaar de film niet meer bleken te kunnen regisseren vanwege een mismatch in planning.

Concrete details over de live-action film zijn er nog niet. Wel zou de eerder aangekondigde premièredatum van 20 maart 2026 nog haalbaar zijn. Capcom, de ontwikkelaar en uitgever van de gamereeks, is wel betrokken bij de verfilming.

Er zijn al vaker (animatie)films gebaseerd op Street Fighter uitgekomen. Een van de bekendere voorbeelden is de in 1994 verschenen gelijknamige film met Jean-Claude van Damme als Guile en wijlen Raúl Juliá als M. Bison. In 2009 verscheen Street Fighter: The Legend of Chun-Li, met Kristin Kreuk als Chun-Li.

De meest recente game in de fighterreeks is Street Fighter 6, dat beschikbaar is op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en pc. Tom Kerkhof beloonde de game met een 9: "Door de gelikte presentatie, inventieve besturing en de uitgebreidste singleplayer-ervaring die de franchise ooit heeft gehad, is Street Fighter 6 toegankelijker dan ooit. Het spel oogt geweldig en speelt zelfs nog beter. Dit is zonder twijfel een van de leukste vechtspellen van de afgelopen tijd – en daarmee ook een van de beste delen uit de reeks."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!