'The Axis Unseen is mogelijk dankzij Unreal Engine 5'
Nieuws

'The Axis Unseen is mogelijk dankzij Unreal Engine 5'

Ontwikkelaar Nate Purkeypile laat weten dat zijn aankomende game The Axis Unseen alleen mogelijk is door moderne technologie, waaronder Unreal Engine 5.

Purkeypile heeft voorheen bij Bethesda aan games al Fallout 3 en Skyrim gewerkt. Hij werkt nu in zijn eentje aan The Axis Unseen voor pc. In een Twitter-thread legt hij uit waarom dat een optie is.

"De beschikbare tools zijn dramatisch verbeterd de afgelopen jaren. Tien jaar geleden zou ik nooit denken dat het een goed idee zou zijn om in mijn eentje een openwereldgame te maken. Nu zijn er dingen als Unreal Engine 5, Houdine, VR sculpting, Megascans en allerlei andere tools."

Hij vervolgt: "Ik wil ook iets doen dat mijn eigen visie is, niet die van iemand anders. Dus maak ik The Axis Unseen in mijn eentje. In de game jaag je op monsters uit folklore en het heeft een metalsoundtrack. Dit is de game die ik wil maken, niet de game die ik van iemand moet maken. Hopelijk vinden anderen het ook interessant." De horrorgame is hier op Steam te vinden. Een releasedatum is er nog niet.

De Unreal Engine 5 werd eerder dit jaar officieel uitgebracht. Verschillende ontwikkelaars hebben al aangegeven hun aankomende games met de engine te maken. Zo werkt CD Projekt Red aan een nieuwe The Witcher-game met Unreal Engine 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Fan krijgt Doom draaiende op Nintendo's Alarmo
Nieuws

Fan krijgt Doom draaiende op Nintendo's Alarmo

Zou het Alarmo nu bij Nintendo afgaan?

Een fan heeft de oorspronkelijke Doom draaiende gekregen op Alarmo, de onlangs uitgekomen wekker van Nintendo.

Het is bij fans van Doom een trend om Doom op de meest uiteenlopende apparaten speelbaar te krijgen, waaronder een koelkast, pinautomaat, Lego-blokje en zelfs een John Deere-tractor.

Het was dan ook een kwestie van tijd voordat Doom speelbaar gemaakt zou worden op Alarmo, de pas uitgekomen wekker van Nintendo. Ene GaryOderNichts heeft op social media zijn prestatie gedeeld. De grote knop op de wekker kan daarbij daadwerkelijk gebruikt worden om de game te spelen. Hij deelt zelfs de broncode zodat eigenaren van Alarmo het zelf voor elkaar kunnen krijgen.

Nintendo Sound Clock: Alarmo maakt eigenaren 's ochtends wakker met geluiden en muziek uit verschillende Nintendo-games. Er zijn 35 'scènes' om uit te kiezen die zijn geïnspireerd door Super Mario Odyssey, The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Splatoon 3, Pikmin 4 en Ring Fit Adventure. Door een Nintendo-account aan de wekker te linken kunnen er ook gratis scènes gebaseerd op Mario Kart 8 Deluxe en Animal Crossing: New Horizons worden gedownload.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Like a Dragon-bedenker viert jubileum van nieuwe studio met opvallende muziekvideo
Nieuws

Like a Dragon-bedenker viert jubileum van nieuwe studio met opvallende muziekvideo

De eerste game van de studio is nog altijd niet onthuld

Toshihiro Nagoshi, de bedenker van de Like a Dragon-franchise, heeft het driejarige jubileum van zijn huidige bedrijf Nagoshi Studio gevierd met een opmerkelijke muziekvideo.

In de video explodeert het hoofd van de ontwikkelaar en is er daarna een rapnummer hoorbaar. In een bijgeleverd Japanstalig bericht (via VGC) vertelt Nagoshi meer over de huidige stand van zaken. Hij laat daarbij weten dat de studio inmiddels uit meer dan tachtig werknemers bestaat.

Overigens geeft Nagoshi nog altijd geen details over de debuutgame van de studio. Volgens hem is er nog iets meer tijd nodig voordat het spel onthuld kan worden, maar wordt er wel dagelijks hard aan gewerkt.

Nagoshi vertrok in 2021 bij Sega en richtte begin 2022 zijn eigen ontwikkelstudio op bij het Chinese NetEase Games. Sindsdien belooft Nagoshi al geruime tijd een eerste blik op zijn nieuwe game, vooralsnog zonder resultaat.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!