'The Axis Unseen is mogelijk dankzij Unreal Engine 5'
Gamer.nl
Nieuws

'The Axis Unseen is mogelijk dankzij Unreal Engine 5'

Ontwikkelaar Nate Purkeypile laat weten dat zijn aankomende game The Axis Unseen alleen mogelijk is door moderne technologie, waaronder Unreal Engine 5.

Purkeypile heeft voorheen bij Bethesda aan games al Fallout 3 en Skyrim gewerkt. Hij werkt nu in zijn eentje aan The Axis Unseen voor pc. In een Twitter-thread legt hij uit waarom dat een optie is.

"De beschikbare tools zijn dramatisch verbeterd de afgelopen jaren. Tien jaar geleden zou ik nooit denken dat het een goed idee zou zijn om in mijn eentje een openwereldgame te maken. Nu zijn er dingen als Unreal Engine 5, Houdine, VR sculpting, Megascans en allerlei andere tools."

Hij vervolgt: "Ik wil ook iets doen dat mijn eigen visie is, niet die van iemand anders. Dus maak ik The Axis Unseen in mijn eentje. In de game jaag je op monsters uit folklore en het heeft een metalsoundtrack. Dit is de game die ik wil maken, niet de game die ik van iemand moet maken. Hopelijk vinden anderen het ook interessant." De horrorgame is hier op Steam te vinden. Een releasedatum is er nog niet.

De Unreal Engine 5 werd eerder dit jaar officieel uitgebracht. Verschillende ontwikkelaars hebben al aangegeven hun aankomende games met de engine te maken. Zo werkt CD Projekt Red aan een nieuwe The Witcher-game met Unreal Engine 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sakurai werkt aan Kirby Air Riders voor Switch 2
Gamer.nl
Nieuws

Sakurai werkt aan Kirby Air Riders voor Switch 2

Er is nog geen releasedatum bekend

Er komt een vervolg op de GameCube-racegame Kirby Air Ride, genaamd Kirby Air Riders.

Dat werd vandaag tijdens de Nintendo Direct aangekondigd. Het spel komt op een nog onbekend moment naar Switch 2. In de trailer is te zien hoe een roze Kirby op een vliegende ster racet, terwijl Kirby's met andere kleuren op andere voertuigen scheuren. Veel meer details zijn er niet, behalve dat Kirby- en Super Smash Bros-bedenker Masahiro Sakurai de regie op zich neemt.

De oorspronkelijke Kirby Air Ride was in ontwikkeling voor Nintendo 64, maar kwam uiteindelijk pas op GameCube uit. De game werd wisselend ontvangen - een van de grootste kritiekpunten was de lage moeilijkheidsgraad. Het was echter wel de eerste GameCube-game waarbij LAN en breedbandadapters gebruikt konden worden om vier GameCube-systemen met elkaar te koppelen.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Hyrule Warriors: Age Of Imprisonment aangekondigd
Gamer.nl
Nieuws

Hyrule Warriors: Age Of Imprisonment aangekondigd

Verschijnt aanstaande winter voor Nintendo Switch 2

Er is een nieuw deel in de Hyrule Warrior-reeks aangekondigd, genaamd Hyrule Warriors: Age Of Imprisonment.

Het betreft wederom een samenwerking tussen Koei Tecmo en Nintendo. Net als de voorgaande games is ook Age of Imprisonment een musou-game waarbij er grootschalige gevechten worden gehouden.

Hyrule Warriors: Age Of Imprisonment speelt zich daarbij af voor Zelda: Tears of the Kingdom en vertelt dan ook het verhaal van wat zich voor die game afspeelde - net zoals Age of Calamity zich voor Breath of the Wild afspeelde.

Spelers kunnen weer in de huid kruipen van personages als Zelda en King Rauru en het opnemen tegen grote legers aan vijanden in Hyrule. De game komt ergens aankomende winter uit voor Nintendo Switch 2.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!