Team achter Super Mario Party verantwoordelijk voor 51 Worldwide Games
Nieuws

Team achter Super Mario Party verantwoordelijk voor 51 Worldwide Games

Een groot deel van het team dat aan Super Mario Party heeft gewerkt, is ook verantwoordelijk voor de recent verschenen Switch-game 51 Worldwide Games. Dat blijkt uit de aftiteling van de game.

Toen 51 Worldwide Games, in de Verenigde Staten bekend als Clubhouse Games: 51 Worldwide Classics, in maart werd aangekondigd dachten veel fans al dat ontwikkelaar NDcube met de game bezig was. Nintendo heeft dat alleen nooit officieel bevestigd.

Nu blijkt uit de aftiteling dat de ontwikkelaar inderdaad de game heeft ontwikkeld en dat een groot deel van het team achter Super Mario Party eraan hebben gewerkt. Zo was Atsushi Nakao het hoofd design bij Super Mario Party nu het hoofd van 51 Worldwide Games. Ook verschillende designers en programmeurs hebben aan de spellen-game gewerkt. Een volledig overzicht is hieronder te bekijken.

51 Worldwide Games is sinds vorige week beschikbaar voor Nintendo Switch. Onze review lees je binnenkort op Gamer.nl.

©GMRimport

Director

Atsushi Nakao (Super Mario Party design director)

Design director

  • Takaki Kobayashi (Super Mario Party design director)

  • Makoto Eguchi (Super Mario Party game design)

  • Yuya Rokuyama (Super Mario Party game design)

  • Hiroyuki Seki (Super Mario Party game design)

  • Ryo Yokomizo (Super Mario Party game design)

Game design

  • Kunio Asahara (Super Mario Party game design)

  • Yukako Kawauchi (Super Mario Party game design)

  • Masafumi Ojika (Super Mario Party game design)

  • Yasuki Toyosawa (not involved with Super Mario Party)

  • Takayuki Ide (not involved with Super Mario Party)

  • Akihito Sato (not involved with Super Mario Party)

Chief program director

  • Tadao Shoyama (Super Mario Party program)

  • Program directors

  • Akira Matsumoto (Super Mario Party program director)

  • Atsushi Hamada (Super Mario Party program)

  • Chief art director

  • Takahiro Karino (Super Mario Party chief art director)


Art directors

  • Hidenobu Sasaki (not involved with Super Mario Party)

  • Ryoichi Okayama (Super Mario Party art)

  • Chief sound director

  • Ichiro Shimakura (Super Mario Party chief sound director)

Sound director

Yuhki Mori (Super Mario Party sound director)

Music director

Chamy Ishi (Super Mario Party music director)

Music

Toshiki Aida (Super Mario Party music)

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Voormalige EA-topman is nieuwe CEO van Payday-makers Starbreeze
Nieuws

Voormalige EA-topman is nieuwe CEO van Payday-makers Starbreeze

Adolf Kristjansson neemt het stokje van de vorig jaar vertrokken Tobias Sjögren over

Payday-ontwikkelaar Starbreeze heeft een nieuwe CEO: Adolf Kristjansson.

Kristjansson was voorheen de senior director van global commercial strategy bij Electronic Arts. In zijn nieuwe rol als CEO van Starbreeze wil hij het bedrijf omvormen tot een studio die er meerdere grote titels op nahoudt. Ook de Payday-franchise moet verder uitgebreid worden.

Tobias Sjögren, de vorige CEO van Starbreeze, vertrok begin vorig jaar. De studio liet toen weten dat er "ander leiderschap" nodig was. Sinds de release van Payday 3in 2023 krijgt de ontwikkelaar veel kritiek te verduren, onder andere vanwege aanhoudende serverproblemen. Starbreeze gaf aan dat Payday 3 onder verwachtingen presteert. Sjörgen bood voorheen al publiekelijk zijn excuses aan voor de situatie.

Toen Sjögren vorig jaar aftrad, nam Jürgen Goeldner, de voormalige CEO van Focus Entertainment, de rol op zich. Het was toen al bekend dat dit tijdelijk zou zijn.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan
Nieuws

Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan

Verschijnt later dit voorjaar via Steam Early Access

Jagex heeft de openwereldsurvival en -craftinggame Runescape: Dragonwilds uit de doeken gedaan.

Het gaat om een nieuwe game gesitueerd in het Runescape-universum die gericht is op overleven op het continent Ashenfall. Spelers kunnen de skills uit Runescape gebruiken en levelen om goed te worden in bijvoorbeeld bouwen en toverdrankjes brouwen.

Spelers kunnen in de game een met de hand ontwikkeld landschap verkennen waarin allerlei eeuwenoude geheimen en zowel oude als nieuwe vijanden op de loer liggen. Het spel, dat op Unreal Engine 5 draait, kan daarbij door maximaal vier spelers in co-op gespeeld worden.

Runescape: Dragonwilds moet ergens later dit voorjaar via Steam Early Access verschijnen. Volgend jaar moet de uiteindelijke versie van de game uitkomen, ook op consoles. Op 15 april om 18:00 uur onthult Jagex meer details in een presentatie via Twitch.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!