Team achter Super Mario Party verantwoordelijk voor 51 Worldwide Games
Nieuws

Team achter Super Mario Party verantwoordelijk voor 51 Worldwide Games

Een groot deel van het team dat aan Super Mario Party heeft gewerkt, is ook verantwoordelijk voor de recent verschenen Switch-game 51 Worldwide Games. Dat blijkt uit de aftiteling van de game.

Toen 51 Worldwide Games, in de Verenigde Staten bekend als Clubhouse Games: 51 Worldwide Classics, in maart werd aangekondigd dachten veel fans al dat ontwikkelaar NDcube met de game bezig was. Nintendo heeft dat alleen nooit officieel bevestigd.

Nu blijkt uit de aftiteling dat de ontwikkelaar inderdaad de game heeft ontwikkeld en dat een groot deel van het team achter Super Mario Party eraan hebben gewerkt. Zo was Atsushi Nakao het hoofd design bij Super Mario Party nu het hoofd van 51 Worldwide Games. Ook verschillende designers en programmeurs hebben aan de spellen-game gewerkt. Een volledig overzicht is hieronder te bekijken.

51 Worldwide Games is sinds vorige week beschikbaar voor Nintendo Switch. Onze review lees je binnenkort op Gamer.nl.

©GMRimport

Director

Atsushi Nakao (Super Mario Party design director)

Design director

  • Takaki Kobayashi (Super Mario Party design director)

  • Makoto Eguchi (Super Mario Party game design)

  • Yuya Rokuyama (Super Mario Party game design)

  • Hiroyuki Seki (Super Mario Party game design)

  • Ryo Yokomizo (Super Mario Party game design)

Game design

  • Kunio Asahara (Super Mario Party game design)

  • Yukako Kawauchi (Super Mario Party game design)

  • Masafumi Ojika (Super Mario Party game design)

  • Yasuki Toyosawa (not involved with Super Mario Party)

  • Takayuki Ide (not involved with Super Mario Party)

  • Akihito Sato (not involved with Super Mario Party)

Chief program director

  • Tadao Shoyama (Super Mario Party program)

  • Program directors

  • Akira Matsumoto (Super Mario Party program director)

  • Atsushi Hamada (Super Mario Party program)

  • Chief art director

  • Takahiro Karino (Super Mario Party chief art director)


Art directors

  • Hidenobu Sasaki (not involved with Super Mario Party)

  • Ryoichi Okayama (Super Mario Party art)

  • Chief sound director

  • Ichiro Shimakura (Super Mario Party chief sound director)

Sound director

Yuhki Mori (Super Mario Party sound director)

Music director

Chamy Ishi (Super Mario Party music director)

Music

Toshiki Aida (Super Mario Party music)

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025
Nieuws

Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025

Game komt naar PS5, PS4, Xbox Series, Switch en pc

Ratatan, de spirituele opvolger van Patapon, komt in de loop van 2025 uit.

Dat hebben ontwikkelaars TVT en Ratata Arts aangekondigd. Daarbij zal Game Source Entertainment de game uitgeven. Het spel is op dit moment middels een demo speelbaar op de WePlay Expo in Shanghai.

Ratatan is de nieuwe game van Hiroyuki Kotani, de maker van de Patapon-games. Het spel kent dan ook hetzelfde principe: spelers moeten op de maat van muziek op de juiste knoppen drukken om zo een leger aan wezentjes aan te sturen. Vorig jaar werd er een succesvolle crowdfunding gehouden.

Ratatan verschijnt op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series-consoles, Nintendo Switch en pc. Hieronder is een nieuwe trailer te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door
Nieuws

Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door

Er komt minder focus op de ontwikkeling van spellen

Thunderful Group, de uitgever en ontwikkelaar van de Steamworld-games, heeft aangekondigd tachtig tot honderd werknemers te ontslaan.

Het bedrijf ziet geen andere alternatieven om "de houdbaarheid en weerstand" op de lange termijn te houden. Het is daarbij de tweede herstructureringsronde binnen een jaar tijd - begin dit jaar werd er al ongeveer een vijfde van het totaal aantal ontwikkelaars ontslagen.

Thunderful Group ontstond in 2017 na een fusie van de Zweedse ontwikkelaars Image & Form en Zoink. Sindsdien heeft het bedrijf diverse studio's en uitgevers opgekocht, waaronder Somerville-ontwikkelaar Jumpship.

In een bericht op de website van Thunderful valt te lezen dat de verwachte omzet dit jaar niet is behaald. Men gaat een grotere focus leggen op het uitgeven van extern ontwikkelde spellen om zo de kosten de kop in te drukken en flexibeler te kunnen zijn - al zal men "wat interne ontwikkelcapaciteit behouden".

Thunderful liet eerder al weten dat het eind vorig jaar uitgekomen Steamworld Build beneden verwachtingen had gepresteerd. De ontwikkeling van Steamworld Headhunter werd toen gepauzeerd. Afgelopen augustus kwam daarnaast Steamworld Heist 2 uit.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!