Take-Two: 'We leveren voor 60 dollar een veel grotere game dan vroeger'
Nieuws

Take-Two: 'We leveren voor 60 dollar een veel grotere game dan vroeger'

In een href="https://www.protocol.com/amp/take-two-strauss-zelnick-2647646413?__twitter_impression=true" rel="noopener noreferrer" target="_blank">interview </a>met Protocol legt Strauss Zelnick, CEO van Take-Two Interactive, uit waarom de prijs van next-gen games stijgt.

"Het komt erop neer dat de prijzen bijna vijftien jaar niet zijn gestegen, en dat productiekosten zijn gestegen met 200 tot 300 procent", zegt de CEO over NBA 2K21, dat 74,99 euro gaat kosten op de PlayStation 5 en Xbox Series X. "Beter gezegd: niemand geeft om hoe hoog je productiekosten zijn, en wat consumenten met het product kunnen doen is compleet veranderd.

We leveren een veel, veel grotere game voor 60 of 70 dollar dan we vorig jaar deden. De mogelijkheid om online geld uit te geven is compleet optioneel, en het is geen free-to-play-titel. Het is een complete, fantastisch robuuste ervaring, zelfs als je nog geen dubbeltje na je aankoop meer spendeert."

Ook vertelt Zelnick dat hij cloud gaming-diensten als Google Stadia nog geen lucratief platform vindt om Take-Two-titels op te verkopen, met name vanwege technologische obstakels.

"Het tweede probleem is dat je het in de handen van de consument moet krijgen. Ze zijn overgeleverd aan wat voor technologie bestaat waar ze wonen.

We hebben 135 miljoen exemplaren van GTA 5 verkocht, en 32 miljoen van Red Dead Redemption. Ik zou willen kunnen zeggen dat er een moment komt waarop cloud gaming-diensten betekenen dat deze aantallen verdubbelen, maar ik zie het niet."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netease deelt details over Marvel Rivals-release en -seizoenen
Nieuws

Netease deelt details over Marvel Rivals-release en -seizoenen

Seizoen 0 begint op 6 december en duurt een maand

Netease heeft in een video informatie gegeven over wat gamers zoal op en rond de release van Marvel Rivals kunnen verwachten.

Het was al bekend dat de shooter met Marvel-helden op 6 december uitkomt. Dan begint meteen 'seizoen 0', genaamd 'Doom's Rise'. Dit seizoen duurt maar een maand en bevat meteen 33 verschillende speelbare personages. Er zullen acht maps beschikbaar zijn voor quick matches en competitieve modi, alsmede een 'conquest'-map en een oefenterrein.

Het seizoen richt zich op Doom die de Timestream Entanglement creëert, waardoor er vier nieuwe Chronoverses worden gecreëerd: Techno-Dystopia 2099, Mosaic Timeline: Unstable Space-Time, Present: Evil Strikes en Collapsing Timeline: Even the Gods Die.

Het eerste seizoen start vervolgens begin januari. Vanaf seizoen één bevat elk seizoen nieuwe content in de vorm van speelbare personages, maps, nieuwe team-up moves en soms ook nieuwe modi. Elk seizoen duurt ongeveer drie maanden.

Daarbij heeft Netease bevestigd dat er geen pay-to-win-praktijken zullen voorkomen in de game. De betaalde battle pass op release is alleen voor outfits en andere cosmetische items. Aangezien seizoen 0 maar een maand beslaat, is deze pass ook wat kleiner en zal dat blijken uit de prijs.

De free-to-play PvP-shooter Marvel Rivals werd eerder dit jaar onthuld. Hierin nemen twee teams van zes spelers het tegen elkaar op. "Roep je favoriete Marvel-personages bij elkaar en strijd in 6v6-gevechten, met gloednieuwe Team-Up Skills in verwoestbare locaties uit het hele Marvel-universum", aldus de officiële beschrijving.

Met die Team-Up-vaardigheden kunnen helden samen moves uitvoeren. Zo kan Rocket Raccoon bijvoorbeeld op de rug van Groot rondrijden. Spelers kunnen uit een grote selectie helden en schurken kiezen uit bekende groepen als de Avengers, Guardians of the Galaxy, X-Men en nog veel meer.

Marvel Rivals verschijnt op 6 december voor pc (Steam, Epic Games Store), PlayStation 5 en Xbox Series X en S.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Soundtrack van F-Zero X nu te beluisteren via Nintendo Music
Nieuws

Soundtrack van F-Zero X nu te beluisteren via Nintendo Music

Opzwepende muziek voor snelheidsduivels

Nintendo heeft de soundtrack van de Nintendo 64-klassieker F-Zero X aan Nintendo Music toegevoegd.

De soundtrack, die voornamelijk bestaat uit opzwepende rockmuziek, kan nu beluisterd worden via de Nintendo Music-app. Het gaat in totaal om twintig nummers, waarvan vijftien uitgerekt kunnen worden tot maximaal een uur per nummer. Vorige week werd nog de soundtrack van Wii Sports toegevoegd, dus het is duidelijk dat Nintendo op regelmatige basis de app uitbreidt met muziek.

Onlangs werd Nintendo Music uitgebracht. Met de gratis app die alleen beschikbaar is voor Nintendo Switch Online-leden kan men muziek uit diverse Nintendo-games beluisteren op iPhone- of Android-apparaten. De app is daarmee vergelijkbaar met andere muziekapps als Spotify en Apple Music, maar dus louter voor muziek uit Nintendo-spellen.

Mensen kunnen daarbij zoeken op games, personages en verschillende speellijsten. Er is muziek beschikbaar uit games van verschillende consoles. Denk aan spellen als Donkey Kong Country, Super Mario Odyssey, Animal C rossing: New Horizons, The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom en Super Mario Bros.

Diverse nummers kunnen ook 'verlengd' worden tot wel zestig minuten. Bepaalde soundtracks kunnen verborgen worden om spoilers te voorkomen en daarbij worden er soundtracks aangeraden gebaseerd op de speelgeschiedenis op de Switch. Zoals gezegd is een abonnement op Nintendo Switch Online nodig om in te kunnen loggen op Nintendo Music en de app te gebruiken. Dit kost 19,99 euro per jaar.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error