Take-Two: 'We leveren voor 60 dollar een veel grotere game dan vroeger'
In een href="https://www.protocol.com/amp/take-two-strauss-zelnick-2647646413?__twitter_impression=true" rel="noopener noreferrer" target="_blank">interview </a>met Protocol legt Strauss Zelnick, CEO van Take-Two Interactive, uit waarom de prijs van next-gen games stijgt.
"Het komt erop neer dat de prijzen bijna vijftien jaar niet zijn gestegen, en dat productiekosten zijn gestegen met 200 tot 300 procent", zegt de CEO over NBA 2K21, dat 74,99 euro gaat kosten op de PlayStation 5 en Xbox Series X. "Beter gezegd: niemand geeft om hoe hoog je productiekosten zijn, en wat consumenten met het product kunnen doen is compleet veranderd.
We leveren een veel, veel grotere game voor 60 of 70 dollar dan we vorig jaar deden. De mogelijkheid om online geld uit te geven is compleet optioneel, en het is geen free-to-play-titel. Het is een complete, fantastisch robuuste ervaring, zelfs als je nog geen dubbeltje na je aankoop meer spendeert."
Ook vertelt Zelnick dat hij cloud gaming-diensten als Google Stadia nog geen lucratief platform vindt om Take-Two-titels op te verkopen, met name vanwege technologische obstakels.
"Het tweede probleem is dat je het in de handen van de consument moet krijgen. Ze zijn overgeleverd aan wat voor technologie bestaat waar ze wonen.
We hebben 135 miljoen exemplaren van GTA 5 verkocht, en 32 miljoen van Red Dead Redemption. Ik zou willen kunnen zeggen dat er een moment komt waarop cloud gaming-diensten betekenen dat deze aantallen verdubbelen, maar ik zie het niet."