Take-Two: 'Fortnite heeft geen invloed op game-industrie'
Gamer.nl
Nieuws

Take-Two: 'Fortnite heeft geen invloed op game-industrie'

Take-Two-directeur Strauss Zelnick is van mening dat het succes van Fortnite geen effect heeft op de game-industrie. Hij zegt dat het spel namelijk totaal verschillend is dan andere titels.

De opkomst van free-to-play en battle royale-games hebben volgens Strauss Zelnick, de directeur van Take-Two Interactive, geen invloed op de game-industrie. Dit zegt hij tijdens de presentatie van Take-Two op de jaarlijkse Baird's Global Consume, Technology and Services-persconferentie. Zelnick zegt dat het ook nooit het geval zal zijn dat gratis spellen een effect hebben op de industrie, omdat deze totaal verschillend zijn dan andere titels. "Het succes van een spel heeft geen effect op het succes van andere games", aldus Zelnick.

Zelnick zegt regelmatig de vraag gesteld te krijgen of Fortnite een effect heeft op het succes van andere games. Dit is volgens hem echter niet het geval. Sterker nog, Zelnick is van mening dat Fortnite nooit de game-industrie of Take-Two heeft beïnvloed. "We hebben grote hits gehad sinds Fortnite op de markt is verschenen. Fortnite is namelijk anders dan onze titels, en onze titels zijn anders dan Fortnite." Hij maakt hierbij de vergelijking met films. "Als er geen films zijn die je wil zien, ga je geen films kijken. Maar als er meerdere films zijn die je wil zien, zoek je een manier om ze allemaal te kunnen bekijken", aldus Zelnick.

"Verdringt Fortnite andere titels? Totaal niet", vervolgt Zelnick zijn uitleg. Hij vindt dat sommige bedrijven Fortnite te makkelijk gebruiken als excuus voor het mindere succes van hun eigen titels. Als een game goed is, zal deze volgens Zelnick vanzelf succesvol worden. "Breng iets goeds uit in entertainment, en mensen zullen het de waardering geven dat het verdiend".

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Alfatest van Bungie's Marathon was per ongeluk al speelbaar
Gamer.nl
Nieuws

Alfatest van Bungie's Marathon was per ongeluk al speelbaar

Er werd zelfs gameplay gestreamd

De alfatest van nieuwe Bungie-game Marathon was per ongeluk te vroeg speelbaar voor sommige mensen.

De eerder aangekondigde test voor de game gaat officieel vanavond om 19:00 uur Nederlandse tijd van start, maar sommige uitgenodigde Xbox-eigenaren kregen per ongeluk al eerder toegang. Iemand heeft zelfs kort een stream van de gameplay online geplaatst.

Bungie kwam echter relatief snel achter de fout en haalde te alfatest weer offline. Volgens community manager Cozmo is Bungie blij "dat mensen van hun eerste potjes genomen".

De sci-fi PVP extraction-shooter Marathon laat spelers in de huid kruipen van cybernetische huurmoordenaars bekend als Runners, die een verloren kolonie op de planeet Tau Ceti IV verkennen en jacht maken op rijkdom en faam. Spelers kunnen de game ook zonder een volledige squad spelen, al maakt dit het spel wel uitdagender.

Marathon komt op 23 september naar PlayStation 5, Xbox Series-consoles en pc. Op andere platforms buiten PlayStation is geen PlayStation Network-account vereist. Een prijs is nog niet bekend, al gaan er geruchten over 40 dollar. Wel is bevestigd dat het spel niet free-to-play, maar ook niet 'full priced', wordt. De game bevat op release drie maps en zes speelbare Runners.

In de jaren negentig, nog voordat het bedrijf opgekocht werd door Microsoft en de studio Halo: Combat Evolved uitbracht voor Xbox, timmerde Bungie al aan de weg met de Marathon-games - first person shooters met een futuristisch tintje. Inmiddels is Bungie al enkele jaren eigendom van PlayStation.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Kingdom Come: Deliverance 2-regisseur wil met AI meer games maken
Gamer.nl
Nieuws

Kingdom Come: Deliverance 2-regisseur wil met AI meer games maken

Hij hoopt dat kunstmatige intelligentie een ondersteunende rol krijgt en niet werknemers vervangt

Daniel Vávra, de regisseur van Kingdom Come: Deliverance 2, hoopt dat kunstmatige intelligentie er voor zorgt dat hij meer games kan ontwikkelen gedurende zijn carrière.

Aan The Game Business meldde de regisseur van beide Kingdom Come-spellen dat hij serieuze gezondheidsproblemen van de stress die bij gameontwikkeling komt kijken heeft gekregen, en dat hij het daarom echt wat rustiger aan moet doen.

"Het irriteert mij enorm dat het maken van games zoveel tijd kost, want ik heb meer ideeën dan dat ik tijd heb", aldus Vávra. "Er zijn een aantal projecten die ik graag op mij zou nemen. En ik zou mij er graag op voorbereiden zodat het niet zo chaotisch verloopt. Ik hoop dat de AI-revolutie hiermee gaat helpen - dat we in de toekomst niet vervangen worden door AI, maar dat het ons helpt zodat veel dingen makkelijker en sneller gedaan kunnen worden."

Vávra vervolgt: "Het zou geweldig zijn als dat gaat lukken. Ik heb een aantal grote ideeën die veel tijd en voorbereiding gaan kosten. (...) Het zijn projecten die wat mij betreft minstens zoveel potentie als Kingdom Come: Deliverance hebben."

Het gebruik van AI zorgt wereldwijd voor veel ophef, ook binnen de game-industrie. Sommige mensen verliezen hun baan door de implementatie van kunstmatige intelligentie. Acteurs binnen de game-industrie staken via vakbond SAG-AFTRA zelfs om het gebruik van AI. Tegelijkertijd maken steeds meet bedrijven gebruik ervan.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!