Take-Two: 'Fortnite heeft geen invloed op game-industrie'
Nieuws

Take-Two: 'Fortnite heeft geen invloed op game-industrie'

Take-Two-directeur Strauss Zelnick is van mening dat het succes van Fortnite geen effect heeft op de game-industrie. Hij zegt dat het spel namelijk totaal verschillend is dan andere titels.

De opkomst van free-to-play en battle royale-games hebben volgens Strauss Zelnick, de directeur van Take-Two Interactive, geen invloed op de game-industrie. Dit zegt hij tijdens de presentatie van Take-Two op de jaarlijkse Baird's Global Consume, Technology and Services-persconferentie. Zelnick zegt dat het ook nooit het geval zal zijn dat gratis spellen een effect hebben op de industrie, omdat deze totaal verschillend zijn dan andere titels. "Het succes van een spel heeft geen effect op het succes van andere games", aldus Zelnick.

Zelnick zegt regelmatig de vraag gesteld te krijgen of Fortnite een effect heeft op het succes van andere games. Dit is volgens hem echter niet het geval. Sterker nog, Zelnick is van mening dat Fortnite nooit de game-industrie of Take-Two heeft beïnvloed. "We hebben grote hits gehad sinds Fortnite op de markt is verschenen. Fortnite is namelijk anders dan onze titels, en onze titels zijn anders dan Fortnite." Hij maakt hierbij de vergelijking met films. "Als er geen films zijn die je wil zien, ga je geen films kijken. Maar als er meerdere films zijn die je wil zien, zoek je een manier om ze allemaal te kunnen bekijken", aldus Zelnick.

"Verdringt Fortnite andere titels? Totaal niet", vervolgt Zelnick zijn uitleg. Hij vindt dat sommige bedrijven Fortnite te makkelijk gebruiken als excuus voor het mindere succes van hun eigen titels. Als een game goed is, zal deze volgens Zelnick vanzelf succesvol worden. "Breng iets goeds uit in entertainment, en mensen zullen het de waardering geven dat het verdiend".

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Silent Hill 2-remake wordt meer dan een week voor release al verkocht
Nieuws

Silent Hill 2-remake wordt meer dan een week voor release al verkocht

Kun je nog spreken van spoilers als het om een remake gaat?

Meer dan een week voordat de game officieel uitkomt is de Silent Hill 2-remake al aan sommige consumenten verkocht.

Op plekken als Reddit worden er foto's van het gamedoosje en de disk gedeeld. Ook worden er screenshots gedeeld van de game die niet officieel zijn uitgebracht door Konami, wat wederom bewijst dat sommigen de game al spelen.

Het gaat om een remake van een game, dus men hoeft wat minder op te passen voor spoilers - veel mensen die de remake gaan spelen, hebben immers ook al het origineel gespeeld. Toch is het goed om waakzaam te zijn, zeker voor mensen die Silent Hill 2 nog niet gespeeld hebben.

Officieel komt de Silent Hil 2-remake op 8 oktober uit op PlayStation 5 en pc. Onlangs bleek nog dat de game minstens jaar console-exclusief blijft voor PS5 - vanaf 8 oktober 2025 kan de game eventueel ook op andere consoles uitkomen.

Silent Hill 2 verscheen begin dit millennium op PlayStation 2, Xbox en pc. Het wordt door velen gezien als het beste deel in de survivalhorrorreeks. In het spel reist hoofdpersonage James Sunderland af naar het stadje Silent Hill nadat hij een brief van zijn overleden vrouw ontvangt. Daar komt hij in een bij tijden surrealistisch horrorscenario terecht. Buiten de setting heeft Silent Hill 2 qua verhaal geen connecties met het eerste deel, en zijn het spel en de aankomende remake van Bloober Team dus toegankelijk voor nieuwe spelers.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Todd Howard: 'Bethesda-games zijn zo groot omdat we weinig eruit knippen'
Nieuws

Todd Howard: 'Bethesda-games zijn zo groot omdat we weinig eruit knippen'

Vandaag komt Starfield-uitbreiding Shattered Space uit

Bethesda-topman Todd Howard heeft aangegeven waarom de games van de ontwikkelaar vaak zo uitgebreid zijn qua spelwereld en aanwezige content: er wordt tijdens de ontwikkeling simpelweg weinig materiaal geknipt.

Dat meldt de executive producer en regisseur van Bethesda Game Studios in een interview met BAFTA, dat hieronder bekeken kan worden. "Mijn werkt houdt vaak in dat ik de regisseur ben, een beetje zoals een filmregisseur", zo legt hij uit. "Ik breng alle onderdelen - van de illustraties, de cinematografie en de technologie die onze ontwikkelaars bouwen samen om deze werelden tot leven te wekken."

Hij vervolgt: "Natuurlijk is er ook veel schrijfwerk en het ontwerp van missies en levels, en er zijn zoveel aspecten van onze games waarbij ik de unieke positie bekleedt om met heel veel geweldige mensen samen te werken en dit allemaal samen te brengen." Grinnikend: "We knippen eigenlijk maar heel weinig uit onze games, waarom de spellen zo onverantwoordelijk groot zijn."

Bethesda Game Studio's laatste wapenfeit is het vorig jaar verschenen Starfield. Vanaf vandaag 17:00 uur Nederlandse tijd is de eerste verhalende uitbreiding voor die game, Shattered Space, beschikbaar. Spelers reizen af naar een planeet die om de cultachtige groep House Va'ruun draait.

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Tony Hawk hint wederom naar aankondiging rondom gamereeks
Nieuws

Tony Hawk hint wederom naar aankondiging rondom gamereeks

Onlangs liet de skater al weten in gesprek te zijn met Activision

Tony Hawk, de ster van de Tony Hawk's Pro Skater-games en wereldberoemde professionele skater, heeft wederom gehint naar een aankondiging rondom de gamefranchise.

Op zijn Instragram plaatste hij gisteren een bericht om te vieren dat de eerste Pro Skater-game vijfentwintig jaar geleden uitkwam. Hij liet daarin weten dat hij enorm trots is op de reeks en dat de games veel voor zijn carrière en mogelijk zelfs de sport in het algemeen heeft betekend.

Hij sloot zijn bericht af met het volgende: "Ik mag niet hinten naar de toekomst van de reeks; maar er zal een toekomst zijn." Daarmee lijkt Hawk te hinten naar een aankondiging die in de steigers staat, al is niet duidelijk wat dat precies zal inhouden. Onlangs vertelde hij in een interview al dat hij weer in gesprek was met Activision en dat er aan iets werd gewerkt.

De laatste game rondom de skater is het in 2020 verschenen Tony Hawk's Pro Skater 1+2, een remake van de eerste twee games in de reeks. Sindsdien hopen veel fans dat ook latere delen binnen de franchise van een remake voorzien gaan worden, maar vooralsnog is er niets aangekondigd. In 2022 onthulde Hawk dat Vicarious Visions werkte aan Tony Hawk's Pro Skater 3+4, maar dat de ontwikkeling stopte toen de studio opging in Blizzard en werd hernoemd naar Blizzard Albany.

View post on Instagram
 

Reacties

Login of maak een account en praat mee!