Take-Two: 'Fortnite heeft geen invloed op game-industrie'
Take-Two-directeur Strauss Zelnick is van mening dat het succes van Fortnite geen effect heeft op de game-industrie. Hij zegt dat het spel namelijk totaal verschillend is dan andere titels.
De opkomst van free-to-play en battle royale-games hebben volgens Strauss Zelnick, de directeur van Take-Two Interactive, geen invloed op de game-industrie. Dit zegt hij tijdens de presentatie van Take-Two op de jaarlijkse Baird's Global Consume, Technology and Services-persconferentie. Zelnick zegt dat het ook nooit het geval zal zijn dat gratis spellen een effect hebben op de industrie, omdat deze totaal verschillend zijn dan andere titels. "Het succes van een spel heeft geen effect op het succes van andere games", aldus Zelnick.
Zelnick zegt regelmatig de vraag gesteld te krijgen of Fortnite een effect heeft op het succes van andere games. Dit is volgens hem echter niet het geval. Sterker nog, Zelnick is van mening dat Fortnite nooit de game-industrie of Take-Two heeft beïnvloed. "We hebben grote hits gehad sinds Fortnite op de markt is verschenen. Fortnite is namelijk anders dan onze titels, en onze titels zijn anders dan Fortnite." Hij maakt hierbij de vergelijking met films. "Als er geen films zijn die je wil zien, ga je geen films kijken. Maar als er meerdere films zijn die je wil zien, zoek je een manier om ze allemaal te kunnen bekijken", aldus Zelnick.
"Verdringt Fortnite andere titels? Totaal niet", vervolgt Zelnick zijn uitleg. Hij vindt dat sommige bedrijven Fortnite te makkelijk gebruiken als excuus voor het mindere succes van hun eigen titels. Als een game goed is, zal deze volgens Zelnick vanzelf succesvol worden. "Breng iets goeds uit in entertainment, en mensen zullen het de waardering geven dat het verdiend".