Take-Two-CEO vindt vakbonden voor game-industrie onnodig
Nieuws

Take-Two-CEO vindt vakbonden voor game-industrie onnodig

Strauss Zelnick, de CEO van Take-Two, laat weten het idee van een vakbond voor de game-industrie onnodig te vinden. Dit meldt Zelnick tijdens een interview met GameIndustry.biz.

Het idee voor een vakbond in de gamewereld werd nieuw leven ingeblazen nadat Rockstar, de dochteronderneming van Take-Two, veel kritiek ontving over de werkomstandigheden omtrent de release van Red Dead Redemption 2. Als gevolg hiervan ontwikkelde zich een discussie over het potentieel vormen van een vakbond. Zelnick zegt nu dat het moeilijk voor te stellen is dat zo'n vakbond gevormd wordt, maar dat Take-Two bereid zou zijn om mee te werken indien dit gerealiseerd wordt.

"Vakbonden worden meestal gevormd naar aanleiding van slechte of onbestaande werkrelaties. En meestal zijn vakbonden voordelig wanneer het een industrie betreft waarbij het aantal werknemers groter is dan het aantal openstaande vacatures. Wij hebben minder werknemers dan banen en die worden erg goed betaald", aldus Zelnick.

©GMRimport

Hieraan voegt hij toe dat Take-Two momenteel 500 openstaande vacatures heeft, er 200.000 werknemers in de Verenigde Staten actief zijn in de game-industrie en meer dan 100.000 dollar per jaar verdienen. Hierdoor is het volgens de CEO moeilijk om voor te stellen waarom ze een vakbond willen vormen. "Maar we zijn een meegaand bedrijf dat bereid is om mee te werken indien collega's willen onderhandelen.

Met onderwerpen zoals crunch zijn vakbonden sinds kort vaker een discussiepunt geworden. Op dit moment bestaan er nog weinig vakbonden in de game-industrie, maar verschijnen er langzamerhand steeds meer. Zo was tijdens afgelopen E3 de vakbond Game Worker Unite aanwezig met de Game Developers Conference om het woord over vakbonden in de game-industrie te verspreiden.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Donkey Kong-kampioen Billy Mitchell wint in smaadzaak
Nieuws

Donkey Kong-kampioen Billy Mitchell wint in smaadzaak

Australische YouTuber Karl Jobst moet schadevergoeding betalen

Billy Mitchell, de voormalige recordhouder in Donkey Kong, heeft een rechtszaak gewonnen van de Australische YouTuber Karl Jobst. De rechter bepaalde dat er sprake was van smaad.

Jobst claimde in meerdere YouTube-video's dat Mitchell vals had gespeeld om de hoogste highscore in Donkey Kong te behalen. Mitchell verzet zich al jaren tegen dergelijke claims. Jobst claimde in zijn video's ook dat YouTuber Ben Smith (Apollo Legend) zelfmoord pleegde omdat Mitchell in 2020 een rechtszaak van hem won.

Mitchell klaagde Jobst aan voor smaad en heeft van rechter Ken Barlow in Brisbane gelijk gekregen. Jobst moet Mitchell 300.000 Australische dollar (173.881,50 euro) in schadevergoeding betalen, en nog eens 50.000 Australische dollar voor een andere video waarin Jobst de spot dreef met Mitchells aanklacht.

Jobst verontschuldigde zich op social media richting zijn fans. Sommigen van hen hebben meebetaald aan de kosten verbonden aan de rechtszaak. "De rechter achtte Billy een geloofwaardige getuige en geloofde alles. Vanaf dat moment kon ik niets meer doen om mijzelf te redden. Ik ga mijn opties overwegen." Mitchell gaf op social media aan "van de geur van winst in de avond te houden" en bedankte iedereen die hem steunde.

Mitchell werd vooral bekend in de jaren tachtig en negentig dankzij highscores in games als Donkey Kong en Pac-Man. In de documentaire The King of Kong: A Fistful of Quarters werd hij afgeschilderd als de aardsvijand van Steve Wiebe, de de highscore van Mitchell probeerde te verslaan. Tegenwoordig heeft Robbie Lakeman de hoogste score in Donkey Kong.

View post on X
View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
PlayStation Plus Essential-games van april nu te claimen
Nieuws

PlayStation Plus Essential-games van april nu te claimen

Met Robocop: Rogue City, The Texas Chain Saw Massacre en meer

Mensen kunnen vanaf vandaag de PlayStation Plus Essential-games van april claimen.

Zoals vorige week werd bekendgemaakt, gaat het om drie spellen, waaronder Robocop: Rogue City. Die game verscheen oorspronkelijk in het najaar van 2023 en werd goed ontvangen door critici en fans. In de first-person game moeten spelers als de robotagent de straten van Old Detroit misdaadvrij houden. De game is alleen op PlayStation 5 speelbaar.

De andere games die nu geclaimd kunnen worden zijn The Texas Chain Saw Massacre (PS5 en PS4) en Digimon Story: Cyber Sleuth - Hacker's Memory (voor PS4, maar ook op PS5 speelbaar). Alle drie de games kunnen tot 5 mei door alle PlayStation Plus-leden geclaimd worden. Hieronder zijn meer beelden van alle drie de games te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!