De ontwikkelaars van de System Shock-remake hebben besloten toch het originele plan uit te werken.
Halverwege februari werd de productie van System Shock: Remastered tijdelijk stilgelegd omdat Nightdive Studios onzeker was over de koers die ze wilden nemen.
De game werd in eerste instantie aangekondigd als een remaster maar al gauw liepen de plannen uit de hand en werd het meer gezien als een reboot. Nightdrive realiseerde zich dat ze teveel hooi op de vork namen, waardoor ze een pauze namen om goed na te denken over wat ze willen doen.
Ondertu en gaan ze weer verder met de ontwikkeling en op de Kickstarter-website geeft CEO Stephen Kick aan dat ze terug gaan naar het originele plan. Hiervoor moesten ze wat "moeilijke besli ingen maken, zoals afscheid nemen van ontwikkelaars die jullie in voorgaande updates hebben leren kennen". Wat er overblijft is "een geconcentreerd team dat bestaat uit de originele ontwikkelaars die toentertijd de Unity-demo maakten".
Volgens Stephen Kick betekent dit echter niet dat ze helemaal opnieuw moeten beginnen. Het grootste gedeelte van wat er gemaakt is kan gebruikt worden. Ook laat hij weten dat backers van de hoogste schaal vanaf september uitnodigingen gaan ontvangen om het spel te gaan testen.
Tenslotte vertelt audio director Jonathan Peros waar ze mee bezig zijn op het gebied van muziek. Het doel is om de muziek te vernieuwen "zonder het hart te verliezen". Hiervoor kijken ze naar de limieten van muziek in de jaren '90 en zoeken ze naar manieren om daar iets leuks mee te doen.
Voor live updates kunnen fans Nightdive Studios volgen op Twitch. Er is al een kort schema gemaakt voor de aankomende updates.
- 11th Gaming with Community Manager Karlee Meow
- 12th Deving System Shock with Chris Mansell
- 18th Gaming with Community Manager Karlee Meow
- 25th Gaming with Community Manager Karlee Meow
- 26th Deving System Shock with Chris Mansell
- 27th Gaming/Q&A with CEO Stephen Kick