System Shock 2: Enhanced Edition aangekondigd
Nieuws

System Shock 2: Enhanced Edition aangekondigd

Nightdive Studios heeft via Twitter laten weten dat er een verbeterde versie komt van System Shock 2, naast de nieuwe versie die al in de maak is van de eerste System Shock.

Nightdive Studios houdt zich voornamelijk bezig met het restaureren en verbeteren van klassiekers en voegen ook System Shock 2 toe aan hun groeiende lijst van geüpdatete klassiekers. Er zijn geen details bekendgemaakt over de Enhanced Edition door Nightdive Studios, behalve dat deze in de maak is.

System Shock 2 is een survival-horror game ontworpen door BioShock-bedenker Ken Levine. Het verhaal speelt zich af in het jaar 2114 op een ruimteschip dat te maken krijgt met een infectie waartegen de speler moet strijden.

De remake van het eerste deel is al sinds 2015 in de maak en moet in 2020 verschijnen. De ontwikkelaar heeft al een gameplay-video uitgebracht met beelden van het eerste level 'Medical'.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Microsoft-CEO: 'We krijgen een catalogus aan games die met AI zijn gemaakt'
Nieuws

Microsoft-CEO: 'We krijgen een catalogus aan games die met AI zijn gemaakt'

De games zouden binnenkort beschikbaar moeten komen

Microsoft-CEO Satya Nadella meldt dat het bedrijf aan een "catalogus aan games" werkt die met het nieuwe generatieve AI-programma 'Muse' tot stand is gekomen.

Microsoft deed afgelopen week 'Muse' uit de doeken. Dit AI-model kan volgens het bedrijf "gamebeelden, controlleracties of beide tegelijkertijd" genereren en een belangrijke rol spelen in oude games in de toekomst speelbaar houden. Daar werden zelfs video's bij getoond, waarbij Muse door één seconde aan gameplay van de multiplayergame Bleeding Edge zelf gameplay genereerde.

In gesprek met Dwarkesh Podcast (via VGC) meldt Microsoft-CEO Nadella nu het volgende: "Het is gewoon erg cool... we willen kijken of we met gameplaydata games kunnen genereren die consistent zijn en de diversiteit van een game omvatten. Waar ik erg enthousiast over ben is dat we binnenkort met een catalogus aan games komen die deze technologie gaat gebruiken, of waarmee we het gaan genereren."

Wat Nadella precies bedoeld met een "catalogus aan games" is niet duidelijk, maar het lijkt er dus op dat er binnenkort iets concreets beschikbaar komt voor gamers met betrekking tot het AI-model.

In het podcastgesprek blikt Nadella ook terug op het moment dat hij zag hoe Xbox-baas Phil Spencer een Xbox-controller vasthield en dat Muse zijn input analyseerde, wat resulteerde in gameplaybeelden die door het AI-model werden gegenereerd. "En het was consistent met de game. Dat was voor mij een enorm 'wow'-moment. Het is zoals de eerste keer dat we zagen hoe ChatGPT zinnen afmaakte, of we Dolly zagen tekenen. Dit is vergelijkbaar."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Assassin's Creed Shadows naar verluidt te vroeg verkocht
Nieuws

Assassin's Creed Shadows naar verluidt te vroeg verkocht

Zowel via de PlayStation Store als in de vorm van fysieke exemplaren

Exemplaren van Assassin's Creed Shadows zijn naar verluidt te vroeg verkocht, waardoor de kans bestaat dat er spoilers rondom de game op internet verschijnen.

Hoewel de game officieel pas op 20 maart uitkomt, meldt YouTuber The Hidden One dat hij iemand kent die de game al speelt omdat "de PlayStation Store een fout heeft gemaakt" (via Eurogamer). Let op, hier volgt een kleine spoiler over de gameplay in het spel: De YouTuber onthulde daarbij dat de zogeheten 'Animus-anomalies' terugkeren in de game - iets dat nog niet officieel is bevestigd.

Daarnaast wordt op de Gaming Leaks and Rumours-redditpagina gemeld dat sommige mensen al een fysiek exemplaar van de game hebben weten te verkrijgen. Er wordt daarbij zelfs een korte video als bewijs geplaatst. Hoe dan ook zijn op moment van schrijven nog geen uitgebreide gameplaybeelden van de uiteindelijke versie van de game online verschenen. Toch wordt aangeraden voor mensen die geen spoilers willen meekrijgen om de komende weken uit te kijken wanneer ze op internet rondstruinen.

Assassin's Creed Shadows draait om twee personages, de Japanse shinobi Naeo en de eerder aangehaalde Yasuke. Spelers kunnen zelf bepalen met wie ze spelen en daar tijdens de game tussen wisselen. Daarbij lijkt Naeo zich vooral te richten op parkour- en stealthgameplay en Yasuke een gevreesde strijder te zijn.

In het spel doen spelers het Japan van de zestiende eeuw aan en volgen zij het verhaal van de twee hierboven genoemde personages. De game speelt zich af tijdens de Sengokuperiode, een tijd in Japan van oorlogvoering en binnenlandse crises. De spelwereld zal daarbij door de vier verschillende seizoenen heen gaat, wat invloed heeft op de omgeving en de gameplay.

Assassin's Creed Shadows komt op 20 maart uit voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. Cody ging onlangs al aan de slag met de game en schreef het volgende: "Assassin’s Creed Shadows wordt een eerbetoon aan feodaal Japan en de franchise zelf, met een mooie balans tussen twee unieke speelstijlen en een spelwereld die uitnodigt tot verkenning. Of je nu als Naoe sluipend vijanden uitschakelt, of als Yasuke een nederzetting verwoest: Shadows maakt indruk. Als deze speelsessie representatief is voor de volledige game, gaat Shadows zowel nieuwe spelers als trouwe volgers van de franchise aanspreken."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!