Sucker Punch onthult Sly Cooper-merchandise
Nieuws

Sucker Punch onthult Sly Cooper-merchandise

Om te vieren dat de franchise twintig jaar bestaat, heeft ontwikkelaar Sucker Punch merchandise gebaseerd op Sly Cooper onthuld.

Dat deed het bedrijf op PlayStation Blog. De merchandise omvat een knuffel van Sly, een print met artwork van Sly Coopers art director Dev Madan en een t-shirt. De artwork kan in hoge kwaliteit gekocht worden via Cook and Becker, al is een reguliere versie ook beschikbaar op de PlayStation Gear Store. Daar kan ook het t-shirt gekocht worden - de knuffel moet ergens in de toekomst beschikbaar komen via Fangamer.

De Sly Cooper-platformgames waren populaire games op PlayStation 2, maar het is al een tijd stil rondom de franchise. Er gingen eerder geruchten over een mogelijke nieuwe game, maar deze zomer liet Sucker Punch weten niet aan de franchise (of aan InFamous) te werken.

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Take-Two geeft update over Grand Theft Auto 6-releaseperiode
Nieuws

Take-Two geeft update over Grand Theft Auto 6-releaseperiode

Bedrijf lijkt behoorlijk zeker van het najaar van 2025

Uitgever Take-Two Interactive heeft een update gegeven over de geplande releaseperiode van Grand Theft Auto 6: die staat nog altijd op het najaar van 2025.

Dat meldde het bedrijf bij het bekendmaken van zijn kwartaalcijfers. Afgelopen voorjaar werd al gemeld dat het langverwachte openwereldspel van Rockstar Games ergens in het najaar van 2025 moet verschijnen, en dat is dus nog altijd het plan.

Aan Variety liet CEO Strauss Zelnick daarbij weten dat de game niet kort voor of na Borderlands 4 uitkomt. Die game staat gepland om ergens tussen 1 april 2025 en 31 maart 2026 te verschijnen. "We kunnen wel stellen dat we geen grote releases onnodig dicht bij elkaar uitbrengen."

Zelnick praatte daarnaast met CNBC over het proces van een releasedatum voor een game bepalen. "Er zijn elementen die we daadwerkelijk kunnen meten, zoals de hoeveelheid bugs in een game, en we willen er zeker van zijn dat er zo weinig mogelijk bugs zijn voordat we een game uitbrengen."

Hij vervolgt: "Maar in het geval van een buitengewone game zijn er ook buitengewone verwachtingen. Het draait niet zozeer om bugs, maar om het creëren van een ervaring die men nooit eerder heeft gezien. Rockstar Games streeft perfectie na, en perfectie is lastig te meten - het is eerder subjectief dan objectief."

Is het dan ook mogelijk dat Grand Theft Auto 6 het najaar van 2025 niet gaat halen en later uitkomt? "Er vindt uitstel plaats in deze industrie en daar zijn we niet immuun voor", concludeert Zelnick. "Maar we hebben voor deze timing gekozen omdat we daar erg zeker van zijn."

Grand Theft Auto 6 werd eind vorig jaar onthuld middels een eerste trailer, die hieronder bekeken kan worden. De game speelt zich af in Vice City en omstreken, gebaseerd op Miami in de Verenigde Staten, en draait om twee hoofdpersonages, Lucia en Jason. Het spel komt naar PlayStation 5 en Xbox Series X en S.

Take-Two maakte overigens ook bekend dat het bedrijf het uitgeverslabel Private Division heeft verkocht. Het is op moment van schrijven niet bekend aan wie.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Take-Two heeft Private Division-label verkocht
Nieuws

Take-Two heeft Private Division-label verkocht

Eerder dit jaar gingen er al geruchten over ontslagen bij het label

Take-Two Interactive heeft het uitgeverslabel Private Division verkocht.

Dat liet het bedrijf weten bij het bekendmaken van zijn kwartaalcijfers. Er werd echter niet gemeld aan welk bedrijf het label is verkocht of hoeveel geld daarvoor is gevraagd.

"We hebben recentelijk de strategische beslissing gemaakt om ons Private Division-label te verkopen zodat we ons kunnen richten op het laten groeien van onze kernzaken op de lange termijn", aldus Strauss Zelnick aan Variety. "Als onderdeel van deze transactie heeft de koper alle bestaande en nog uit te komen releases van Private Division gekocht." Wel blijft Take-Two het in april via Early Access uitgekomen No Rest for the Wicked van Moon Studios ondersteunen.

Private Division werd in 2017 opgericht door Take-Two en was bedoeld voor het uitgeven van games gemaakt door onafhankelijke ontwikkelaars. Studio's als Roll7 (OlliOlli World) en Intercept Games (Kerbal Space Program 2) maken er onderdeel van uit, en ook games als The Outer Worlds en Rollerdrome zijn uitgebracht via het label. Ook het aankomende Tales of the Shire zou worden uitgegeven via het label.

Afelopen voorjaar gingen er al geruchten dat het grootste gedeelte van de werknemers van Private Division zouden zijn ontslagen. Eerder kwamen er ook berichten naar buiten dat Intercept Games en Roll 7 werden gesloten. Take-Two claimde kort daarna dat dit niet het geval is, maar kort daarna volgde een bericht van een werknemer van Intercept waarin werd gemeld dat iedereen in juni werd ontslagen. Het is niet bekend hoeveel van deze studio's nog intact is nu Private Division is overgenomen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!