Stemactrice Bayonetta-games keert niet terug in derde deel
Nieuws

Stemactrice Bayonetta-games keert niet terug in derde deel

Hellena Taylor, de actrice die Bayonetta in de eerste twee games van stem voorzag, keert niet terug in het derde deel.

Dat heeft PlatinumGames bevestigd aan Game Informer (via NintendoLife). Vanwege "diverse overlappende omstandigheden" kon Taylor niet haar rol voortzetten. Jennifer Hale spreekt nu de stem in van de titulaire heks in Bayonetta 3. "Haar optreden overstijgt alles waar we op hoopten. Ik weet zeker dat haar vertolking van Bayonetta de verwachtingen van fans overstijgt."

Taylor sprak niet alleen in de eerste twee Bayonetta-games de stem in van de stoere heks, ook in Super Smash Bros. Ultimate en de animatiefilm Bayonetta: Bloody Fate speelde ze de rol. Vervanger Hale heeft veel ervaring in het vertolken van gamepersonages. Zo is ze de vrouwelijke Commander Shepard in de Mass Effect-games en sprak ze de stem in van Samus Aran in de Metroid Prime-spellen.

De Bayonetta-reeks draait om de titulaire heks die middenin een gevecht tussen hemel en hel terechtkomt. De actiegames hebben qua gameplay wat weg van de Devil May Cry-serie, waarbij duizelingwekkende moves via combo’s aan elkaar geregen kunnen worden.

In het derde deel moet Bayonetta samenwerken met enkele oude bekenden, zoals de journalist Luka en de Umbra-heks Jeanne. Ook de heks-in-de-dop Viola maakt haar opwachting. Bayonetta 3 verschijnt op 28 oktober op Nintendo Switch.

Sinds Bayonetta 2 financiert Nintendo de ontwikkeling van de spellen – daarom is het tweede deel nooit op andere platforms uitgekomen en verschijnt ook het derde deel exclusief voor Switch.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error