Troy Baker en Gearbox geven verschillende redenen voor afwezigheid in Borderlands 3
Gamer.nl
Nieuws

Troy Baker en Gearbox geven verschillende redenen voor afwezigheid in Borderlands 3

Troy Baker, de stemacteur van Rhys in Tales from the Borderlands, keert niet terug voor Borderlands 3. Baker zegt zelf teleurgesteld te zijn met de beslissing van Gearbox, terwijl Gearbox-directeur Randy Pitchford juist zegt dat de stemacteur zelf het aanbod heeft afgewezen.

Eind maart werd Borderlands 3 aangekondigd door Gearbox Software. In de aankondigingstrailer van het spel was, tot positieve verbazing van fans, te zien dat het personage Rhys uit Tales from the Borderlands ook aanwezig is in het nieuwe deel in de serie.

In Tales from the Borderlands werd de stem van Rhys ingesproken door Troy Baker. Baker is een bekend acteur in de game-industrie en sprak onder andere ook de stem in van Joel in The Last of Us en Booker DeWitt in BioShock Infinite. Tijdens de Supanova Melbourne-conventie heeft Baker nu echter onthuld dat hij niet terugkeert in Borderlands 3 als stemacteur van Rhys.

Baker zegt teleurgesteld te zijn dat Rhys voorkomt in Borderlands 3, zonder dat hij hier de stem voor heeft ingesproken. "Als Gearbox personages uit Tales from the Borderlands terugbrengt, moeten de oorspronkelijke acteurs van de personages ook terugkomen. Als fan vind ik dat je er niet zomaar een nieuwe stem onder kan zetten", aldus Baker.

Gearbox-directeur Randy Pitchford heeft via Twitter gereageerd op de situatie. Hij zegt dat Baker wel is gevraagd voor de rol van Rhys in Borderlands 3, maar dat hij het aanbod zelf heeft afgewezen. Pitchford geeft echter aan dat het niet uit zal maken dat Baker ontbreekt als stemacteur van Rhys, op basis van hoe het personage voorkomt in het spel. Wat voor rol Rhys gaat spelen in Borderlands 3 is niet bekend.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'Switch 2 wordt de grootste consolerelease tot nu toe'
Gamer.nl
Nieuws

'Switch 2 wordt de grootste consolerelease tot nu toe'

De vraag is vooral of Nintendo genoeg exemplaren kan produceren

Volgens een analist kan de Nintendo Switch 2-release de grootste consolerelease tot dusver worden.

Dat meldt Pelham Smithers van het op Japan gerichte analistenbureau Pelham Smithers Associates aan Bloomberg. Eerder bleek al dat er zo'n 2,2 miljoen mensen de Switch 2 hebben gereserveerd in Japan. "Aangezien Japan een derde van de wereldwijd verkochte Switch-consoles heeft gekocht, impliceert dit 6,6 miljoen wereldwijde reserveringen voor de Switch 2."

Natuurlijk hangt veel af van hoeveel exemplaren Nintendo voor de Switch 2-release kan produceren - reserveringen moeten immers omgezet kunnen worden in verkopen. Tijdens en ruim na de release van de PlayStation 5 bijvoorbeeld waren er flinke tekorten van de console. Er gaan geruchten dat Nintendo echter al sinds medio vorig jaar Switch 2-consoles produceert en dus een aanzienlijke voorraad voorbereidt.

De grootste consolerelease tot nu toe is in handen van Sony met de PlayStation 4 en PlayStation 5. Beide consoles zijn wereldwijd naar verluidt 4,5 miljoen keer verkocht in de eerste twee maanden van release - al hadden dat er meer kunnen zijn als Sony meer PS5-exemplaren op voorraad had.

Eerder deze week bleek in ieder geval dat de vraag naar Switch 2-consoles in Japan het verwachte aanbod overstijgt. Volgens de directeur van Nintendo zullen "een significant aantal" geïnteresseerden in Japan op release naast een Switch 2 grijpen.

De Nintendo Switch 2 komt wereldwijd op 5 juni uit en gaat 469,99 euro kosten, al komt er ook een versie van de console voor 509,99 euro beschikbaar waar een digitale code voor Mario Kart World bij zit. De reserveringen in Nederland zijn al enige tijd geopend - houd pre-order-mogelijkheden hier in de gaten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe Skate heeft geen offline modus
Gamer.nl
Nieuws

Nieuwe Skate heeft geen offline modus

De game moet altijd online zijn om de spelwereld te laten evolueren

De nieuwe Skate-game van EA en Full Circle heeft altijd een online connectie nodig om speelbaar te zijn.

Dat laten de bedrijven weten in een FAQ op de EA-website. Daarin wordt benadrukt dat de game geen offline modus krijgt. De reden dat de game altijd online moet zijn: "De game en de stad waarin de game zich afspeelt zijn ontworpen om een levende, ademende, massive multiplayer skateboarding sandbox te zijn die altijd online is en constant evolueert."

De ontwikkelaar vervolgt: "Je gaat grote veranderingen zien, zoals aanpassingen aan de stad, alsmede kleinere dingen zoals evenementen en andere in-game activiteiten. Om onze visie van een skateboardwereld te leveren, heeft de game een voortdurende online connectie nodig. Dit is waarschijnlijk geen grote verrassing voor degenen die mee hebben gedaan aan onze speeltest."

Full Circle benadrukt ook nogmaals dat de Early Access-versie van de nieuwe Skate ergens in de loop van dit jaar verschijnt. Dat werd vorig jaar ook al verteld. Ook wordt gemeld dat cross-play onderdeel uitmaakt van de ervaring.

Skate moet niet als vervolg op de oude Skate-games gezien worden, maar als op zichzelf staand platform dat de komende jaren uitgebreid kan worden. Ondanks dat het spel free-to-play wordt, zal het volgens de makers geen pay-to-win-elementen bevatten. Ook zullen geen gebieden achter een betaalmuur zitten. Microtransacties zullen alleen aanwezig zijn voor cosmetische items. In de game skaten mensen in de fictieve stad San Vansterdam. Skate komt naar pc, mobiel en moderne consoles.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!