Starfield-spelwereld groter dan alle andere Bethesda-games
Nieuws

Starfield-spelwereld groter dan alle andere Bethesda-games

De spelwereld van Starfield moet de grootste oppervlakte in een Bethesda-game ooit bieden.

Dat laat regisseur Todd Howard weten in een interview voor de Develop: Brighton-conferentie. De map moet groter worden dan die van Fallout 76. Die map was al vier keer zo groot als die van The Elder Scrolls 5: Skyrim.

Om zoveel oppervlakte te creëren, wordt een gedeelte van de spelwereld procedureel gegenereerd. Dat is volgens Howard een goede manier om snel veel landmassa te creëren. Specifieke gedeeltes die als oriëntatiepunten dienen worden wel nog met de hand gemaakt. Dit is vergelijkbaar met hoe de meeste openwereldgames tegenwoordig worden ontwikkeld.

Daarbij laat Howard weten dat steden in Starfield en The Elder Scrolls 6 levendiger aan moeten voelen in vergelijking met voorgaande Bethesda-games. Dit wordt zowel bereikt door een groter oppervlakte als door meer computergestuurde personages toe te voegen. Deze personages moeten ook een "grotere rol" krijgen.

Howard laat ook weten dat de Creation-engine van Bethesda op de schop gaat. Dit moet voor een grotere stap vooruit zorgen dan de stap van Morrowind naar Oblivion. Howard noemt met name renderen, animatie en AI als gebieden waar grote sprongen vooruit worden gemaakt.

Starfield krijgt tot slot geen multiplayercomponenten. Zowel Starfield als The Elder Scrolls 6 komen op de dag van release op Xbox Game Pass uit, door de geplande overname van moederbedrijf ZeniMax door Microsoft. Het is nog niet bekend of de games ook op andere platforms uitkomen. Releasedata zijn er ook nog niet. Hieronder is het complete interview te bekijken.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Valve-kenner lijkt overtuigd van komst Half-Life 3
Nieuws

Valve-kenner lijkt overtuigd van komst Half-Life 3

'HLX' zou al een aantal jaar in ontwikkeling zijn

Gabe Follower, een YouTuber die Valve nauwlettend in de gaten houdt, lijkt het zeker te weten: Valve werkt aan Half-Life 3.

In een video van een kwartier zet de YouTuber uiteen dat Valve al geruime tijd getalenteerde mensen uit de game-industrie en modders aanneemt - onder andere mensen die aan Red Dead Redemption en Fortnite hebben gewerkt - en beginnen er steeds meer hints online te verschijnen die naar het bestaan van Half-Life 3 hinten.

Zo zijn in codes op Steam steeds meer vermeldingen van 'HLVR' (dat staat voor Half-Life VR, oftewel het in 2020 uitgekomen Half-Life: Alyx) veranderd in'HLX'. Dit zou de codenaam zijn voor Half-Life 3. Daarbij zouden er diverse updates aan de Source 2-engine zijn uitgebracht die hinten naar dynamisch weer, realistischer NPC-gedrag en nieuwe voertuigen.

Gabe Follower claimt dat Valve eerdere pogingen om Half-Life 3 te ontwikkelen heeft afgeschoten omdat de technologie nog niet ver genoeg gevorderd was voor de plannen die het bedrijf voor een eventueel vervolg had. Gezien de aanpassingen aan de Source 2-engine zou de technologie hedendaags mogelijk wel op het gewenste niveau zijn.

De YouTuber is overigens niet de enige die er van overtuigd lijkt dat Half-Life 3 in ontwikkeling is. Afgelopen zomer claimde Valve-expert Tyler McVicker al hetzelfde. Ook hij maakte melding van de projectnaam HLX, alsmede 'Project White Sands'.

Overigens zijn sommige fans het wachten op een game die het verhaal van Half-Life 2: Episode 2 voortzet beu. Zij werken dan ook aan een onofficieel vervolg genaamd Project Borealis. Eerder deze week is daar een gratis proloog van uitgekomen.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Laatste dlc-level Astro Bot nu uit, mogelijk meer content op komst
Nieuws

Laatste dlc-level Astro Bot nu uit, mogelijk meer content op komst

De credits vermelden gamefranchises die tot nu toe niet in de platformer zijn gespot

Het vijfde en tegelijk laatste extra speedrunlevel is sinds vandaag beschikbaar voor Astro Bot. Het lijkt er daarbij op dat er mogelijk nog meer content voor de game in de maak is.

Eerder werd aangekondigd dat er vijf gratis speedrunlevels naar de 3D-platformer zouden komen. Het vijfde en tevens laatste level, Rising Heat, is vandaag aan de game toegevoegd.

Er zou mogelijk echter nog meer nieuwe content naar de game kunnen komen. Op Reddit wordt geopperd dat de credits van de game zijn aangepast, en er een vermelding van Tomba is toegevoegd. Daarnaast worden in de credits ook al enige tijd Rayman, Assassin's Creed, Beyond Good and Evil, Worms en Croc vermeld.

In Astro Bot verzamelen spelers robots, waaronder specifieke exemplaren gebaseerd op gamefranchises. Van de bovengenoemde franchises zijn echter nog geen robots in de game te vinden. Dat betekent mogelijk dat er nog meer dlc in de maak is waarin deze gamefranchises een rol hebben. Officieel is dit echter nog niet bevestigd.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!