Starfield-spelwereld groter dan alle andere Bethesda-games
Gamer.nl
Nieuws

Starfield-spelwereld groter dan alle andere Bethesda-games

De spelwereld van Starfield moet de grootste oppervlakte in een Bethesda-game ooit bieden.

Dat laat regisseur Todd Howard weten in een interview voor de Develop: Brighton-conferentie. De map moet groter worden dan die van Fallout 76. Die map was al vier keer zo groot als die van The Elder Scrolls 5: Skyrim.

Om zoveel oppervlakte te creëren, wordt een gedeelte van de spelwereld procedureel gegenereerd. Dat is volgens Howard een goede manier om snel veel landmassa te creëren. Specifieke gedeeltes die als oriëntatiepunten dienen worden wel nog met de hand gemaakt. Dit is vergelijkbaar met hoe de meeste openwereldgames tegenwoordig worden ontwikkeld.

Daarbij laat Howard weten dat steden in Starfield en The Elder Scrolls 6 levendiger aan moeten voelen in vergelijking met voorgaande Bethesda-games. Dit wordt zowel bereikt door een groter oppervlakte als door meer computergestuurde personages toe te voegen. Deze personages moeten ook een "grotere rol" krijgen.

Howard laat ook weten dat de Creation-engine van Bethesda op de schop gaat. Dit moet voor een grotere stap vooruit zorgen dan de stap van Morrowind naar Oblivion. Howard noemt met name renderen, animatie en AI als gebieden waar grote sprongen vooruit worden gemaakt.

Starfield krijgt tot slot geen multiplayercomponenten. Zowel Starfield als The Elder Scrolls 6 komen op de dag van release op Xbox Game Pass uit, door de geplande overname van moederbedrijf ZeniMax door Microsoft. Het is nog niet bekend of de games ook op andere platforms uitkomen. Releasedata zijn er ook nog niet. Hieronder is het complete interview te bekijken.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sakurai werkt aan Kirby Air Riders voor Switch 2
Gamer.nl
Nieuws

Sakurai werkt aan Kirby Air Riders voor Switch 2

Er is nog geen releasedatum bekend

Er komt een vervolg op de GameCube-racegame Kirby Air Ride, genaamd Kirby Air Riders.

Dat werd vandaag tijdens de Nintendo Direct aangekondigd. Het spel komt op een nog onbekend moment naar Switch 2. In de trailer is te zien hoe een roze Kirby op een vliegende ster racet, terwijl Kirby's met andere kleuren op andere voertuigen scheuren. Veel meer details zijn er niet, behalve dat Kirby- en Super Smash Bros-bedenker Masahiro Sakurai de regie op zich neemt.

De oorspronkelijke Kirby Air Ride was in ontwikkeling voor Nintendo 64, maar kwam uiteindelijk pas op GameCube uit. De game werd wisselend ontvangen - een van de grootste kritiekpunten was de lage moeilijkheidsgraad. Het was echter wel de eerste GameCube-game waarbij LAN en breedbandadapters gebruikt konden worden om vier GameCube-systemen met elkaar te koppelen.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Hyrule Warriors: Age Of Imprisonment aangekondigd
Gamer.nl
Nieuws

Hyrule Warriors: Age Of Imprisonment aangekondigd

Verschijnt aanstaande winter voor Nintendo Switch 2

Er is een nieuw deel in de Hyrule Warrior-reeks aangekondigd, genaamd Hyrule Warriors: Age Of Imprisonment.

Het betreft wederom een samenwerking tussen Koei Tecmo en Nintendo. Net als de voorgaande games is ook Age of Imprisonment een musou-game waarbij er grootschalige gevechten worden gehouden.

Hyrule Warriors: Age Of Imprisonment speelt zich daarbij af voor Zelda: Tears of the Kingdom en vertelt dan ook het verhaal van wat zich voor die game afspeelde - net zoals Age of Calamity zich voor Breath of the Wild afspeelde.

Spelers kunnen weer in de huid kruipen van personages als Zelda en King Rauru en het opnemen tegen grote legers aan vijanden in Hyrule. De game komt ergens aankomende winter uit voor Nintendo Switch 2.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!