Stadia-regisseur: 'Streamers moeten betalen voor gebruik van games'
Nieuws

Stadia-regisseur: 'Streamers moeten betalen voor gebruik van games'

Alex Hutchinson, creative director van Stadia Games en Entertainment Montreal, vindt dat contentmakers moeten betalen voor het streamen van games. Google heeft afstand genomen van de uitspraak.

'Streamers die zich druk maken over dat hun content wordt verwijderd omdat ze muziek gebruiken waar ze niet voor betalen zouden zich meer zorgen moeten maken over het feit dat ze gameplay streamen waar ze ook niet voor betalen', zegt Hutchinson op Twitter. 'Het is allemaal weg zodra uitgevers het gaan handhaven.

De echte waarheid is dat streamers ontwikkelaars zouden moeten betalen voor de games die ze streamen. Ze zouden een licentie moeten kopen zoals in elke echte industrie en betalen voor de content die ze gebruiken.'

De tweets veroorzaakten veel ophef op Twitter onder contentmakers, media een uitgevers. Een woordvoerder van Google zegt in een conversatie met website 9to5google dat Hutchinsons tweets 'niet die van Google Stadia representeren.'

Ook Ryan Wyatt, hoofd van YouTube Gaming bij Google, meldt dat uitgevers een streamers een 'prachtige symbiotische relatie hebben'.

Alex Hutchinson was eerder regisseur van Assassin's Creed 3, Far Cry 4 en Journey to the Savage Planet. De ontwikkelaar van die laatste game, Typhoon Studios, werd in 2017 gekocht door Google.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Moon Knight is een speelbaar personage in Marvel Rivals
Nieuws

Moon Knight is een speelbaar personage in Marvel Rivals

De game komt op 6 december uit voor pc, PS5 en Xbox Series

In de aankomende shooter Marvel Rivals is Moon Knight een speelbaar personage.

Dat werd onlangs door ontwikkelaar NetEase Games aangekondigd. Moon Knight is het alter ego van huurling Marc Spector. In deze vorm is hij verzeild geraakt in een oneindig gevecht met criminelen op de straat en stemmen in zijn hoofd. Hij heeft daarbij bovennatuurlijke krachten die hij krijgt van de Egyptische maangod, Chons.

NetEase heeft ook bekendgemaakt dat Shota Nakama (Final Fantasy 15) de muziekproducent arrangeur is van de soundtrack van Marvel Rivals. Masahiro Aoki (Bayontta 3, Street Fighter 5) is de componist.

De free-to-play PvP-shooter Marvel Rivals werd eerder dit jaar onthuld. Hierin nemen twee teams van zes spelers het tegen elkaar op. "Roep je favoriete Marvel-personages bij elkaar en strijd in 6v6-gevechten, met gloednieuwe Team-Up Skills in verwoestbare locaties uit het hele Marvel-universum", aldus de officiële beschrijving.

Met die Team-Up-vaardigheden kunnen helden samen moves uitvoeren. Zo kan Rocket Raccoon bijvoorbeeld op de rug van Groot rondrijden. Spelers kunnen uit een grote selectie helden en schurken kiezen uit bekende groepen als de Avengers, Guardians of the Galaxy, X-Men en nog veel meer.

Marvel belooft daarnaast dat de game steeds blijft evolueren. "Elk seizoen worden er nieuwe superhelden geïntroduceerd, samen met uitdagende en diverse maps. Ontgrendel nieuwe content om in verschillende strategieën te gebruiken en ervaar zinderende actie en oneindige mogelijkheden in deze avontuurlijke teamgevechten."

Marvel Rivals verschijnt op 6 december voor pc (Steam, Epic Games Store), PlayStation 5 en Xbox Series X en S.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Firewatch-maker toont beelden van nooit uitgekomen In the Valley of Gods
Nieuws

Firewatch-maker toont beelden van nooit uitgekomen In the Valley of Gods

De ontwikkeling staat naar verluidt al sinds 2019 stil

Er zijn korte nieuwe gameplaybeelden getoond van In the Valley of Gods, de game van Firewatch-ontwikkelaar Campo Santo waarvan de ontwikkeling al jarenlang stil staat.

Matthew Wilde, die aan Firewatch werkte voordat Campo Santo onderdeel werd van Valve, heeft via social media een kort filmpje van de nooit uitgekomen game getoond. Daarin is realistisch ogend in-game water te zien.

Het is onwaarschijnlijk dat In the Valley of Gods ooit het daglicht ziet. Nadat Campo Santo de succesvolle indiehit Firewatch afleverde, werd de studio zoals gezegd overgenomen door Valve en werd het team geabsorbeerd binnen het bedrijf achter Steam. Naar verluidt werd de ontwikkeling van In the Valley of Gods in 2019 stopgezet.

Het spel had in ieder geval moeten draaien om een filmmaker die in de jaren twintig van de vorige eeuw naar Egypte afreist om daar naar archeologische geheimen te zoeken. Het is niet bekend waar de ontwikkelaars van Campo Santo die nu onderdeel uitmaken van Valve op dit moment aan werken, al gaan er geruchten dat het bedrijf aan het langverwachte Half-Life 3 werkt.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!