Stadia is volgens Google 'springlevend'
Nieuws

Stadia is volgens Google 'springlevend'

Google claimt dat hun streamingplatform Google Stadia "springlevend" is.

Dat meldt Stadia-ontwikkelaar en marketinghoofd Nate Ahearn aan GamesIndustry.biz. "We zijn op weg om dit jaar meer dan honderd nieuwe games te lanceren op Stadia, en we blijven er voor zorgen dat Stadia een geweldige plek is om games te spelen op apparaten die je al in huis hebt staan."

Ahearn vervolgt: "Ik zou alle mensen die er niet in geloven willen zeggen dat ze moeten letten op hoe we onze woorden in daden omzetten, terwijl we het Stadia Makers-programma laten groeien en samenwerken met AAA-studio's als Capcom, EA, Square Enix, Ubisoft en anderen."

De afgelopen periode liep de reputatie van Google Stadia schade op doordat het bedrijf besloot alle interne game-ontwikkeling voor het platform stop te zetten en de Stadia-techniek met derde partijen te delen. Zo is Jade Raymond - bekend van de eerste Assassin's Creed-games - vertrokken en heeft ze Haven Studios opgericht, wiens eerste, nog niet onthulde game wordt gefinancierd door Sony. 

Buiten de afgelopen maanden wordt Stadia sinds lancering in november 2019 sowieso wisselvallig ontvangen. Er heerst bij veel gamers twijfel over de streamingtechniek en de bijbehorende abonnementsservice, al is inmiddels wel een gratis abonnement beschikbaar.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error