Square Enix-president: 'game-ontwikkeling lag stil wegens COVID-19'
De ontwikkeling van nieuwe Square Enix-games stond stil vanwege de pandemie. Dat zegt CEO en president Yosuke Matsuda tegenhref="https://www.ft.com/content/6cf00e94-efad-41c5-a1e4-a16808cde772" rel="noopener noreferrer" target="_blank"> Financial Times.</a>
"Er is een aanzienlijke impact aan de productiekant", zegt Matsuda. "Dat zal in de toekomst resoneren. De verkoopaantallen van nu zijn positieve aspecten, maar aan de andere kant heeft te tijde qua productie juist stilgestaan. We konden niks ontwikkelen. Dat is waar de impact vandaan komt."
Yosuke benadrukt het contrast tussen een toegenomen omzet wegens wereldwijde lockdowns en problemen met de productie. Volgens de president 'ondermijnen' deze productieproblemen de toegenomen uitgaven van consumenten.
Square Enix bracht Final Fantasy 7 Remake in maart in sommige regio's een week eerder uit wegens het sluiten van winkels. Momenteel wordt gewerkt aan Final Fantasy 16, en geeft het bedrijf in de toekomst Outriders, Bravely Default 2, Balan Wonderworld, Babylon's Fall en Project Athia uit.