Spelersaantallen Blizzard-games in drie jaar met 11 miljoen geslonken
In drie jaar tijd is het spelersaantal van Blizzard-games ongeveer met 11 miljoen mensen geslonken.
Dat blijkt uit de fiscale kwartaalcijfers van Activision Blizzard. Massively OP heeft bepaalde cijfers op een rijtje gezet, waaronder de spelersaantallen van Blizzard-games.
Daaruit blijkt dat Blizzard in het eerste kwartaal van 2018 nog 38 miljoen spelers had. Een jaar later was dit jaar 32 miljoen spelers geslonken, begin 2020 waren het er wederom 32 miljoen en afgelopen kwartaal was er een daling naar 27 miljoen. Het is niet duidelijk welke games spelers laten liggen om deze daling te verklaren.
Ondanks bovenstaande cijfers heeft Activision Blizzard een goed kwartaal gedraaid: het bedrijf liet zijn omzet ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar met 7 procent stijgen naar 2,28 miljard dollar. Volgens Activision Blizzard hebben games als World of Warcraft Classic, Hearthstone en WoW-uitbreiding Shadowlands daar aan bijgedragen.
Ondanks de daling in Blizzard-spelers, staan er een aantal grote titels op stapel die meer spelers moeten aantrekken. Diablo 2: Resurrected komt dit jaar uit. Verder moeten Diablo 4 en Overwatch 2 ook op een nog onbekend moment verschijnen.
©GMRimport