Spelers uiten frustratie over N64-games op Nintendo Switch Online
Spelers hebben online hun frustraties geuit over de prestaties van de Nintendo 64-games die onderdeel zijn van de Nintendo Switch Online-uitbreiding.
Zo wordt er gepraat over input lag - waarbij het bij bepaalde games te lang zou duren voordat ingedrukte knoppen zich vertalen naar acties op het scherm. Ook lijken sommige spelers last te hebben van haperingen wanneer online wordt gespeeld - al is dit logischerwijs ook afhankelijk van hoe goed de internetconnectie van de speler is. Niet iedereen is daarnaast te spreken over bepaalde grafische veranderingen in spellen.
Verder kan er in Mario Kart 64 geen Ghost Data worden opgeslagen. Dat moest in de oorspronkelijke versie met een Controller Pack - een memory card die in de controller werd gedaan - maar dit is blijkbaar niet aangepast voor de Switch Online-versie. Spelers kunnen logischerwijs geen Controller Pack in hun Switch-controller stoppen, en ook de replica van de N64-controller die Nintendo heeft uitgebracht bevat daar geen opening voor.
Ook ondervinden spelers problemen met de besturing. Zo is er geen manier om knoppen anders in te delen en is de standaard configuratie in bepaalde games alles behalve ideaal. Spelers ondervinden onder andere in Sin and Punishment problemen hiermee.
Het uitbreidingspakket - inclusief een regulier Switch Online-abonnement - is inds vandaag verkrijgbaar en kost 39,99 euro per jaar. Gamers kunnen er ook voor kiezen om alleen het reguliere abonnement te houden. Met het uitbreidingspakket krijgen spelers niet alleen toegang tot online gaming op de Switch, alsmede de NES- en de SNES-apps, maar ook de N64- en Mega Drive-apps.