'Spelers en bots nauwelijks van elkaar te onderscheiden in Battlefield 2042'
Volgens ontwikkelaars van de aankomende shooter Battlefield 2042 zijn menselijke spelers en bots nauwelijks van elkaar te onderscheiden.
Dat claimt design director Justin Wiebe van Ripple Effect Studios - de ontwikkelaar die Dice helpt met het spel - in een interview met VG24/7. "We hebben veel moeite gestopt in er voor te zorgen dat ze spelen zoals een mens zou spelen. Het is heel moeilijk om het verschil tussen een AI en een menselijke speler te zien, want ze rennen rond, rijden in voertuigen en halen elkaar op, ze zetten elkaar af bij belangrijke locaties enzovoorts - het is een heel intelligent systeem. Vervolgens kun je de dingen die ze wel en niet kunnen doen aanpassen - waaronder de moeilijkheidsgraad."
Bots worden een belangrijk onderdeel van Battlefield 2042, zo bleek eerder. In multiplayerpotjes van 128 spelers worden ze bijvoorbeeld toegevoegd. Ondanks bovenstaande beschrijving hebben diverse fans van de reeks kritiek geuit op de beslissing om bots te gebruiken om multiplayerpotjes op te vullen.
Vorige week kondigden EA en Dice aan dat Battlefield 2042 in september een bèta krijgt, die beschikbaar komt voor mensen die het spel alvast reserveren of die lid zijn van EA Play. Ook werd de Battlefield Portal-modus onthuld, waarin spelers op een zestal maps uit Battlefield 1942, Battlefield Bad Company 2 en Battlefield 3 kunnen spelen.
Battlefield 2042 verschijnt op 22 oktober voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc.
©GMRimport