Sony vraagt patent aan voor AI-spraak assistent PlayStation Assist
Nieuws

Sony vraagt patent aan voor AI-spraak assistent PlayStation Assist

De oplettende Twitter-gebruiker href="https://twitter.com/ZhugeEX?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed&ref_url=https%3A%2F%2Fgamer.nl%2Fcms2" rel="noopener noreferrer" style="" target="_blank">Daniel Ahmad </a>heeft informatie over een nieuw Sony-patent gedeeld via Twitter, het gaat hierbij om een <a href="https://patentscope.wipo.int/search/en/detail.jsf?docId=WO2019183343&tab=PCTBIBLIO" rel="noopener noreferrer" target="_blank">patent voor PlayStation Assist</a>.

Daniel Ahmad is een analist die zich bezighoudt met nieuws omtrent gaming en technologie en heeft in het verleden vaak informatie gedeeld over patenten van Sony.

Op de patentpagina is veel informatie te vinden over PlayStation Assist. Het patent van Sony beschrijft PlayStation Assist als een methode voor gaming-assistentie, waarmee spelers via een vraag om hulp kunnen vragen aan een back-end game-assist-server. Verder wordt er gezegd dat de vraag elk formaat kan hebben, of een combinatie van formaten, inclusief audio, tekst en video.

Dit zou betekenen dat de speler niet meer een telefoon of laptop hoeft te pakken als hij/zij een vraag heeft, in plaats daarvan zou de speler een knop in kunnen drukken en gebruikmaken van PlayStation Assist die de servers checkt om het antwoord te vinden.

Of en wanneer PlayStation Assist beschikbaar is voor alle PlayStation-gebruikers is nog onbekend.

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
PS5 Pro-opties en 20 minuten gameplay van Assassin's Creed Shadows getoond
Nieuws

PS5 Pro-opties en 20 minuten gameplay van Assassin's Creed Shadows getoond

Game komt op 20 maart uit, ook op Xbox Series-consoles en pc

Ubisoft en Sony hebben bekendgemaakt uit welke grafische opties PlayStation 5- en PlayStation 5 Pro-eigenaren straks kunnen kiezen wanneer ze aan de slag gaan met Assassin's Creed Shadows. Daarbij is er ook een uitgebreide gameplayvideo uitgebracht van het spel.

Dat werd gedaan via PlayStation Blog. Op PlayStation 5 zijn er drie opties om uit te kiezen: Performance, Fidelity en Balanced. Daarbij draaien alle drie deze modi in een opgeschaalde resolutie van 2160p. Perfomance heeft houdt daarbij 60 frames per seconde met selectieve ray tracing aan, Fidelity 30 fps met standaard ray tracing en Balanced 40 fps met standaard ray tracing.

Ook op de PlayStation 5 Pro zijn Performance, Fidelity en Balanced beschikbaar. Ook hier draaien alle drie de modi in een opgeschaalde resolutie van 2160p. Op de PS5 Pro draait Performance echter in 60 fps met standaard ray tracing, Fidelity in 30 fps met uitgebreide ray tracing en Balanced in 40 fps met uitgebreide ray tracing. De verschillen zitten hem dus in de hoeveelheid ray tracing die wordt toegepast.

Zoals gezegd werd er ook een nieuwe gameplayvideo van Assassin's Creed Shadows gedeeld. Hierin wordt de locatie Nijo Palace verkend, en zien kijkers hoe het infiltreren van deze locatie kan verschillen afhankelijk van of er met Naoe of Yasuke wordt gespeeld.

Assassin's Creed Shadows draait dan ook om deze twee personages, de Japanse shinobi Naeo en de krijger Yasuke. Spelers kunnen zelf bepalen met wie ze spelen en daar tijdens de game tussen wisselen. Daarbij lijkt Naeo zich vooral te richten op parkour- en stealthgameplay en Yasuke een gevreesde strijder te zijn.

In het spel doen spelers het Japan van de zestiende eeuw aan en volgen zij het verhaal van de twee hierboven genoemde personages. De game speelt zich af tijdens de Sengokuperiode, een tijd in Japan van oorlogvoering en binnenlandse crises. De spelwereld zal daarbij door de vier verschillende seizoenen heen gaat, wat invloed heeft op de omgeving en de gameplay.

Assassin's Creed Shadows komt op 20 maart uit voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gelimiteerde DualSense-controller gebaseerd op The Last of Us onthuld
Nieuws

Gelimiteerde DualSense-controller gebaseerd op The Last of Us onthuld

De controller komt op 10 april uit en gaat 84,99 euro kosten

Sony brengt op 10 april een gelimiteerd verkrijgbare DualSense-controller uit gebaseerd op The Last of Us.

Dat kondigde het bedrijf via PlayStation Blog aan. De controller is gelijk aan reguliere PlayStation 5-controllers, maar bevat illustraties gerelateerd aan de The Last of Us-reeks. Aan de achterkant staat 'The Last of Us'.

De controller komt op 10 april uit en gaat 84,99 euro kosten, maar mensen kunnen vanaf 14 maart om 10:00 uur Nederlandse tijd een reservering plaatsen via de PlayStation Direct-winkel.

De komst van de speciale controller berust niet op toeval: het tweede seizoen van de HBO-serie gebaseerd op de games gaat op maandag 14 april van start. Naast Bella Ramsey en Pedro Pascal als Ellie en Joel zijn ook Isabela Marced als Dina, Jeffrey Wright als Isaac en Gabriel Luna als Tommy te zien. Kaitlyn Dever speelt de rol van Abby.

Het tweede seizoen verfilmt het in 2020 verschenen The Last of Us: Part 2. Ditmaal wordt de verfilming opgedeeld in meerdere seizoenen, al is nog niet bekend hoeveel. Het tweede The Last of Us-seizoen bestaat in ieder geval uit zeven afleveringen.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!