Sony reageert op kritiek opname voice chat PlayStation 5
Sony heeft href="https://blog.playstation.com/2020/10/16/details-on-new-voice-chat-functionality-coming-to-ps5/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">gereageerd </a>op de kritiek op automatische opname van voice chat die gepland staat voor PlayStation 5. Het bedrijf zegt dat het de feature beter uit had moeten leggen.
De kritiek volgde na de 8.00-update voor de PlayStation 4, die onder andere het party-systeem op de schop neemt. Daarbij meldde Sony dat het werkt aan een optie voor de PlayStation 5 waarbij spelers gespreksopnames kunnen delen bij het rapporteren van intimidatie.
Sony zegt nu dat het de feature 'niet duidelijk heeft gecommuniceerd' en dat het bedrijf haar excuses aanbiedt.
"Wanneer een PS5-speler een intimidatierapport moet insturen kunnen ze een voice chat-clip van 40 seconden toevoegen. 20 seconden zijn van de hoofdconversatie, en tien voor en na de selectie van de clip. Alleen de vijf meest recente minuten zijn beschikbaar om uit te selecteren."
Clips worden vervolgens opgestuurd naar het Consumer Experience-team van PlayStation, waar werknemers de clip luisteren en actie kunnen ondernemen. Sony zegt dat er geen optie is om de opname uit te schakelen, zodat 'iedereen die online speelt zich veilig voelt'.