Sony: 'PlayStation 5 wordt niet per se het goedkoopst'
Nieuws

Sony: 'PlayStation 5 wordt niet per se het goedkoopst'

De prijs van de PlayStation 5 wordt niet per se het goedkoopst van alle consoles op de markt, zo claimt Sony's Jim Ryan.

Dat meldt de CEO van Sony Interactive Entertainment in een interview met GamesIndustry.biz. "Ik denk dat ik de prijs het beste zo kan omschrijven: we zullen de best mogelijke prijs die bij de waarde van de console past gebruiken. Ik bedoel daarmee niet per se de laagste prijs. Waarde is een combinatie van meerdere elementen. Het betekent games, het aantal games, de diepgang van de games, de variatie in games, de kwaliteit van games, de prijs van games... al deze elementen en hoe ze samenvallen met de features van de console."

Ryan meldt in een interview met CNET daarnaast dat het coronavirus vooralsnog geen invloed heeft op de productie van de PlayStation 5 en diens games. "We lopen absoluut op schema. We gaan deze feestdagen lanceren en krijgen een wereldwijde lancering." Hoewel hij niet uitsluit dat er rond de lancering een tekort is aan PS5-consoles, verwacht hij dat deze tekorten niet verschillen van andere consolelanceringen.

Tot slot meldt Ryan dat er geen plannen zijn om games van Sony zelf cross-generation te maken. "We hebben altijd gezegd dat we in generaties geloven. We denken dat als je al die stappen zetten om een next-gen console te maken, het ook de features en voordelen moet bevatten die de vorige generatie niet heeft. Mensen moeten dan ook games maken die het meeste uit die nieuwe features halen." Dit staat in contrast met de strategie van Microsoft. Het bedrijf heeft eerder aangekondigd dat alle Xbox Series X-games van het bedrijf de eerste paar jaar speelbaar worden op zowel de Series X als de Xbox One X.

Gisteren kondigde Sony een PlayStation 5-event aan voor aanstaande donderdag om 22:00 uur Nederlandse tijd. Hoewel het nog niet precies duidelijk is wat daar allemaal wordt getoond, wordt verwacht dat in de livestream van pakweg een uur een onbekend aantal PlayStation 5-games worden getoond. Het bedrijf is van plan om daarna meerdere soortgelijke uitzendingen te houden met nog meer informatie.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025
Nieuws

Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025

Game komt naar PS5, PS4, Xbox Series, Switch en pc

Ratatan, de spirituele opvolger van Patapon, komt in de loop van 2025 uit.

Dat hebben ontwikkelaars TVT en Ratata Arts aangekondigd. Daarbij zal Game Source Entertainment de game uitgeven. Het spel is op dit moment middels een demo speelbaar op de WePlay Expo in Shanghai.

Ratatan is de nieuwe game van Hiroyuki Kotani, de maker van de Patapon-games. Het spel kent dan ook hetzelfde principe: spelers moeten op de maat van muziek op de juiste knoppen drukken om zo een leger aan wezentjes aan te sturen. Vorig jaar werd er een succesvolle crowdfunding gehouden.

Ratatan verschijnt op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series-consoles, Nintendo Switch en pc. Hieronder is een nieuwe trailer te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door
Nieuws

Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door

Er komt minder focus op de ontwikkeling van spellen

Thunderful Group, de uitgever en ontwikkelaar van de Steamworld-games, heeft aangekondigd tachtig tot honderd werknemers te ontslaan.

Het bedrijf ziet geen andere alternatieven om "de houdbaarheid en weerstand" op de lange termijn te houden. Het is daarbij de tweede herstructureringsronde binnen een jaar tijd - begin dit jaar werd er al ongeveer een vijfde van het totaal aantal ontwikkelaars ontslagen.

Thunderful Group ontstond in 2017 na een fusie van de Zweedse ontwikkelaars Image & Form en Zoink. Sindsdien heeft het bedrijf diverse studio's en uitgevers opgekocht, waaronder Somerville-ontwikkelaar Jumpship.

In een bericht op de website van Thunderful valt te lezen dat de verwachte omzet dit jaar niet is behaald. Men gaat een grotere focus leggen op het uitgeven van extern ontwikkelde spellen om zo de kosten de kop in te drukken en flexibeler te kunnen zijn - al zal men "wat interne ontwikkelcapaciteit behouden".

Thunderful liet eerder al weten dat het eind vorig jaar uitgekomen Steamworld Build beneden verwachtingen had gepresteerd. De ontwikkeling van Steamworld Headhunter werd toen gepauzeerd. Afgelopen augustus kwam daarnaast Steamworld Heist 2 uit.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!