Sony moet boete van 3,5 miljoen dollar betalen voor misleiden klanten
Sony Europe moet een boete van 3,5 miljoen dollar betalen aan boetes voor het misleiden van klanten in het PlayStation Network door een uitspraak van de Australische rechtbank.
Sony Europe werd vorig jaar door de Australian Competition And Consumer Commission (ACCC) aangeklaagd. Sony Europe is het moederbedrijf van Sony Australia. De reden voor de aanklacht was het beleid van digitale aankopen via het PlayStation Network.
De ACCC vond dat Sony valse voorwaarden aan Australische consumenten gaf en weigerde om geld terug te geven aan klanten die niet tevreden waren met hun aankopen via PlayStation Network.
In een verklaring zegt ACCC-hoofd Rod Sims het volgende: "De garantierechten van consumenten verlopen niet nadat een digitaal product is gedownload en deze rechten verdwijnen al helemaal niet na veertien dagen of een andere willekeurige datum die een gamewinkel of ontwikkelaar aangeeft. Consumenten die een digitaal product kopen hebben exact dezelfde rechten als wanneer ze het product hadden aangeschaft in een fysieke winkel".
De Australische rechtbank heeft gisteren uitspraak gedaan in de zaak en heeft de ACCC in het gelijkgesteld. Volgens de rechtbank heeft Sony zich niet aan de voorwaarden gehouden en heeft de techgigant een boete opgelegd van 3,5 miljoen dollar (ongeveer 3,09 miljoen euro).
©GMRimport