Sony-CEO Yoshida: 'Consolemarkt is een niche'
Nieuws

Sony-CEO Yoshida: 'Consolemarkt is een niche'

De CEO van Sony praat over de toekomst van de game-industrie en de rol van consoles hierin. Ook wordt er dieper ingegaan op de aangekondigde samenwerking met Microsoft.

Kenichiro Yoshida, de voorzitter en directeur van Sony, gaf tijdens de Investors Relations Day van het bedrijf antwoord op een aantal vragen. Wanneer het gaat over de toekomst van de game-industrie, zegt Yoshida dat Sony vooral belang blijft hechten aan de meeslependheid en de ervaring van spelers. De consolemarkt is hier volgens Yoshida slechts een klein onderdeel van.

"Als je naar de gehele game-industrie kijkt, is de consolemarkt geen grote markt, maar meer een niche. Om deze reden zien we de console voorlopig als iets dat computerfunctionaliteiten naar de gebruikers brengt, maar zijn we tegelijkertijd bezig met de steeds beter wordende technologie van streamingdiensten", aldus Yoshida.

Ook de recent aangekondigde samenwerking met Microsoft op het gebied van cloud gaming kwam aan bod in de presentatie. De ontwikkeling van cloud- en streamingdiensten moet nog volwassen worden, maar het is volgens Yoshida nog moeilijk om te zien welke kant deze trends opgaan. Zo zijn de vertraging van het netwerk en de locatie van de servers ingewikkelde problemen. Ook de voor- en nadelen van verschillende verdienmodellen van een streamingdienst moeten worden overwogen.

Yoshida vertelt dat Sony een Memorandum van overeenstemming heeft getekend met Microsoft, waarin de gezamenlijke voornemens van de twee partijen nu zijn vastgelegd. "Op het gebied van technologie en diensten, zijn er veel aspecten waar we samen met Microsoft naar willen kijken", aldus Yoshida.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Details rondom de hardcore-modus van Kingdom Come: Deliverance 2 bekendgemaakt
Nieuws

Details rondom de hardcore-modus van Kingdom Come: Deliverance 2 bekendgemaakt

En Henry krijgt een mullet

Tijdens een livestream op Twitch heeft ontwikkelaar Warhorse Studios een aantal details rondom de hardcore-modus van Kingdom Come: Deliverance 2 vrijgegeven. Ook werden er nieuwe customization-opties laten zien.

Tijdens de livestream - die hier terug te zien is - ging een aantal ontwikkelaars in op de nieuwe content die spelers te wachten staat. Zo werd er verteld over de Hardcore Mode van het spel, en wat die zoal aanpast ten opzichte van een normale playthrough. De modus wordt beschreven als een ‘moeilijkere en immersieve manier om het spel te ervaren’. 

Dit wordt bereikt door bepaalde ui-elementen, zowel binnen als buiten gevechten, te beperken. Ook wordt het navigeren van de wereld moeilijker gemaakt, gezien de speler zijn huidige locatie niet kan zien op de kaart, het kompas niet meer naar het noorden, zuiden, oosten of westen wijst en is fast travel niet meer beschikbaar. Daarbij kunnen spelers het zichzelf nog moeilijker maken door ‘perks’ te selecteren die de speelwijze ‘drastisch veranderen’.

Buiten de hardcore-modus werd ook laten zien hoe spelers het uiterlijk van het hoofdpersonage Henry of Skalitz aan kunnen passen na een toekomstige update. Er werden meerdere opties voor nieuwe haarstijlen en gezichtshaar laten zien. Wanneer de customization-opties en Hardcore Mode toegevoegd worden aan Kingdom Come: Deliverance 2 is nog niet bekend.

Gamer.nl-redacteur Marvin Toepoel reviewde Kingdom Come: Deliverance 2. Hij bekroonde de game met een 9 en had er het volgende over te zeggen:

Kingdom Come: Deliverance 2 is ontroerend, hilarisch en een indrukwekkende onderdompeling in het leven van de middeleeuwse mens. De spelwereld is adembenemend, haar personages zijn stuk voor stuk memorabel, de game zit vol fantastische details en biedt daarbovenop een geweldig gevoel van progressie. Waar Kingdom Come 1 nog een ruwe culthit was, blijkt het vervolg een van de beste rpg’s van deze consolegeneratie.” 

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De Call of Duty-game van 2025 krijgt mogelijk een PS4- en Xbox One-versie
Nieuws

De Call of Duty-game van 2025 krijgt mogelijk een PS4- en Xbox One-versie

De franchise blijft schijnbaar speelbaar op last-gen platformen

Het is mogelijk dat Activision Blizzard van plan is om de Call of Duty-game van 2025 ook nog naar de PlayStation 4 en Xbox One te brengen.

Dat blijkt uit een tweet van de doorgaans betrouwbare Call of Duty-leaker CharlieIntel. Volgens bronnen van de insider is het mogelijk dat de Call of Duty-titel van dit jaar ook nog op de vorige generatie consoles beschikbaar wordt, vijf jaar nadat de PlayStation 5 en Xbox Series X en S op de markt kwamen. 

CharlieIntel noemt het een ‘wilde beslissing’ om de game ook op last-gen consoles uit te brengen, maar stelt ook dat dat is wat zij hebben gehoord. Daarbij haalt de insider de mogelijkheid aan dat deze strategie de reden is dat er geen twee Warzone-maps beschikbaar zijn op hetzelfde moment. 

Over Warzone-maps gesproken: Activision hintte recentelijk naar de terugkeer van Verdansk, de eerste map die Warzone-spelers konden verkennen. Over de Call of Duty-game van 2025 heeft het bedrijf daarentegen nog niets losgelaten, al gaan er geruchten dat de game een direct vervolg op Call of Duty: Black Ops 2 gaat worden.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!