Sony wil muziek en films naar PlayStation Network brengen
Gamer.nl
Nieuws

Sony wil muziek en films naar PlayStation Network brengen

De voorzitter van Sony, Kenichiro Yoshida, zegt de film-, muziek en serie-sectie van het bedrijf te willen prioriteren. Dit zegt Yoshida tijdens een gesprek met The New York Times.

Tijdens het gesprek met The New York Times werd door Yoshida bevestigd dat ze niet op willen geven met de entertainment-sectie binnen Sony. In plaats daarvan plant het bedrijf om juist meer te willen investeren in de drie entertainment-groepen.

Zo wordt vermeld dat Sony van plan is om muziek, films en series te gaan introduceren op de PlayStation Network. In het verleden werd hier niet op ingespeeld, omdat analisten binnen het bedrijf vreesde dat het pushen van films op het digitale platform ten koste kon gaan van doorgewinterde gamers. Yoshida twijfelt hier echter aan en zegt dat het PlayStation Network een erg sterk platform is en juist zeer geschikt is voor muziek- en videocontent.

©GMRimport

"Ik wil de boodschap overbrengen dat Sony een creatief entertainmentbedrijf is", aldus Yoshida tegen The New York Times. Dit zegt de voorzitter voordat hij naar Las Vegas vertrok om vandaag bij CES 2019 te gaan spreken.

"Entertainment zit in Sony's DNA", zo zegt Yoshida. "We zitten nu voor meer dan vijftig jaar in de muziek-industrie, dertig jaar in de film-industrie en vijfentwintig jaar in de gaming-industrie". Alleen in het laatste fiscale jaar van het bedrijf waren de drie secties al goed voor 47 procent van de operationele winst, wat neerkomt op omgerekend 5,8 miljard euro.

©GMRimport

Het prioriteren van de entertainment-secties van Sony is met name opvallend na het ervaren van meerdere tegenslagen. Zo boekte Sony, ondanks het uitkopen van verschillende partners, een matig jaar in 2018 in de muzieksector en deed Apple een oproep aan bestuurders om aan hun aankomende streaming service te werken. Daarnaast kampte het bedrijf in 2014 met een grote cyberaanval en lijken shows zoals 'Better Call Saul' en 'The Blacklist' te verouderen.

Daarentegen boekte Sony veel succes met de films Jumanji: Back to the Jungle en Venom met een opbrengst van respectievelijk 839 miljoen en 747 miljoen euro door kaartverkopen. Daarnaast is Sony, samen met Disney, het enige bedrijf die het recht heeft om Marvel-gerelateerde films en televisiecontent uit te brengen.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Ninja Gaiden: Ragebound bevat een tweede speelbare personage
Gamer.nl
Nieuws

Ninja Gaiden: Ragebound bevat een tweede speelbare personage

Game komt aankomende zomer op consoles en pc uit

Een nieuwe trailer van Ninja Gaiden: Ragebound heeft een tweede speelbare personage voor de game onthuld: Kumori.

Kumori stamt uit de beruchte Black Spider Clan en gebruikt modernere wapens en demonische krachten om de vijand te slim af te zijn. Eerder werd al het speelbare personage

In de game reist Ryu Hayabusa naar de Verenigde Staten om het testament van zijn vader te eren. Terwijl hij weg is, breekt de barrière tussen de menselijke en demonenwereld plots, waardoor er een angstaanjagend leger aan monsters Hayabusa Village aandoet. In Ryu's afwezigheid moet de jonge ninja Kenji Mozu aan de slag om het dorp te redden. Nu blijkt dus ook dat Kumori een belangrijke rol zal spelen.

Ninja Gaiden: Ragebound wordt door Blasphemous-studio The Game Kitchen in samenwerking met Koei Tecmo en Team Ninja gemaakt. De game combineert de klassieke gameplay en lore van de franchise uit de 8-bit-generatie met de diepgang en intensiteit van de later verschenen 3D-games. De pixelgraphics vallen daarbij meteen op.

Ninja Gaiden: Ragebound verschijnt aanstaande zomer voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch en pc (Steam).

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nintendo start Switch 2-reclamecampagnes in Japan en VS
Gamer.nl
Nieuws

Nintendo start Switch 2-reclamecampagnes in Japan en VS

Waaronder een ode aan de in 1991 verschenen Super NES-reclame met Paul Rudd

In zowel de Verenigde Staten als Japan zijn reclamecampagnes voor de Nintendo Switch 2 van start gegaan.

Zo is in de Verenigde Staten de reclame 'Now You're Playing Together' uitgezonden, waarin acteur Paul Rudd via GameChat samen met anderen Mario Kart World speelt. De reclame is een duidelijke ode aan de Super NES-reclame uit 1991 waarin Rudd ook speelde.

In japan worden diverse korte reclames uitgezonden voor Mario Kart World en de Switch 2. Daarnaast melden diverse Japanse inwoners op social media dat ze op straat ook advertenties voor de console beginnen te zien.

Onlangs werd aangekondigd dat de Nintendo Switch 2 op 5 juni verschijnt. De console gaat 469,99 euro kosten, al komt er ook een bundel met een digitale code voor Mario Kart World die 509,99 euro kost. Reserveringen kunnen in de Benelux sinds enige tijd gemaakt worden bij winkels en Nintendo's eigen webshop. Hou hier alles rondom Switch 2-pre-orders in de gaten.

Met de dock kunnen games op Switch 2 in maximaal 4K en HDR afgespeeld worden op televisies die dat ondersteunen. Het scherm van de Switch 2 zelf geeft games in 1080p en HDR weer, in maximaal 120 fps, en heeft twee keer zoveel pixels als de eerste Switch. Ook is er ondersteuning voor DLSS, de upscaletechnologie van Nvidia.

De Joy-Con-controllers worden ditmaal via magneten verbonden met de console. Er komt tevens een nieuwe Pro Controller die los gekocht kan worden, met nieuwe knoppen aan de achterkant en een ingang voor koptelefoons. Met GameChat kunnen mensen tijdens het gamen met elkaar praten. Er kan ook een camera gekocht worden zodat mensen elkaar kunnen zien bij gebruik van GameChat. De Switch 2 kan ook de meeste games die op de Switch zijn verschenen afspelen.

Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!