Sony wil muziek en films naar PlayStation Network brengen
Nieuws

Sony wil muziek en films naar PlayStation Network brengen

De voorzitter van Sony, Kenichiro Yoshida, zegt de film-, muziek en serie-sectie van het bedrijf te willen prioriteren. Dit zegt Yoshida tijdens een gesprek met The New York Times.

Tijdens het gesprek met The New York Times werd door Yoshida bevestigd dat ze niet op willen geven met de entertainment-sectie binnen Sony. In plaats daarvan plant het bedrijf om juist meer te willen investeren in de drie entertainment-groepen.

Zo wordt vermeld dat Sony van plan is om muziek, films en series te gaan introduceren op de PlayStation Network. In het verleden werd hier niet op ingespeeld, omdat analisten binnen het bedrijf vreesde dat het pushen van films op het digitale platform ten koste kon gaan van doorgewinterde gamers. Yoshida twijfelt hier echter aan en zegt dat het PlayStation Network een erg sterk platform is en juist zeer geschikt is voor muziek- en videocontent.

©GMRimport

"Ik wil de boodschap overbrengen dat Sony een creatief entertainmentbedrijf is", aldus Yoshida tegen The New York Times. Dit zegt de voorzitter voordat hij naar Las Vegas vertrok om vandaag bij CES 2019 te gaan spreken.

"Entertainment zit in Sony's DNA", zo zegt Yoshida. "We zitten nu voor meer dan vijftig jaar in de muziek-industrie, dertig jaar in de film-industrie en vijfentwintig jaar in de gaming-industrie". Alleen in het laatste fiscale jaar van het bedrijf waren de drie secties al goed voor 47 procent van de operationele winst, wat neerkomt op omgerekend 5,8 miljard euro.

©GMRimport

Het prioriteren van de entertainment-secties van Sony is met name opvallend na het ervaren van meerdere tegenslagen. Zo boekte Sony, ondanks het uitkopen van verschillende partners, een matig jaar in 2018 in de muzieksector en deed Apple een oproep aan bestuurders om aan hun aankomende streaming service te werken. Daarnaast kampte het bedrijf in 2014 met een grote cyberaanval en lijken shows zoals 'Better Call Saul' en 'The Blacklist' te verouderen.

Daarentegen boekte Sony veel succes met de films Jumanji: Back to the Jungle en Venom met een opbrengst van respectievelijk 839 miljoen en 747 miljoen euro door kaartverkopen. Daarnaast is Sony, samen met Disney, het enige bedrijf die het recht heeft om Marvel-gerelateerde films en televisiecontent uit te brengen.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor
Nieuws

Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor

De game wordt op 19 april officieel uit de doeken gedaan

Er zijn screenshots online verschenen van wat een vroege versie van de Star Wars-strategiegame van Respawn Entertainment en Bit Reactor schijnt te zijn.

De screenshots zijn volgens Mp1st afkomstig uit de online portfolio van een Bit Reactor-werknemer en zouden een versie van de game uit 2023 tonen. De game zou intern 'Bruno' als projectnaam dragen.

De screenshots tonen in ieder geval elementen die schering en inslag zijn binnen het turn-based strategiegenre, zoals een isometrisch camerastandpunt. Te zien is hoe Mandalorians en een droid schuilen voor schietende Stormtroopers. Ook zijn er allerlei items die ingezet kunnen worden via de interface te zien.

In 2022 gaven EA en Respawn al eerste details over drie Star Wars-games die in ontwikkeling waren. Een daarvan is deze tactische game, die nog niet officieel aan de buitenwereld is getoond. De game wordt ontwikkeld door Apex Legends- en Star Wars Jedi-studio Respawn Entertainment in samenwerking met Bit Reactor, bestaande uit voormalige Xcom-ontwikkelaars.

Onlangs werd bekendgemaakt dat de Star Wars-strategiegame op 19 april officieel wordt getoond. De onthulling wordt onderdeel van Star Wars Celebration Japan, dat op 18 april begint. Op 19 april wordt de game live op de 'Galaxy Stage' uit de doeken gedaan.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Take-Two wil met gebrek aan GTA 6-nieuws 'enorme verwachtingen' creëren
Nieuws

Take-Two wil met gebrek aan GTA 6-nieuws 'enorme verwachtingen' creëren

De uitgever wil pas dichter bij de releasedatum de marketing opvoeren

Uitgever Take-Two Interactive meent dat het gebrek aan nieuws rondom Grand Theft Auto 6 "enorme verwachtingen" creëert, en dat het beter is om dichter bij release meer informatie te delen.

De eerste en tot nu toe enige trailer van Grand Theft Auto 6 verscheen eind 2023. Sindsdien is het stil rondom de game. Take-Two heeft alleen meermaals aangegeven dat de game in het najaar van 2025 verschijnt.

In een interview met Bloomberg meldt Take-Two-CEO Strauss Zelnick nu dat de reden voor zo weinig communicatie rondom de game is dat het "enorme verwachtingen" voor Grand Theft Auto 6 creëert. "De verwachtingen voor die game zijn misschien wel de hoogste verwachtingen die ik ooit voor een entertainmentproduct heb gezien. We willen die verwachtingen en het enthousiasme er omheen vasthouden."

Zelnick vergelijkt het met andere bedrijven die soms jaren voordat een game uitkomt er al promotie voor maken. "We zijn er achter gekomen dat het beter is om de marketing relatief vlakbij de release van de game op te voeren, zodat we aan de ene kant enthousiasme creëren, en aan de andere kant ook weer geen onvervulde verwachtingen creëren."

Volgens Zelnick is het feit dat er meer dan twaalf jaar tussen de release Grand Theft Auto 5 en het zesde deel zit, "om onze IP's te laten rusten. Sommige concurrenten brengen heel vaak nieuwe delen uit, soms zelfs jaarlijks. Dat doen wij alleen met onze sportgames." Daarbij zoekt ontwikkelaar Rockstar volgens Zelnick "perfectie in wat ze doen en perfectie is een behoorlijk hoge lat".

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!