Update: Snake-stemacteur David Hayter reageert op 'Tekken 7-grap' op EVO
Nieuws

Update: Snake-stemacteur David Hayter reageert op 'Tekken 7-grap' op EVO

Update: Inmiddels heeft stemacteur David Hayter via Twitter fel gereageerd op de Tekken 7-'grap' op EVO van afgelopen weekend.

Hayter doet al jaren lang de stem van Snake in de Metal Gear Solid-games en onder andere Smash Brosh Bros. Ultimate. Hij is niet tevreden met de situatie en bevestigt dat de opname van zijn stem voor persoonlijke doeleindes was bedoeld. De stemacteur neemt vaker korte fragmenten op voor fans.

Ook Tekken-regisseur Katsuhiro Harada heeft zich op Twitter uitgelaten over de situatie. Hij zegt zich te verontschuldigen tegenover Konami en Hideo Kojima, hoewel hij niet betrokken was bij de video. Nadat een Japanse gebruiker vroeg of dit niet een slimme marketingtruc was, antwoordde Harada: "Als we het normaal hadden aangekondigd, was het toch wel succesvol geweest. Een aankondiging op deze wijze laat alleen maar een wrange smaak in de mond achter bij iedereen." De volledige vertaling van zijn tweets is te vinden op Reddit.

Origineel bericht: Tijdens het vechtgametoernooi EVO werd afgelopen weekend een video getoond die deed denken dat Metal Gear Solid-personage Solid Snake naar Tekken 7 ging komen. Al snel na het verschijnen van de video heeft de organisatie dit ontkracht.

Na de verliezersfinale van Tekken 7 tijdens Evolution Championship Series 2019 (EVO) werd een kort filmpje getoond waarin Solid Snake een gesprek houdt met Tekken-regisseur Katsuhiro Harada. In dit gesprek zegt Snake: "That was some good ass Tekken". De video werd niet uitgezonden op de livestream van het evenement, maar werd wel vastgelegd door bezoekers die het vervolgens op social media hebben gezet.

Watch on YouTube

Veel Tekken-fans dachten dat Solid Snake als dlc-personage naar de vechtgame zou komen, maar al snel plaatste de organisatie van EVO een tweet om zich te verontschuldigen. Hierin werd duidelijk gemaakt dat het om 'een klein grapje' ging en het niet de bedoeling was om een onthulling te impliceren en dat Bandai Namco niets te maken had met de video.

Solid Snake is vaker voorgekomen in vechtgames. Zo was hij te vinden in Super Smash Bros. Brawl voor de Wii en keerde hij vorig jaar terug naar de serie in Super Smash Bros. UIltimate. Daarvoor was hij ook al een personage in DreamMix TV World Fighters, een game die exclusief in Japan is verschenen.

Wel werd tijdens EVO de derde Season Pass voor Tekken 7 onthuld middels een trailer. Hieruit blijkt dat het personage Zafina in september naar de game komt en de nieuwkomer Leroy Smith deze winter wordt toegevoegd. Tevens bevat de Season Pass twee andere personages, een nieuwe modus en een nieuw level.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards
Nieuws

Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards

Ze ontvangen respectievelijk de Lifetime Achievement Award en Pioneer Award

Zowel Remedy Entertainments Sam Lake en onafhankelijke ontwikkelaar Lucas Pope ontvangen prijzen voor hun oeuvre op de aankomende Game Developer Choice Awards.

Op de awardshow, die elk jaar tijdens de Game Developers Conference plaatsvindt, wordt er een Lifetime Achievement Award aan Lake uitgereikt, terwijl Pope de Pioneer Award zal ontvangen.

Lake werkt al bijna drie decennia bij Remedy Entertainment en heeft onder andere het script voor de eerste twee Max Payne-games, Control en Alan Wake geschreven, alsmede Quantum Break en Alan Wake 2 geregisseerd. Zijn voorkomen is meermaals te zien in de games van Remedy, waaronder als het gezicht van Max Payne in de eerste twee games.

Lucas Pope is een invloedrijke gameontwikkelaar die bekend is van indiespellen als Papers, Please en Return of the Obra Dinn. Daarvoor heeft hij aan de Uncharted-spellen gewerkt bij Naughty Dog.

"De Game Developers Choice Awards staan erom bekend dat ze mensen in de spotlight zetten die van games de meest boeiende en evocatieve manier om verhalen te vertellen maken", aldus event director Stephenie Hawkins. "We kunnen niet wachten om Sam Lake en Lucas Pope te erkennen voor hun inzet in het verleggen van de grenzen van het medium via overtreffende narratieve structuren, complexe morele vraagstukken en evocatieve gameplay."

Eerdere mensen uit de game-industrie die de Lifetime Achievement Award hebben gewonnen, zijn onder andere John Romero, Amy Hennig, Tim Sweeney, Todd Howard, Tim Schafer, Ken Kutaragi, Peter Molyneux, Warren Spector, Hideo Kojima, John Carmack, Sid Meier en Shigeru Miyamoto.

De Game Developer Choice Awards 2025 worden op 19 maart tijdens de Game Developers Conference uitgereikt.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
NetEase zou van plan zijn diverse studio's buiten China te sluiten
Nieuws

NetEase zou van plan zijn diverse studio's buiten China te sluiten

Amerikaanse Marvel Rivals-ontwikkelaar al ontslagen, deel van Liquid Swords ook

Het uit China afkomstige NetEase - onder andere bekend van Marvel Rivals - zou van plan zijn om meer dan twaalf ontwikkelstudio's te sluiten.

Dat blijkt uit een reportage op Game File, de betrouwbare nieuwsbrief van gamejournalist Stephen Totilo. Eerder deze week werd de Amerikaanse tak van NetEase dat meehielp aan de ontwikkeling van Marvel Rivals al ontslagen. Daarnaast vielen er ontslagen bij het door NetEase gefinancierde Liquid Swords, de nieuwe studio van een van de oprichters van de Just Cause-ontwikkelaar.

Dit zou volgens Totilo nog maar het topje van de ijsberg zijn. Hij claimt dat meer dan een dozijn studio's mogelijk worden gesloten of verkocht, en dan met name de studio's van het bedrijf die buiten China gevestigd zijn. Dit zou een bewuste strategie zijn van het bedrijf om minder focus op deze teams buiten zijn thuisland te creëren.

NetEase is een van de grootste gamebedrijven ter wereld. NetEase heeft de afgelopen jaren samen met gerenommeerde ontwikkelaars overal ter wereld nieuwe gamestudio's opgericht, en het lijkt er dus op dat sommige van deze studio's nu dreigen gesloten of verkocht te worden.

Zo heeft NetEase geïnvesteerd in Rebel Wolves, een studio bestaande uit voormalige ontwikkelaars van CD Projekt Red waar men aan Blood of Dawnwalker werkt. Met Dragon Quest-Ryutaro Ichimura werd PinCool opgericht, het bedrijf kocht Heavy Rain- en Detroit: Become Human-studio Quantic Dream, Like a Dragon-bedenker Toshihiro Nagoshi opende met NetEase Nagoshi Studio en No More Heroes-ontwikkelaar Grasshopper Manufacture werd gekocht. Het is maar een kleine greep in de investeringen en aankopen die het Chinese bedrijf de afgelopen jaren heeft gedaan.

Ondanks de geruchten onthulde NetEase deze week recordcijfers voor het afgelopen kwartaal. Er werd een stijging van 1,5 procent aan omzet op het gebied van games en services waargemaakt ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Die omzet stond het afgelopen kwartaal op 2,9 miljard dollar. Marvel Rivals heeft inmiddels 40 miljoen spelers.

Overigens claimt Bloomberg in een artikel over NetEase-CEO William Ding dat hij overwoog Marvel Rivals te annuleren voor release. Ding zou het niet hebben zien zitten om Disney te betalen voor de rechten op Marvel-personages. Ook werd besproken of het mogelijk was om de superhelden voor zelfbedachte personages te vervangen. NetEase zelf ontkent deze claims en claimt sinds 2017 een nauwe samenwerking met Marvel te hebben.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!