Snapchat start met gameplatform voor iOS en Android
Nieuws

Snapchat start met gameplatform voor iOS en Android

Snapchat komt binnenkort met een gameplatform. In de applicatie is het binnenkort mogelijk om samen met vrienden kleine partygames te spelen. Ga simpelweg naar een chat en je kan beginnen.

Het doel van het platform is om vrienden constant games te laten spelen en met elkaar te laten chatten, zonder dat instellingen nodig zijn. “We willen het gevoel creëren dat spelers schouder aan schouder op hetzelfde scherm spelen”, aldus Snapchat

Snapchat gaat de samenwerking aan met ontwikkelaars Game Closure, PikPok, Spry Fox, Zeptolab en Zynga en brengt exclusieve games naar het platform. De game van Snapchat zelf, Bitmoji Party, bestaat uit minispelletjes, zoals Pool Party, Kick Off, Spin Session en Zombie Escape.

©GMRimport

Daarnaast komen er vijf andere games aan:

  • Alphabear Hustle is de game van Spry Fox. Je kan samenwerken om woorden te spellen, beren te verzamelen of je eigen stad te bouwen. C.A.T.S. (Crash Arena Turbo Stars).

  • Drift Race van Cut the Rope-ontwikkelaar ZeptoLab is een racespel voor maximaal zes personen tegelijk.

  • Snake Squad is de battle royale game van Game Closure. Het is de bedoeling dat je als slang goed manoeuvreert om de concurrentie de baas te blijven.

  • Tiny Royale is de game van Farmville-ontwikkelaar Zynga. De naam spreekt wel een beetje voor zich, maar je moet een weg schieten naar de overwinning. Alleen of samen met je vrienden.

  • Ten slotte komt Snapchat met de game Zombie Rescue Squad van PikPok. Samen met je vrienden kan je de strijd aangaan met zombies en overlevenden redden. Mis niet de helikopter, want dan blijf je gewoon achter.


Snapchat rolt de games vanaf nu uit naar iOS en Android. Het kan dus nog even duren voordat je de games kunt uitproberen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error