Sméagol wijkt af van filmuiterlijk in The Lord of the Rings: Gollum
Nieuws

Sméagol wijkt af van filmuiterlijk in The Lord of the Rings: Gollum

Daedalic Entertainment gaat in hun nieuwe game, The Lord of the Rings: Gollum, afwijken van het filmuiterlijk van Sméagol.

Dit blijkt uit de laatste editie van het tijdschrift Edge. De ontwikkelaar wil de fans van de ongekend populaire filmreeks van Peter Jackson niet teleurstellen, maar Gollum ziet er wellicht wel heel anders uit door het uiterlijk niet te baseren op acteur Andy Serkis.

"Het is niet zo dat we mensen die enkel de films hebben gezien ongelukkig willen maken, maar kort door de bocht lijkt Gollum niet op Andy Serkis. We zijn in beginsel begonnen met het persoon dat hij ooit was en hebben hem geleidelijk laten evolueren. Je kan zien dat Gollum, voor dat de ring hem verbasterde, ook gewoon een een mensachtige was", verklaart Kai Fiebig, senior producent bij Daedalic Entertainment.

De producent vertelt verder dat zij veel meer verhalende mogelijkheden hebben dan de films ooit hebben gehad. De producent vindt het vooral belangrijk dat de verschillende emoties van Sméagol goed worden overgedragen op het publiek.

"We hebben een protagonist nodig waar je bijna van gaat houden, maar tegelijkertijd erg bang voor bent. En geloof me, jullie worden bang", verhaalt Fiebig.

De game, gebaseerd op het personage uit The Lord of the Rings, moet zich afspelen voor de films en boeken. De game eindigt waar The Fellowship of the Ring begint. Daedalic Entertainment laat weten dat The Lord of the Rings: Gollum uit moet komen op pc en "alle relevante consoles". Het is de eerste game die wordt ontwikkeld dankzij een nieuwe samenwerking tussen Daedalic en Middle-earth Enterprises.

©GMRimport

The Lord of the Rings: Gollum wordt verschijnt naar verwachting in 2021.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wukong Sun: Black Legend op Switch eShop gespot
Nieuws

Wukong Sun: Black Legend op Switch eShop gespot

Game lijkt qua naam en artwork erg op Black Myth: Wukong

Een game genaamd Wukong Sun: Black Legend staat sinds kort op de Nintendo Switch eShop. De naam lijkt erg op de naam van het eerder dit jaar uitgekomen spel Black Myth: Wukong.

Hoewel Wukong Sun: Black Legend aan de screenshots te zien een 2D-actiegame is en het eerder dit jaar verschenen Black Myth: Wukong een driedimensionale game, lijken de namen erg op elkaar. Daarbij heeft ook de artwork van Wukong Sun veel weg van de Black Myth-artwork.

Het lijkt er dan ook op dat op 26 december te verschijnen Switch-spel van een bedrijf genaamd Global Game Studio expres nietsvermoedende consumenten wil laten denken dat het om Black Myth: Wukong gaat, een spel dat op veel plekken genomineerd was voor een game van het jaar-award.

Op internet begint het bestaan van Wukong Sun: Black Legend - en vooral de gelijkenissen met Black Myth - tractie te krijgen. Nintendo of Black Myth-ontwikkelaar Game Science hebben nog niet gereageerd op de situatie.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wederom een Bungie-afdeling samengevoegd met PlayStation Studios
Nieuws

Wederom een Bungie-afdeling samengevoegd met PlayStation Studios

Het gaat ditmaal om het Strategic Partnerships-team

In navolging van Bungie Creative Studios is nu ook Bungie's Strategic Partnerships-afdeling samengevoegd met PlayStation.

Toen eerder dit jaar een ontslagronde bij Destiny- en Marathon-ontwikkelaar Bungie werd aangekondigd, was al bekend dat een gedeelte van Bungie's werknemers bij PlayStation zelf aan de slag zou gaan. In totaal zou het om 12 procent van alle Bungie-werknemers gaan. In oktober werd Bungie Creative Studios al samengevoegd met PlayStation.

Inmiddels lijkt nu nog een afdeling van Bungie de overstap naar PlayStation gemaakt te hebben. Het gaat ditmaal om het Strategic Partnerships-team, dat wordt geïntegreerd met PlayStations Franchise Development and Portfolio Strategy-team.

Het nieuws werd op LinkedIn gedeeld door Joss Price, die sinds 2021 aan het hoofd staat van het team. "Na drie geweldige jaren bij Bungie gaat mijn team over naar het moederschip van PlayStation. Voor mij persoonlijk is het echt een droom om PlayStations wereldwijde portfolio aan gametitels te transformeren naar entertainmentfranchises."

Bungie zelf richt zich volledig op de Destiny-franchise en het eerder aangekondigde Marathon. Ook wordt een nieuwe sciencefictiongame die eerst in ontwikkeling was bij Bungie nu intern bij PlayStation Studios gemaakt. Voormalige Treyarch-mede-eigenaar Jason Blundell zou aan het hoofd staan van die studio.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!