'Skyrim-oma' krijgt personage in The Elder Scrolls 6
Gamer.nl
Nieuws

'Skyrim-oma' krijgt personage in The Elder Scrolls 6

Shirley Curry, bekend als de 'Skyrim-oma', krijgt haar eigen personage in The Elder Scrolls 6. Fans van de franchise startten een petitie, nadat Curry haar teleurstelling uitte over het wellicht niet meer kunnen meemaken van de lancering van het nieuwe spel.

Op de E3 2018 werd The Elder Scrolls 6 aangekondigd door Bethesda Softworks. Todd Howard, directeur en uitvoerend producent van de ontwikkelaar, liet echter weten dat het spel zich nog in een erg vroege fase bevindt en pas na 2020 verschijnt.

Ook Shirley Curry, die 82 jaar oud is en een groot fan is van The Elder Scrolls 5: Skyrim, hoorde dit nieuws. De 'Skyrim-oma' plaatst regelmatig video's van haar avonturen in Skyrim en andere games op haar

Watch on YouTube

, dat ondertussen meer dan 500.000 abonnees telt. Curry was erg teleurgesteld, wetende dat ze de lancering van het nieuwe deel in de serie misschien niet meer zal meemaken.

Gebruikers op de subreddit van Skyrim startten in november een petitie voor Curry, met als doel om de 'Skyrim-oma' te vereeuwigen in de Elder Scrolls-franchise. De petitie is inmiddels bijna 50.000 keer ondertekend en is niet ongehoord gebleven door Bethesda. Tijdens de stream van het 25-jarige jubileum van de serie, onthulde de ontwikkelaar dat Curry haar eigen personage krijgt in The Elder Scrolls 6. In de video is te zien hoe haar gezicht wordt ingescand en het model wordt gemaakt.

©GMRimport

Dit is niet de eerste keer dat iemand een eigen personage krijgt in The Elder Scrolls. Erik West, die groot fan was de franchise en in 2011 overleed aan kanker, is vereeuwigd in Skyrim als Erik the Slayer. In het spel kan een missie worden voltooid voor Erik en kan het personage worden ingehuurd om te vechten aan de zijde van de speler.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Alfatest van Bungie's Marathon was per ongeluk al speelbaar
Gamer.nl
Nieuws

Alfatest van Bungie's Marathon was per ongeluk al speelbaar

Er werd zelfs gameplay gestreamd

De alfatest van nieuwe Bungie-game Marathon was per ongeluk te vroeg speelbaar voor sommige mensen.

De eerder aangekondigde test voor de game gaat officieel vanavond om 19:00 uur Nederlandse tijd van start, maar sommige uitgenodigde Xbox-eigenaren kregen per ongeluk al eerder toegang. Iemand heeft zelfs kort een stream van de gameplay online geplaatst.

Bungie kwam echter relatief snel achter de fout en haalde te alfatest weer offline. Volgens community manager Cozmo is Bungie blij "dat mensen van hun eerste potjes genomen".

De sci-fi PVP extraction-shooter Marathon laat spelers in de huid kruipen van cybernetische huurmoordenaars bekend als Runners, die een verloren kolonie op de planeet Tau Ceti IV verkennen en jacht maken op rijkdom en faam. Spelers kunnen de game ook zonder een volledige squad spelen, al maakt dit het spel wel uitdagender.

Marathon komt op 23 september naar PlayStation 5, Xbox Series-consoles en pc. Op andere platforms buiten PlayStation is geen PlayStation Network-account vereist. Een prijs is nog niet bekend, al gaan er geruchten over 40 dollar. Wel is bevestigd dat het spel niet free-to-play, maar ook niet 'full priced', wordt. De game bevat op release drie maps en zes speelbare Runners.

In de jaren negentig, nog voordat het bedrijf opgekocht werd door Microsoft en de studio Halo: Combat Evolved uitbracht voor Xbox, timmerde Bungie al aan de weg met de Marathon-games - first person shooters met een futuristisch tintje. Inmiddels is Bungie al enkele jaren eigendom van PlayStation.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Kingdom Come: Deliverance 2-regisseur wil met AI meer games maken
Gamer.nl
Nieuws

Kingdom Come: Deliverance 2-regisseur wil met AI meer games maken

Hij hoopt dat kunstmatige intelligentie een ondersteunende rol krijgt en niet werknemers vervangt

Daniel Vávra, de regisseur van Kingdom Come: Deliverance 2, hoopt dat kunstmatige intelligentie er voor zorgt dat hij meer games kan ontwikkelen gedurende zijn carrière.

Aan The Game Business meldde de regisseur van beide Kingdom Come-spellen dat hij serieuze gezondheidsproblemen van de stress die bij gameontwikkeling komt kijken heeft gekregen, en dat hij het daarom echt wat rustiger aan moet doen.

"Het irriteert mij enorm dat het maken van games zoveel tijd kost, want ik heb meer ideeën dan dat ik tijd heb", aldus Vávra. "Er zijn een aantal projecten die ik graag op mij zou nemen. En ik zou mij er graag op voorbereiden zodat het niet zo chaotisch verloopt. Ik hoop dat de AI-revolutie hiermee gaat helpen - dat we in de toekomst niet vervangen worden door AI, maar dat het ons helpt zodat veel dingen makkelijker en sneller gedaan kunnen worden."

Vávra vervolgt: "Het zou geweldig zijn als dat gaat lukken. Ik heb een aantal grote ideeën die veel tijd en voorbereiding gaan kosten. (...) Het zijn projecten die wat mij betreft minstens zoveel potentie als Kingdom Come: Deliverance hebben."

Het gebruik van AI zorgt wereldwijd voor veel ophef, ook binnen de game-industrie. Sommige mensen verliezen hun baan door de implementatie van kunstmatige intelligentie. Acteurs binnen de game-industrie staken via vakbond SAG-AFTRA zelfs om het gebruik van AI. Tegelijkertijd maken steeds meet bedrijven gebruik ervan.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!