'Six Days In Fallujah moet geen politiek commentaar leveren'
Nieuws

'Six Days In Fallujah moet geen politiek commentaar leveren'

De game Six Days in Fallujah moet volgens de uitgever geen politiek commentaar leveren.

Deze uitspraak werd gedaan door Peter Tamte, de directeur van uitgever Victuria, in een interview met Polygon. Volgens hem moet de game juist de focus leggen op "de complexiteit van stedelijke gevechten." Hoewel het spel wel de gevolgen van politieke keuzes laat zien voor de soldaten in kwestie, "proberen we geen politiek commentaar te leveren over of de oorlog wel of geen slecht idee was".

De uitspraak schoot bij veel mensen in het verkeerde keelgat, omdat het gebaseerd is op een echt bestaande oorlogssituatie - de slag om Fallujah, Irak uit 2004. Zo liet Naughty Dog's Neil Druckmann op Twitter weten dat "wanneer je game een serieus onderwerp behandelt, het inherent politiek is. Als dat een probleem is, maak dan een andere game... anders ben je verplicht aan jezelf om het zo eerlijk en compleet mogelijk te behandelen."

De game werd oorspronkelijk in 2009 al aangekondigd. Het spel werd toen ontwikkeld door Atomic Games en zou worden uitgegeven door Konami, maar werd vanwege het controversiële onderwerp geannuleerd. Volgens onder andere soldaten en politici zou de game het geweld tijdens deze gebeurtenis verheerlijken. 

Vorige week werd aangekondigd dat Highwire Games de ontwikkeling van de game heeft opgepakt. Onder andere Jaime Griesemer, de lead designer van Halo en Destiny, en Marty O'Donnell, de audio designer en componist van Halo en Destiny, werken aan de game. Uitgever Victuria bestaat uit voormalige werknemers van Atomic Games, de oorspronkelijke ontwikkelaar van de game. Het spel moet ergens dit jaar voor nog onbekende systemen verschijnen.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Microsoft brengt AI-assistent 'Copilot for Gaming' uit
Nieuws

Microsoft brengt AI-assistent 'Copilot for Gaming' uit

In april kunnen Xbox Insiders het testen

Microsoft brengt Copilot for Gaming uit. Deze AI-assistent zal gamers die vastzitten in een spel kunnen helpen.

Copilot for Gaming moet bijvoorbeeld handige tips kunnen geven tijdens het spelen van games, of complete tutorials weergeven over hoe bepaalde zaken in games werken. Ook zou Copilot for Gaming kunnen helpen bij een herinstallatie van een game - bijvoorbeeld door na de installatie aan te geven waar men precies was gebleven.

Zo werd er een demo getoond van een Overwatch 2-speler die tips kreeg over hoe deze speler beter kon spelen. Er werden zelfs bepaalde personages aangewezen die het beste bij de rest van het team zouden passen.

Copilot for Gaming zal - in ieder geval als eerste instantie - als een soort AI-assistent via de Xbox-app op smartphones beschikbaar komen. In de loop van april zullen Xbox Insiders via de app Copilot for Gaming kunnen uittesten, al is het de bedoeling dat de AI-assistent later ook op andere wijze beschikbaar komt.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gedeelte van Tony Hawk's Pro Skater 3+4-soundtrack bekend
Nieuws

Gedeelte van Tony Hawk's Pro Skater 3+4-soundtrack bekend

Met o.a. CKY, Motörhead en Wavves

Activision heeft een gedeelte van de soundtrack van het aankomende Tony Hawk's Pro Skater 3+4 onthuld.

Toen de game eerder deze maand werd aangekondigd, werd beloofd dat de collectie niet alleen muziek uit de oorspronkelijke versies van de game zou bevatten, maar ook nieuwe muziek. Dit werd ook al gedaan bij Tony Hawk's Pro Skater 1+2.

Activision heeft nu een speellijst op Spotify geplaatst met een gedeelte van de soundtrack van het aankomende Tony Hawk's Pro Skater 3+4. We weten dat het om een gedeelte gaat, omdat het 'Wave One' wordt genoemd. Dichterbij de release worden er dus waarschijnlijk nog meer nummers van de soundtrack bekendgemaakt.

Het gaat tot nu toe om de volgende nummers van de volgende bands:

  • Ace of Spades van Motörhead

  • Them Bones van Alice in Chains

  • Ultimate van Denzel Curry

  • Damaged Goods van Gang of Four

  • 96 Quite Bitter Beings van CKY

  • Yankee and the Brave (Ep. 4) van Run the Jewels

  • King of the Beach van Wavves

  • Real Thing van Turnstile

  • Not the Same van Bodyjar

  • New Wage Salary van End It

  • Head van Jeff Rosenstock

  • Collard Greens van Schoolboy Q en Kendrick Lamar

  • Outta Here van KRS-One

  • Result van TCMF

  • Dog Years van Urethane

  • Charlotte van Kittie

  • Mass Appeal van Gang Starr

  • Faster than the World van H20

  • Roadkill van Starcrawler

  • Amoeba van Adolescents

Tony Hawk’s Pro Skater 3+4 giet Tony Hawk's Pro Skater 3 en Tony Hawk's Pro Skater 4 in een modern jasje, met verbeterde graphics, de oorspronkelijke soundtrack, alle oude levels en nieuwe skateparken, waaronder Waterpark. Ook Create-A-Skater en Create-A-Park keren terug.

Overigens nam de oorspronkelijke versie van Tony Hawk's Pro Skater 4 de structuur van de campagne op de schop. Levels waren groter en de tijdslimiet van 2 minuten kwam te vervallen. In deze collectie zullen er echter nieuwe opdrachten in de levels van Tony Hawk's Pro Skater 4 te vinden zijn die wel bij de timer van 2 minuten passen.

Tony Hawk's Pro Skater 3+4 verschijnt op 11 juli voor Xbox Series X en S, Xbox One, PlayStation 5, PlayStation 4, Nintendo Switch en pc (Steam, Windows en Battle.net). Ook staat het spel vanaf de releasedatum op Xbox Game Pass.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!