Sega’s Super Game-project omvat meerdere spellen
Sega's in vorig jaar mei onthulde ‘Super Game’-plan blijkt uit meerdere spellen te bestaan.
Dat blijkt uit een interview op Sega’s vacaturewebsite (vertaald door VGC), waarin uitvoerend vice-president Shuji Utsumi het volgende uitlegt: “We hebben ‘Super Game’ gedefinieerd als het ontwikkelen van AAA-titels verdeeld over het gehele uitgebreide assortiment van Sega’s technologieën, en dat proberen we te realiseren binnen ons vijfjarenplan.”
Utsumi zegt dat het gaat om “interactieve titels” die “buiten het traditionele raamwerk van games zullen treden”. Hij refereert hierbij naar services als Twitch: volgens Utsumi valt er nog veel te halen op het gebied van interactie tussen de streamer van games en zijn kijkers. “We denken erover om nieuwe entertainment te creëren met die mogelijkheden.”
Katsuya Hisai, Sega’s general manager, voegt eraan toe dat ze al begonnen zijn met de ontwikkeling van een paar van de spellen. “In mijn departement werken er al ongeveer vijftig mensen aan de beginfases. We verwachten dat er uiteindelijk een paar honderd werknemers mee bezig zullen zijn.”
In het interview wordt ook gesproken over NFT’s en cloudgaming. Producer Masayoshi Kikuchi noemt de technologieën een “natuurlijke verlenging voor de toekomst van gaming”. “Wij houden ons bij de ontwikkeling van SuperGame ook bezig met in hoeverre verschillende games met elkaar verbonden kunnen worden.