Saves van Marvel's Spider-Man werken niet met PS5-remaster
Nieuws

Saves van Marvel's Spider-Man werken niet met PS5-remaster

Savefiles van de PlayStation 4-game Marvel's Spider-Man zijn niet compatibel met de aankomende PlayStation 5-remaster van de game.

Tegelijk met de PlayStation 5-lancering op 19 november verschijnt Spider-Man: Miles Morales, een nieuwe game in de spelwereld van Spider-Man waarin Morales in het spandex pak kruipt. Tegelijk komt er een remaster van PS4-game Marvel's Spider-Man beschikbaar op PS5. Deze kan gedownload worden via de PlayStation Store of via een code die bij de Ultimate Edition van Miles Morales zit. De remaster komt sowieso niet fysiek beschikbaar.

Nu heeft ontwikkelaar Insomniac verduidelijkt dat savefiles voor de PS4-versie van Spider-Man niet compatibel zijn met de PS5-remaster. Mensen moeten het spel dus volledig opnieuw doorspelen om alles te ontgrendelen. Een reden hiervoor wordt niet gegeven. Mogelijk gaat Insomniac er van uit dat mensen die de remaster kopen, het spel ook opnieuw willen spelen.

De remaster van Spider-Man bevat snellere laadtijden, verbeterde animaties en lichtinval en ray tracing. Net zoals in Miles Morales is er ook een performance-modus waarmee het spel in 60 frames per seconde draait.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Assassin's Creed Shadows' Naoe is snelste Assassin in reeks tot nu toe
Nieuws

Assassin's Creed Shadows' Naoe is snelste Assassin in reeks tot nu toe

Game komt op 14 februari 2025 uit op pc, PS5 en Xbox Series

Naoe, een van de twee speelbare personages in het aankomende Assassin's Creed Shadows, is volgens Ubisoft de snelste Assassin die het bedrijf tot nu toe heeft ontwikkeld.

Dat meldde regisseur Jonathan Dumont in een interview door Entertainment Weekly. "Naoe is de snelste Assassin die we ooit hebben gemaakt. Ze rent supersnel en heeft veel gadgets zodat ze verborgen kan blijven en niet vaak hoeft te vechten. We wilden spelers die het stealthaspect van de reeks leuk vinden tegemoet komen." Naoe kan zelfs een versie van de beroemde 'Naruto-sprint' doen. Ze leunt daarbij naar voren, met haar armen naar achteren, terwijl ze hard vooruit sprint.

Volgens Dumont draait Naoe's verhaal in de game om zelfontdekking en het verbeteren van haarzelf en de mensen die dicht bij haar staan. Ze wordt door haar vader van de problemen in het Japan van die tijd beschermd, maar wel door hem getraind. Uiteindelijk zal ze echter er op uit moeten trekken. "Ze begint op zoek naar wraak in een poging een belofte die ze aan haar familie heeft gedaan na te komen. Ze ontdekt echter een wereld die haar nodig heeft, en ze begint dan ook waarde te hechten aan de gemeenschapswaarden die ze van haar vader heeft geleerd. Kan ze de wereld verbeteren?" Dumont meldt daarbij dat haar vader de Hidden Blade aan haar geeft.

Waar de Japanse shinobi Naoe dus vooral bedoeld is voor stealthgameplay, zal het andere speelbare personage, de samoerai Yasuke, meer draaien om brute kracht. In het spel doen spelers het Japan van de zestiende eeuw aan en volgen zij het verhaal van de twee hierboven genoemde personages. De game speelt zich af tijdens de Sengokuperiode, een tijd in Japan van oorlogvoering en binnenlandse crises. De spelwereld zal daarbij door de vier verschillende seizoenen heen gaat, wat invloed heeft op de omgeving en de gameplay.

Assassin's Creed Shadows had eigenlijk dit najaar moeten verschijnen, maar werd eerder dit jaar uitgesteld naar 14 februari 2025. De game komt uit op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. Overigens werd onlangs gemeld dat de game qua lengte vergelijkbaar wordt met Assassin's Creed Odyssey, Origins en Valhalla.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Elder Scrolls Online ontvangt geen grote jaarlijkse uitbreidingen meer
Nieuws

The Elder Scrolls Online ontvangt geen grote jaarlijkse uitbreidingen meer

In plaats daarvan wordt er overgeschakeld op een seizoensgebonden model

ZeniMax Online Studios stopt met het jaarlijks uitbrengen van grote nieuwe hoofdstukken voor de mmo The Elder Scrolls Online.

Het bedrijf geeft sinds 2017 elke juni een grote nieuwe uitbreiding uit voor de game. In 2017 was het nieuwe hoofdstuk gebaseerd op Morrowind. Daarna volgden de uitbreidingen Elsweyr, Greymoor, Blackwood, High Isle, Necrom en dit jaar tot slot Gold Road.

De ontwikkelaar stopt vanaf nu met het uitbrengen van grote nieuwe hoofdstukken elk jaar en zal in plaats daarvan een seizoensgebonden model invoeren. Dit zorgt er voor dat nieuwe content verspreid over het jaar wordt toegevoegd aan de mmo. Ook haalt dit de druk van de ketel voor ontwikkelaars die voorheen naar juni toe moesten werken.

In een blogpost belooft de ontwikkelaar dat spelers nog genoeg nieuwe verhalende content kunnen verwachten. "Chapters verdwijnen echter, en in plaats daarvan richten we ons op nieuwe soorten content en een nieuwe filosofie." Vanaf 2025 kunnen spelers elke drie of zes maanden nieuwe seizoenen verwachten met daarin nieuwe verhalende content, evenementen, winkelitems, kerkers en meer. "Spelers hoeven dus geen grote jaarlijkse update meer te verwachten. In plaats daarvan kunnen ze rekenen op hapklare content drops om de paar maanden."

Tot slot wordt gemeld dat er in 2025 nieuwe verhalende content in bestaande gebieden zal volgen. Daarbij moet er meer licht geworpen worden op populaire facties zoals The Dark Brotherhood en de Thieves Guild. Ook staan er aanpassingen aan de user interface, graphics en animaties op stapel. The Elder Scrolls Online is op pc, PlayStation- en Xbox-consoles speelbaar.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!