Ron Gilbert stopt met praten over Return to Monkey Island vanwege kritiek
Nieuws

Ron Gilbert stopt met praten over Return to Monkey Island vanwege kritiek

Monkey Island-ontwikkelaar Ron Gilbert geeft aan dat hij zich niet meer uitlaat over Return to Monkey Island na "persoonlijke aanvallen" die hij online heeft te verduren.

Dat heeft hij laten weten op zijn eigen blog. De negativiteit rondom het eerder dit jaar onthulde Return to Monkey Island wordt hem naar eigen zeggen teveel. Daarom zet hij de comments op zijn blog uit en zal hij zelf niets meer delen over de aankomende game, zo valt te lezen op VGC. Zijn blog is op dit moment zelfs offline.

Gilbert en het volledige team achter de game is bekritiseerd over de grafische stijl van Return to Monkey Island. Deze stijl verschilt van de klassieke Monkey Island-games, tot ongenoegen van fans.

"Ik zet de comments uit. Mensen zijn gemeen ik moet persoonlijke aanvallen verwijderen. Het is een geweldige game en iedereen van het team is er erg trots op. Speel het of speel het niet, maar verpest het niet voor anderen. Ik ga niets meer delen over de game. Het plezier dat mij dat opleverde, is verdwenen."

Eerder deze week werd aangekondigd dat Return to Monkey Island in ieder geval als eerst naar pc en Nintendo Switch komt. Een precieze releasedatum is er nog niet, maar de game moet ergens dit jaar uitkomen. Ook werd de eerste gameplay van het spel getoond, dat hieronder nog eens is te bekijken.

Return to Monkey Island is een vervolg op de eerste twee Monkey Island-games. Gilbert maakt de game samen met zijn studio Terrible Toybox, in samenwerking met Devolver Digital en Lucasfilm Games. Het spel moet een direct vervolg worden op de eerste twee games uit 1990 en 1991, Secret of Monkey Island en Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge. 

Hoewel het geen direct vervolg is op later verschenen vervolgen - The Curse of Monkey Island uit 1997, Escape from Monkey Island uit 2000 en Tales of Monkey Island uit 2009 - wordt er ook zoveel mogelijk rekening gehouden met de canon uit die games.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Assassin's Creed Shadows breidt stealth-mechanismen uit
Nieuws

Assassin's Creed Shadows breidt stealth-mechanismen uit

Game komt op 14 februari 2025 uit

Assassin's Creed Shadows bevat nieuwe stealth-mechanismen om het rondsluipen in de game nog tactischer te maken.

Ubisoft heeft de aanpassingen ten opzichte van vorige Assassin's Creed-delen in een nieuwe blogpost uiteengezet. Zo zijn er tijdens het sluipen acties in verschillende kleuren boven vijanden te zien, waarmee wordt aangegeven of vijanden in één keer uitgeschakeld kunnen worden, of er alleen schade wordt gedaan of dat vijanden helemaal niet via stealth uitgeschakeld kunnen worden.

Het loont dan ook de moeite om ervaringspunten in perks te stoppen waarmee bijvoorbeeld de schade die met sluipaanvallen wordt uitgedeeld te verhogen. Verder kan men de mogelijkheid ontgrendelen om dubbele sluipmoorden achter elkaar te plegen en bijvoorbeeld rookbommen te gebruiken.

Daarbij kan de positie waar spelers zich in bevinden ook het verschil maken: sommige vijanden kunnen bijvoorbeeld een aanval vanaf de grond overleven, maar niet vanuit de lucht. Er is ook een menuoptie om dit systeem toegankelijker te maken, waardoor alle vijanden wel met één stealthaanval gedood kunnen worden.

Een ander verschil met voorgaande games is dat spelers geen vogel tot hun beschikking hebben om het gebied om hen heen uit te kammen. In plaats daarvan hebben zowel Naoe en Yasuke - de twee hoofdpersonages van de game - een 'Observe'-mechanisme waarmee vijanden en items getagd kunnen worden. Alleen Naoe heeft ook Eagle Vision waarmee bijvoorbeeld vijanden achter muren gespot kunnen worden door het geluid dat ze maken.

Zoals gebruikelijk kunnen de hoofdpersonages bukken om minder snel gespot te worden, maar door in de schaduw te schuilen worden ze nu helemaal onzichtbaar. Het loont dus om bijvoorbeeld fakkels te doven en zo duisternis te creëren. Aangezien Naoe het kleinste hoofdpersonage in de reeks tot nu toe is, kan ze ook schuilen in krappe plekken.

Assassin's Creed Shadows had eigenlijk dit najaar moeten verschijnen, maar werd eerder dit jaar uitgesteld naar 14 februari 2025. Onlangs liet Ubisoft nog weten dat de nieuwe releasedatum haalbaar is. Overigens gaan er geruchten dat het bedrijf de komende vijf jaar elk halfjaar een nieuwe 'ervaring' binnen de reeks wil uitbrengen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Tot dertig procent korting op PlayStation Plus nu beschikbaar
Nieuws

Tot dertig procent korting op PlayStation Plus nu beschikbaar

Op Premium, Extra en Essential

Sony biedt nu tot dertig procent korting op PlayStation Plus-abonnementen aan als onderdeel van Black Friday.

Hoewel Black Friday pas over een week plaatsvindt, zijn alle PlayStation-deals nu al beschikbaar. Gebruikers kunnen daarbij korting krijgen op jaarabonnementen PlayStation Plus. Zo kost PlayStation Plus Essential 57,59 euro (20 procent korting), PlayStation Plus Extra 94,49 euro (25 procent korting) en PlayStation Plus Premium 106,39 euro.

Deze week werd bekend dat PlayStation Portal-bezitters met PlayStation Plus Premium nu selecte games kunnen streamen via de cloud. Meer dan honderdtwintig PS5-games worden ondersteund in deze bèta van cloudstreaming, waaronder Monster Hunter Rise, Spider-Man: Miles Morales, Ghost of Tsushima en Ratchet and Clank: Rift Apart. Games kunnen tot en met 1080p en 60 frames per seconde worden gestreamd, al is daar wel een internetconnectie van 13 Mbps voor nodig.

Ook zijn hardware en verschillende games in de aanbieding bij een aantal (web)winkels. Kijk hier voor ons volledige overzicht.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error