Paul Sage, die voorheen onder andere Borderlands 3 en The Elder Scrolls Online heeft geregisseerd, is de CEO van Ruckus Games. De nieuwe studio werkt aan een coöperatieve multiplayergame die draait om een invasie van buitenaardse wezens.
Ruckus Games is gevestigd in de Amerikaanse staat Texas en bestaat uit voormalige werknemers van Gearbox Software, Bethesda, Riot Games, Blizzard en Epic Games. Sage laat weten dat het de missie van de ontwikkelaar is om games te ontwikkelen die vanaf het eerste moment plezier opleveren - vooral samen met andere spelers.
De nog naamloze debuutgame van de studio moet rpg-elementen en craften combineren met coöperatieve third-person-gameplay en een constant veranderende spelwereld. De game speelt zich af in het hart van de Verenigde Staten, waar een dorpje wordt geterroriseerd door een buitenaardse invasie.
De game moet multiplayergame voor vier spelers bieden, duizenden unieke wapencombinaties en de mogelijkheid om een eigen hub op te bouwen in de vorm van 'Hometown'. Daar kunnen spelers ook geredde NPC-personages naartoe brengen. Deze hub kan naar gelieve aangepast en uitgebouwd worden.
Een belangrijk aspect van de game moet de unieke visuele stijl worden die al naar voren komt in de hieronder te bekijken illustraties. Verantwoordelijk voor deze stijl is Scott Kester, die ook een belangrijke spil was in de grafische stijl van de Borderlands-reeks.
Ruckus Games heeft recentelijk nog 19 miljoen dollar aan investeringen opgehaald dat gebruikt gaat worden om deze game te ontwikkelen. Investeerders zouden zijn overtuigd na een speelsessie van twintig minuten met de nieuwe game. Geïnteresseerden die op de hoogte gehouden willen worden kunnen zich inschrijven op de officiële website van Ruckus Games.