Riot Games-werknemers ontvangen 25 procent van jaarsalaris bij vertrek
Nieuws

Riot Games-werknemers ontvangen 25 procent van jaarsalaris bij vertrek

Werknemers van Riot Games die weg willen bij het bedrijf ontvangen 25 procent van hun jaarlijkse salaris wanneer ze vertrekken.

Dat heeft Riot Games aangekondigd in een blogpost, waarin CEO Nicolo Laurent de plannen voor de komende vijf jaar van het bedrijf uiteenzet. Mensen die om wat voor reden dan ook willen vertrekken, hoeven ook hun geplande bonussen niet op te zeggen.

Verder past Riot Games diens strategie en visie aan. "Onze missie is het meest op spelers gerichte gamebedrijf ter wereld te worden. Dat is een streven: we weten dat het nu nog niet zo is." Hij vervolgt: "We blijven altijd nieuwe games maken, maar we zien dat ook als een ouderwetse manier om ons te zien. We willen niet gedefinieerd worden door de dingen die we maken, maar door de mensen waar we het voor maken. We zien ons niet zozeer als een gamebedrijf, maar als een gamersbedrijf."

Riot Games gaat zich naast games ook steeds meer op producten daarbuiten richten, zoals televisieseries. Er wordt bijvoorbeeld gewerkt aan een tweede seizoen van de populaire Netflix-serie Arcane. Ook esports blijft een belangrijke pijler voor het bedrijf achter League of Legends.

Laurent haalt ook het feit aan dat vrouwen binnen Riot Games in het verleden ongelijk werden behandeld. Recentelijk betaalde het bedrijf 100 miljoen dollar om te schikken in een rechtszaak gerelateerd aan deze situatie. "We zijn sindsdien een stuk verder gegroeid wat betreft onze werkplek, onze processen en ons leiderschap - en we blijven daar dagelijks aan werken. We zijn trots op hoever we zijn gekomen, maar het is ook belangrijk om verantwoordelijkheid te nemen voor ons verleden."

Volgens Laurent heeft het bedrijf lessen uit deze situatie getrokken die essentieel zijn voor de toekomst. "Met ons nieuwe strategische plan, een evolutie van onze werkcultuur, nieuwe modellen voor compensatie en werkzaamheden en nieuwe teams, zijn we er zeker van dat we met Riot onze ambitieuze doelen kunnen behalen."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025
Nieuws

Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025

Game komt naar PS5, PS4, Xbox Series, Switch en pc

Ratatan, de spirituele opvolger van Patapon, komt in de loop van 2025 uit.

Dat hebben ontwikkelaars TVT en Ratata Arts aangekondigd. Daarbij zal Game Source Entertainment de game uitgeven. Het spel is op dit moment middels een demo speelbaar op de WePlay Expo in Shanghai.

Ratatan is de nieuwe game van Hiroyuki Kotani, de maker van de Patapon-games. Het spel kent dan ook hetzelfde principe: spelers moeten op de maat van muziek op de juiste knoppen drukken om zo een leger aan wezentjes aan te sturen. Vorig jaar werd er een succesvolle crowdfunding gehouden.

Ratatan verschijnt op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series-consoles, Nintendo Switch en pc. Hieronder is een nieuwe trailer te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door
Nieuws

Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door

Er komt minder focus op de ontwikkeling van spellen

Thunderful Group, de uitgever en ontwikkelaar van de Steamworld-games, heeft aangekondigd tachtig tot honderd werknemers te ontslaan.

Het bedrijf ziet geen andere alternatieven om "de houdbaarheid en weerstand" op de lange termijn te houden. Het is daarbij de tweede herstructureringsronde binnen een jaar tijd - begin dit jaar werd er al ongeveer een vijfde van het totaal aantal ontwikkelaars ontslagen.

Thunderful Group ontstond in 2017 na een fusie van de Zweedse ontwikkelaars Image & Form en Zoink. Sindsdien heeft het bedrijf diverse studio's en uitgevers opgekocht, waaronder Somerville-ontwikkelaar Jumpship.

In een bericht op de website van Thunderful valt te lezen dat de verwachte omzet dit jaar niet is behaald. Men gaat een grotere focus leggen op het uitgeven van extern ontwikkelde spellen om zo de kosten de kop in te drukken en flexibeler te kunnen zijn - al zal men "wat interne ontwikkelcapaciteit behouden".

Thunderful liet eerder al weten dat het eind vorig jaar uitgekomen Steamworld Build beneden verwachtingen had gepresteerd. De ontwikkeling van Steamworld Headhunter werd toen gepauzeerd. Afgelopen augustus kwam daarnaast Steamworld Heist 2 uit.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!