Riot Games-werknemers dreigen met weglopen na ophef
Gamer.nl
Nieuws

Riot Games-werknemers dreigen met weglopen na ophef

Werknemers van Riot Games dreigen weg te lopen, nadat het bedrijf rechtzaken van twee werknemers heeft geblokkeerd. Een clausule in de contracten zou inhouden dat de werknemers hun klachten binnensdeurs moeten oplossen.

In augustus vorig jaar publiceerde Kotaku een onderzoek, waarin werd onthuld dat seksisme een veelvoorkomend probleem is bij Riot Games, de ontwikkelaar van League of Legends. Een kleine maand na het uitkomen van het artikel beloofde het bedrijf grote culturele veranderingen door te voeren, maar toch zijn vijf voormalige en huidige werknemers in de maanden hierna een rechtzaak gestart tegen Riot Games. Het bedrijf heeft nu wederom voor ophef gezorgd, nadat afgelopen weekend bekend is geworden dat twee vrouwen zijn gedwongen tot privéarbitrage, wat betekent dat zij geen juridische stappen kunnen ondernemen.

Riot Games beweert dat de twee vrouwen zelf hebben afgezien van het recht om het bedrijf aan te klagen, door middel van een clausule in het contract. Deze clausule houdt in dat werknemers hun klachten moeten oplossen door middel van privéarbitrage, een wetssysteem binnen het bedrijf. Deze controversiële regeling zorgt er echter voor dat werknemers veel minder snel stappen zullen ondernemen tegen hun werkgever.

In een gesprek met nieuwswebsite Waypoint hebben twee anonieme werknemers van Riot Games nu vertelt dat het plan van werknemers om weg te lopen bij het bedrijf steeds serieuzer wordt. Volgens de twee personen heeft Riot Games meerdere keren beloofd om veranderingen door te voeren en transparanter te zijn, maar hier zou nog niks van te zien zijn.

Angela Roseboro, hoofd van het diversiteitsbeleid binnen Riot Games, heeft gereageerd op de ophef en moedigt werknemers aan om praatsessies te organiseren. Ook dit viel echter niet goed bij de werknemers, want dit zou het zoveelste voorbeeld zijn dat het bedrijf alles binnensdeurs wil houden. Roseboro verzekert dat Riot Games er alles aan doet om het vertrouwen van de werknemers terug te verdienen, door een open en transparant gesprek te hebben.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Oblivion Remastered behoudt iconische blooper uit origineel
Gamer.nl
Nieuws

Oblivion Remastered behoudt iconische blooper uit origineel

'Wait a minute, let me do that one again'

Spelers van het deze week uitgekomen The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered zijn er achter gekomen dat een inmiddels bekende blooper uit het origineel intact is gebleven in de nieuwe versie van de game.

Toen de game eerder deze week werd aangekondigd en uitgebracht liet Bethesda al weten dat Remastered een combinatie van oude en nieuwe ingesproken stemmen bevat. Een blooper uit het origineel die onder de fans inmiddels welbekend is, blijkt nu nog altijd in de remake te zitten - waarschijnlijk bewust.

Het gaat ironisch genoeg om de Master Speechcraft-trainer Tandilwe. De stemactrice ging de fout in tijdens het inspreken van een zin en vroeg vervolgens of ze de zin opnieuw kon doen. De gehele blooper kwam echter in het origineel terecht en nu dus ook in Remastered, zoals in onderstaande tweet beluisterd kan worden.

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered werd afgelopen woensdag aangekondigd en kwam toen meteen uit op Xbox Series-consoles, PlayStation 5, pc en Xbox Game Pass. Er gingen echter al geruime tijd geruchten over de komst van de game en er waren voorheen zelfs screenshots gelekt.

De game kent veel grafische verbeteringen ten opzichte van het origineel uit 2006, mogelijk gemaakt door Unreal Engine 5. Gameplay is ook op de schop gegaan, met verbeterde gameplaysystemen en een aangepaste user interface. Ook animaties van personages en vijanden zijn verbeterd. Dialogen zijn zoals gezegd deels opnieuw opgenomen, maar de soms opmerkelijke gesprekken die het origineel zijn charme geven zijn behouden.

Oblivion Remastered wordt gezien als de meest complete versie van Oblivion. Alle verhalende uitbreidingen zitten ook bij het spel inbegrepen. De game kost 54,99 euro, al is er ook een Deluxe-uitvoering van 64,99 euro met diverse extra's.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Eerste bewegende in-game beelden van Subnautica 2 te zien
Gamer.nl
Nieuws

Eerste bewegende in-game beelden van Subnautica 2 te zien

De game komt later dit jaar uit voor pc, Xbox Series-consoles en Game Pass

Unknown Worlds heeft eerder deze week de eerste bewegende in-game beelden van Subnautica 2 aan de buitenwereld vertoond.

De beelden werden gedurende een video genaamd 'Road to Early Access' getoond, waarin ontwikkelaar Anthony Gallegos praat over de weg die het aflegt naar de early access-release van het vervolg. De beelden tonen wat lijkt op het equivalent van Safe Shallows uit de eerste game, een ondergronds gebied en een aantal waterwezens.

Vorig jaar werd er al een CGI-trailer van de game uitgebracht, alsmede enkele screenshots. In Subnautica 2 verkennen spelers een nieuwe spelwereld met een nieuwe oceaan. "Deze wereld is te gevaarlijk voor mensen om te overleven... tenzij je de definitie van een mens verandert." De game kan alleen of met drie vrienden in online co-op gespeeld worden. Zoals men gewend is van het origineel kan men ook basissen bouwen en zijn er diverse nieuwe soorten omgevingen om te verkennen.

De early access-versie van Subnautica 2 verschijnt in de loop van dit jaar in ieder geval op Xbox Series X en S en pc (via Steam en Epic Games Store). Ook komt het spel op release meteen op Xbox Game Pass te staan.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!