Return to Monkey Island start waar Monkey Island 2 eindigde
Nieuws

Return to Monkey Island start waar Monkey Island 2 eindigde

Return to Monkey Island lijkt duiding te gaan geven aan het open einde van Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge.

Dat blijkt uit een interview van Adventure Gamers met The Secret of Monkey Island-maker Ron Gilbert, die ook aan het roer staat van Return to Monkey Island. Hoewel het spel het zesde deel in de serie wordt, is het pas de derde Monkey Island-game waar Gilbert en medeschrijver Dave Grossman aan werken. In het interview bevestigen de twee dat het nieuwe spel begint waar Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge eindigde.

Spoilers voor Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge.

Aan het einde van Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge staat protagnist Guybrush Threepwood in een kleine kamer tegenover de kwaadaardige piraat LeChuck, die kort voor hij lijkt te sterven aan Guybrush vraagt of hij LeChucks masker af wil zetten. De piraat blijkt Guybrush’ broer Chuckie te zijn, en als de twee samen naar buiten stappen verandert de omgeving ineens in een pretpark. Guybrush en Chuckie zijn weer jonge kinderen, hun ouders arriveren, maar zodra ze met zijn allen weglopen beginnen Chuckies ogen rood te gloeien.

Geen Monkey Island 3

Het einde van het spel hield fans jarenlang aan het speculeren. Voor Gilbert en Grossman was het blijkbaar een vereiste om de nieuwe Monkey Island-game gelijk na Monkey Island 2 te laten beginnen. Gilbert legt uit dat het spel benaderd wordt als ‘Monkey Island 3’, maar dat ze niet alles kunnen toevoegen wat ze oorspronkelijk voor ogen hadden omdat latere games uit de serie al met die ideeën aan de haal gingen.

“Als ik echt Monkey Island 3 zou maken, dan zouden mensen zeggen ‘Oh, je steelt gewoon van [The Curse of Monkey Island]”, aldus Gilbert. “Ik denk niet dat we die game kunnen maken. [..] Een ding dat erg belangrijk voor me was, is dat ik wilde dat het spel direct na Monkey Island 2 begint. Wanneer je dat pretpark inloopt.”

“Ik wil niet te veel in details treden, maar dat is waar we beginnen, en daarna neemt het allerlei rare wendingen die je van ons zou verwachten”, zegt Gilbert. Hij bevestigt ook dat spelers weer terug zullen keren naar Mêlée Island, waar het eerste deel van The Secret of Monkey Island afspeelde.

Stemacteurs

Gilbert spreekt ook kort over de stemacteurs die al dan niet hun oude rollen oppakken voor Return to Monkey Island. Hij zegt dat ze zoveel mogelijk van de originele stemacteurs hebben benaderd. Dominic Armato keert terug als Guybrush, maar LeChuck-acteur Earl Boen zal "helaas" niet te horen zijn.

“We hadden hem er graag bij gehad”, zegt Gilbert over Earl Boen, “maar hij is met pensioen. We hebben hem benaderd, met hem gepraat en het project uitgelegd. Hij zei dat hij moest weigeren, gewoon omdat hij met pensioen is en ouder wordt. Maar hij gaf ons wel zijn zegen om een nieuwe acteur te zoeken voor de rol.”

Ook Danny Delk (als Murray) en Alexandra Boyd (als Elaine) keren terug voor Return to Monkey Island. Het spel komt in 2022 uit, maar het is nog onbekend voor welke platformen. 

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Vakbond geeft groen licht voor staking bij Zenimax-testers
Nieuws

Vakbond geeft groen licht voor staking bij Zenimax-testers

Werknemers en het bedrijf zijn het niet eens over de lonen

Zenimax Workers United, een vakbond bestaande uit quality assurance-werknemers van Zenimax Media, heeft goedkeuring gegeven voor een staking bij het bedrijf.

Zenimax Workers United representeert meer dan driehonderd werknemers van de quality assurance-afdeling van Zenimax in Maryland en Texas. Gisteren kondigde de vakbond aan dat er door meer dan 95 procent van de leden in het voordeel van een staking is gestemd bij de eigenaar van Bethesda en id Software, dat enkele jaren geleden werd overgenomen door Microsoft.

Volgens een persbericht van de vakbond is er in het tweede jaar aan onderhandelingen met Zenimax en Microsoft te weinig progressie geboekt. Vooral de te lage lonen, in combinatie met de eis dat werknemers weer op kantoor moeten werken, is een belangrijk discussiepunt. "Velen van ons hebben ons leven moeten pauzeren omdat ons inkomen niet gelijk oploopt met de stijgende kosten van het dagelijks leven in de steden waar Zenimax wil dat we wonen en werken om onze baan te behouden."

De vakbond vervolgt: "Niemand van ons wil dit graag, maar als Microsoft en Zenimax tijdens de onderhandelingen blijven aantonen dat ze ons geen eerlijke lonen willen uitbetalen die in verhouding staan met wat onze werkzaamheden toevoegen aan de games, gaan we onze waarde op deze manier aantonen."

Een woordvoerder van Microsoft liet in een statement aan Insider Gaming weten dat ze het quality assurance-team als een belangrijk onderdeel van gameontwikkeling zien. "We respecteren het recht van het team om hun standpunten te uiten en willen graag een eerlijke en rechtvaardige oplossing vinden die de bijdrage van het team erkent."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nightdive Studios wil Xbox 360- en PlayStation 3-games remasteren
Nieuws

Nightdive Studios wil Xbox 360- en PlayStation 3-games remasteren

Het bedrijf bracht eerder remasters van de Turok-trilogie en System Shock-games uit

Nightdive Studios geeft aan bereid te zijn Xbox 360- en PlayStation 3-games van remasters te voorzien.

De ontwikkelaar is gespecialiseerd in het overzetten van klassieke games naar moderne platforms. De afgelopen jaren heeft het bedrijf nieuwe versies van games als Doom 64, Quake en Quake 2, de Turok-trilogie, The Thing, System Shock, Blade Runner en Shadow Man uitgebracht. Over het algemeen gebruikt het bedrijf daarvoor pc-versies van deze games, die vervolgens worden overgezet naar de KEX Engine van Nightdive.

Aan VGC lieten Nightdive-studiohoofd Stephen Kick en director of business development Larry Kuperman echter weten van plan te zijn games die alleen op Xbox 360 of PlayStation 3 zijn uitgekomen naar moderne platforms te brengen. Dat is wel afhankelijk van of er broncode van de betreffende games beschikbaar is. "Er zijn een aantal hele goede games uit dat tijdperk die niet verloren mogen gaan", aldus Kuperman. Kick gaf Haze van Crytek UK (oorspronkelijk Free Radical Design) als voorbeeld van een game die van een remaster voorzien kon worden.

De mannen laten daarbij weten dat het specifiek een uitdaging wordt om PlayStation 3-games over te zetten, aangezien die console unieke architectuur had. Kick: "Die architectuur was tijdens de release van de console al een uitdaging voor ontwikkelaars, en dat levert ook problemen op met backward compatibility. (...) Wanneer we aan PS3-games toekomen, wordt dat zeker een uitdaging. Maar ik denk dat we genoeg ervaring hebben opgedaan om een goede PS3-remaster af te kunnen leveren."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!