Retro Studios werkte aan pitch voor Wii U-game Star Fox Armada
Gamer.nl
Nieuws

Retro Studios werkte aan pitch voor Wii U-game Star Fox Armada

Er zijn nieuwe details naar buiten gebracht over een pitch van Retro Studios voor een Wii U-game genaamd Star Fox Armada.

Dat wordt in een nieuwe video van Did You Know Gaming onthuld. Eric Kozlowksy van Retro Studios - vooral bekend van de moderne Donkey Kong-platformers en de Metroid Prime-games - bedacht het concept van de game en is de bron van de naar buiten gebrachte informatie.

Volgens Kozlowsky leek het Retro Studios een goed idee om na de reboots van Metroid en Donkey Kong nog een Nintendo-franchise nieuw leven in te blazen. Star Fox Armada zou een unieke visuele stijl krijgen waarbij Star Fox-personages als een soort poppen getoond zouden worden - vergelijkbaar met promotionele beelden van de eerste games in de reeks. 

Spelers zouden de taak krijgen om Cornelia en het Lylat-systeem opnieuw op te bouwen na het verslaan van Andross in Lylat Wars (buiten Europa bekend als Star Fox 64), onder andere door op missies te gaan en allerlei materialen te verzamelen. Spelers zouden daarbij een eigen eskader samenstellen. Ook zouden diverse missies zich te voet afspelen. 

Verder zou er een focus hebben gelegen op online multiplayer. De complete game zou in co-op gespeeld kunnen worden, waarbij één speler het schip met een Wii-controller bestuurde vanaf het televisiescherm en een tweede speler via de Wii U Gamepad vijanden neer zou schieten en het schip zou repareren. Daarbij zouden andere spelers plotseling in iemand anders zijn of haar spel kunnen verschijnen, wat zou resulteren in ruimtegevechten.

Kozlowsky gaf de pitch in 2013 aan de topmannen van Retro Studios, maar uiteindelijk heeft Nintendo het idee volgens hem nooit onder ogen gekregen. "De bazen bij Retro en Nintendo-producent Kensuke Tanaba bepaalde de richting die de studio opging."

In 2016 bracht Nintendo Star Fox Zero uit voor de Wii U, dat in samenwerking met PlatinumGames werd ontwikkeld. Het werd uiteindelijk de slechts verkochte game in de reeks. Sindsdien is er geen nieuw deel binnen de franchise verschenen.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!