Retro Studios werkte aan pitch voor Wii U-game Star Fox Armada
Nieuws

Retro Studios werkte aan pitch voor Wii U-game Star Fox Armada

Er zijn nieuwe details naar buiten gebracht over een pitch van Retro Studios voor een Wii U-game genaamd Star Fox Armada.

Dat wordt in een nieuwe video van Did You Know Gaming onthuld. Eric Kozlowksy van Retro Studios - vooral bekend van de moderne Donkey Kong-platformers en de Metroid Prime-games - bedacht het concept van de game en is de bron van de naar buiten gebrachte informatie.

Volgens Kozlowsky leek het Retro Studios een goed idee om na de reboots van Metroid en Donkey Kong nog een Nintendo-franchise nieuw leven in te blazen. Star Fox Armada zou een unieke visuele stijl krijgen waarbij Star Fox-personages als een soort poppen getoond zouden worden - vergelijkbaar met promotionele beelden van de eerste games in de reeks. 

Spelers zouden de taak krijgen om Cornelia en het Lylat-systeem opnieuw op te bouwen na het verslaan van Andross in Lylat Wars (buiten Europa bekend als Star Fox 64), onder andere door op missies te gaan en allerlei materialen te verzamelen. Spelers zouden daarbij een eigen eskader samenstellen. Ook zouden diverse missies zich te voet afspelen. 

Verder zou er een focus hebben gelegen op online multiplayer. De complete game zou in co-op gespeeld kunnen worden, waarbij één speler het schip met een Wii-controller bestuurde vanaf het televisiescherm en een tweede speler via de Wii U Gamepad vijanden neer zou schieten en het schip zou repareren. Daarbij zouden andere spelers plotseling in iemand anders zijn of haar spel kunnen verschijnen, wat zou resulteren in ruimtegevechten.

Kozlowsky gaf de pitch in 2013 aan de topmannen van Retro Studios, maar uiteindelijk heeft Nintendo het idee volgens hem nooit onder ogen gekregen. "De bazen bij Retro en Nintendo-producent Kensuke Tanaba bepaalde de richting die de studio opging."

In 2016 bracht Nintendo Star Fox Zero uit voor de Wii U, dat in samenwerking met PlatinumGames werd ontwikkeld. Het werd uiteindelijk de slechts verkochte game in de reeks. Sindsdien is er geen nieuw deel binnen de franchise verschenen.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025
Nieuws

Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025

Game komt naar PS5, PS4, Xbox Series, Switch en pc

Ratatan, de spirituele opvolger van Patapon, komt in de loop van 2025 uit.

Dat hebben ontwikkelaars TVT en Ratata Arts aangekondigd. Daarbij zal Game Source Entertainment de game uitgeven. Het spel is op dit moment middels een demo speelbaar op de WePlay Expo in Shanghai.

Ratatan is de nieuwe game van Hiroyuki Kotani, de maker van de Patapon-games. Het spel kent dan ook hetzelfde principe: spelers moeten op de maat van muziek op de juiste knoppen drukken om zo een leger aan wezentjes aan te sturen. Vorig jaar werd er een succesvolle crowdfunding gehouden.

Ratatan verschijnt op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series-consoles, Nintendo Switch en pc. Hieronder is een nieuwe trailer te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door
Nieuws

Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door

Er komt minder focus op de ontwikkeling van spellen

Thunderful Group, de uitgever en ontwikkelaar van de Steamworld-games, heeft aangekondigd tachtig tot honderd werknemers te ontslaan.

Het bedrijf ziet geen andere alternatieven om "de houdbaarheid en weerstand" op de lange termijn te houden. Het is daarbij de tweede herstructureringsronde binnen een jaar tijd - begin dit jaar werd er al ongeveer een vijfde van het totaal aantal ontwikkelaars ontslagen.

Thunderful Group ontstond in 2017 na een fusie van de Zweedse ontwikkelaars Image & Form en Zoink. Sindsdien heeft het bedrijf diverse studio's en uitgevers opgekocht, waaronder Somerville-ontwikkelaar Jumpship.

In een bericht op de website van Thunderful valt te lezen dat de verwachte omzet dit jaar niet is behaald. Men gaat een grotere focus leggen op het uitgeven van extern ontwikkelde spellen om zo de kosten de kop in te drukken en flexibeler te kunnen zijn - al zal men "wat interne ontwikkelcapaciteit behouden".

Thunderful liet eerder al weten dat het eind vorig jaar uitgekomen Steamworld Build beneden verwachtingen had gepresteerd. De ontwikkeling van Steamworld Headhunter werd toen gepauzeerd. Afgelopen augustus kwam daarnaast Steamworld Heist 2 uit.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!