Resident Evil Village 5 miljoen keer verscheept
Nieuws

Resident Evil Village 5 miljoen keer verscheept

Resident Evil Village is 5 miljoen keer verscheept. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers van Capcom.

Uit een presentatie van Capcom blijkt dat de game tot 30 september in totaal 4,8 miljoen keer is verkocht, waarmee de Resident Evil-franchise in totaal 120 miljoen stuks verkocht. Resident Evil 7: Biohazard is het eerste deel dat 10 miljoen exemplaren verscheepte.

De Monster Hunter-franchise verkocht in totaal 78 miljoen exemplaren. Ook maakt Capcom bekend dat Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin 1,3 miljoen stuks en Monster Hunter: World 20 miljoen stuks zijn verscheept.

Capcoms winst steeg in de afgelopen zes maanden met omgerekend 212.313 euro ten opzichte van dezelfde periode in 2020.

Tot slot noemt het bedrijf geen grote nieuwe games die voor 31 maart 2022 moeten verschijnen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sony sluit Concord-ontwikkelaar Firewalk Studios
Nieuws

Sony sluit Concord-ontwikkelaar Firewalk Studios

Ook mobiele ontwikkelaar Neon Koi wordt opgeheven

Sony heeft Firewalk Studios, de ontwikkelaar van het offline gehaalde multiplayerspel Concord, gesloten.

Sony deelde vanavond een interne e-mail van Hermen Hulst, de co-CEO van Sony Interactive Entertainment. Daarin valt te lezen dat Firewalk Studios en Neon Koi hun deuren sluiten.

"We evalueren onze gameportfolio en status van onze projecten constant om er voor te zorgen dat we onze zakelijke prioriteiten op de korte en lange termijn behalen", aldus Hulst. "Als onderdeel van ons doel om Sony Interactive Entertainment te versterken hebben we een moeilijke beslissing rondom twee van onze studio's gemaakt."

In augustus kwam de multiplayergame Concord uit op PlayStation 5 en pc. De betaalde game wist nauwelijks spelers aan te trekken. Zo'n twee weken na release haalde Sony de game dan ook weer offline en kregen spelers hun geld terug. Het was de debuutgame van Firewalk Studios, dat in 2018 werd opgericht en in 2023 werd overgenomen door Sony.

"Bepaalde aspecten van Concord waren exceptioneel, maar andere elementen wisten te weinig spelers aan te spreken", zo concludeert Hulst in zijn e-mail. "We moesten de game dan ook offline halen. We hebben de afgelopen maanden aanzienlijke tijd gestoken in het verkennen van alle opties. We hebben besloten dat het beste besluit inhoudt om de game voorgoed offline te houden en de studio te sluiten."

Hulst benadrukt dat Sony zich op de liveservicegamemarkt wil blijven richten, maar dat Concord niet het ideale product hiervoor was. "Het PvP-first-person-shootergenre is een competitieve markt die constant evolueert, en helaas hebben we met deze game niet onze doelen bereikt. We zullen de lessen die we van Concord hebben geleerd gebruiken om onze liveservicemogelijkheden te avanceren en zo toekomstige groei op dit gebied te leveren." Eerder werd ook al een online multiplayergame binnen de The Last of Us-franchise geannuleerd.

Neon Koi stond voorheen bekend als Savage Game Studios en was zowel in Berlijn als Helsinki gesitueerd. Het bedrijf werd in 2020 opgericht en in 2022 overgenomen door Sony. De studio had moeten uitgroeien tot een belangrijk onderdeel van de ontwikkeling van mobiele games binnen Sony en werkte zover bekend aan een mobiele actiegame. Volgens Hulst blijft de mobiele markt belangrijk voor Sony, maar bevindt het bedrijf zich op dit vlak nog in een vroeg stadium. "Om hier succes te boeken moeten we ons concentreren op games die passen bij PlayStation Studios en de potentie hebben om globaal meer spelers aan te trekken."

Hulst concludeert dat het geen gemakkelijke keuze was om de studio's te sluiten. "Collega's en vrienden zullen Sony Interactive Entertainment verlaten. Beide besluiten hebben we goed doordacht, en we denken dat het de juiste keuzes zijn om het bedrijf aan te sterken. Neon Koi en Firewalk waren de thuishaven van vele getalenteerde individuen en we zullen waar mogelijk proberen sommigen van nieuw werk te voorzien binnen onze globale gemeenschap aan studio's."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Red Dead Redemption nu beschikbaar op pc
Nieuws

Red Dead Redemption nu beschikbaar op pc

Het heeft veertien jaar geduurd

Veertien jaar na release van de game op consoles is Red Dead Redemption vanaf nu ook verkrijgbaar en speelbaar op pc.

Begin deze maand kondigde Rockstar Games de pc-release al aan en inmiddels is het spel uitgekomen op Steam, Epic Games Store en de Rockstar Store. Bij de game wordt ook de uitbreiding Undead Nightmare geleverd, waarin de spelwereld wordt geteisterd door zombies.

De pc-versie wordt in samenwerking met Double Eleven ontwikkeld. Zij waren ook al verantwoordelijk voor de PS4- en Switch-versies van Red Dead Redemption die vorig jaar verschenen. De pc-versie kost 49,99 euro.

De pc-versie ondersteunt een 4K-resolutie en kan 144hz weergeven op geschikte hardware. Ook is er ondersteuning voor ultrawide (21:9) en super ultrawide (32:9) monitoren, alsmede HDR10, toetsenbord en muis en controllers. Ook worden Nvidia DLSS 3.7 en AMD FSR 3.0 ondersteund. De systeemeisen zijn hier te vinden.

Red Dead Redemption verscheen oorspronkelijk in 2010 op PlayStation 3 en Xbox 360 en kwam vorig jaar zoals gezegd naar PS4 en Switch. Hoewel het spel als vervolg op Red Dead Revolver begon, staat het in feite volledig los van die game. In 2018 kwam Red Dead Redemption 2 uit, dat zich wel in hetzelfde universum als zijn voorganger afspeelt en gebeurtenissen daarvoor in beeld brengt met veelal dezelfde personages.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!